Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1997 nr 12 poz. 67
Wersja archiwalna od 2015-01-30 do 2016-04-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1997 nr 12 poz. 67
Wersja archiwalna od 2015-01-30 do 2016-04-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone w związku z art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym (Dz.U. poz. 1629) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży (Dz.U. poz. 452). 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 21 stycznia 1997 r.

w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2015 r., poz. 109)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 92a ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Obowiązki organizatora wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej] [1] 1. Organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, zwani dalej „organizatorami wypoczynku”, są obowiązani do zapewnienia bezpiecznych warunków wypoczynku i właściwej opieki wychowawczej.

2. Organizatorzy wypoczynku są również obowiązani do zatrudnienia odpowiednio przygotowanej kadry pedagogicznej, w tym kierowników i wychowawców wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Podmioty uprawnione do organizacji wypoczynku] Organizatorami wypoczynku mogą być szkoły i placówki, osoby prawne i fizyczne, a także jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy] 1. (uchylony).

2. Liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy nie może przekraczać 20 osób, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4, jeżeli przepisy w sprawie ogólnych warunków bezpieczeństwa i higieny nie stanowią inaczej.

3. W przypadku dzieci do 10 roku życia liczba uczestników pozostających pod opieką jednego wychowawcy nie może przekraczać 15 osób.

4. Liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy ulega zmniejszeniu, jeżeli uczestnikami są dzieci i młodzież niepełnosprawna wymagająca stałej opieki lub pomocy. Zmniejszenie liczby uczestników następuje w zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Podmiot ustalający wysokość opłat] Wysokość opłat wnoszonych przez uczestników ustala organizator wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Pierwszeństwo w korzystaniu z wypoczynku] Pierwszeństwo w korzystaniu z różnych form wypoczynku, finansowanych z budżetu państwa, mają dzieci:

1) będące sierotami, wychowankowie domów dziecka oraz innych placówek opiekuńczo-wychowawczych, a także rodzin zastępczych,

2) z rodzin wielodzietnych, żyjących w trudnych warunkach materialnych,

3) z zaburzeniami somatycznymi potwierdzonymi zaświadczeniem lekarskim i zamieszkujące w środowisku ekologicznie zagrożonym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Zgłoszenie wypoczynku przez organizatora] 1. Organizator wypoczynku może zorganizować wypoczynek po przedstawieniu kuratorowi oświaty, właściwemu ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora, zgłoszenia wypoczynku, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, zawierającego:

1) dane dotyczące organizatora wypoczynku,

2) informację na temat formy wypoczynku, czasu trwania wypoczynku i liczby uczestników wypoczynku,

3) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych lub wolontariuszy i kierownika wypoczynku,

4) informację na temat programu pracy z dziećmi i młodzieżą,

5) informację na temat rodzaju zakwaterowania, miejsca wypoczynku i opieki medycznej podczas wypoczynku,

6) w przypadku obozów wędrownych – informację na temat przebiegu trasy obozu wędrownego.

2. Do zgłoszenia wypoczynku, o którym mowa w ust. 1, organizator wypoczynku dołącza:

1) w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, w którym są świadczone usługi hotelarskie, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2006 r. Nr 22, poz. 169) – kopię wydanej właścicielowi, zarządcy lub użytkownikowi obiektu opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej lub protokołu okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej, o której mowa w § 4 ust. 1 pkt 2 tego rozporządzenia,

2) w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku:

a) szkic poszczególnych pomieszczeń obiektu, z określeniem ich funkcji, zawierający szkic pomieszczenia do spania, stołówki i pomieszczeń do zajęć wychowawczo-rekreacyjnych,

b) kopię wydanej właścicielowi, zarządcy lub użytkownikowi obiektu opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej lub protokołu okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie spełnienia przez obiekt wymagań przeciwpożarowych,

3) w przypadku organizowania wypoczynku bez stałej infrastruktury komunalnej, w szczególności obozów pod namiotami:

a) szkic sposobu zagospodarowania terenu przeznaczonego na obóz, zawierający szkic rozmieszczenia poszczególnych części obozu: mieszkalnej, żywieniowej, zespołu służby zdrowia, umywalni, ustępów,

b) kopię wydanej właścicielowi, zarządcy lub użytkownikowi obiektu lub terenu opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej lub protokołu okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie spełnienia przez obiekt lub teren wymagań przeciwpożarowych.

3. W przypadku organizowania wypoczynku poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej oraz wypoczynku trwającego do 5 dni, organizowanego dla nie więcej niż 25 uczestników, organizator wypoczynku może zorganizować wypoczynek po przedstawieniu kuratorowi oświaty, właściwemu ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora, zgłoszenia wypoczynku, którego wzór określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

4. Organizator wypoczynku przedstawia kuratorowi oświaty zgłoszenie wypoczynku, o którym mowa w ust. 1 i 3, w wersji papierowej i elektronicznej, począwszy od dnia 1 marca i 1 października odpowiednio w przypadku wypoczynku organizowanego w okresie ferii letnich i ferii zimowych, nie później jednak niż na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6a.[Poprawienie lub uzupełnienie zgłoszenia wypoczynku] 1. W przypadku stwierdzenia braków lub nieprawidłowości w zgłoszeniu wypoczynku, o którym mowa w § 6 ust. 1 i 3, kurator oświaty niezwłocznie wzywa organizatora wypoczynku do ich uzupełnienia lub poprawienia w wyznaczonym terminie.

2. Zgłoszenie wypoczynku poprawione lub uzupełnione w terminie wywołuje skutki od chwili jego wniesienia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6b.[Zaświadczenie o zgłoszeniu wypoczynku] 1. Kurator oświaty, właściwy ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku, w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia wypoczynku, o którym mowa w § 6 ust. 1 i 3, wydaje organizatorowi wypoczynku zaświadczenie o zgłoszeniu wypoczynku.

2. Niezwłocznie po wydaniu zaświadczenia o zgłoszeniu wypoczynku, kurator oświaty, o którym mowa w ust. 1, przesyła kuratorowi oświaty, państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu i komendantowi powiatowemu (miejskiemu) Państwowej Straży Pożarnej, właściwym ze względu na miejsce lokalizacji wypoczynku, wersję elektroniczną zgłoszenia wypoczynku, o którym mowa w § 6 ust. 1 i 3, wraz z załącznikami wymienionymi w § 6 ust. 2, nie ujawniając:

1) w przypadku gdy organizatorem wypoczynku jest osoba fizyczna – numeru PESEL,

2) danych dotyczących kwalifikacji kierownika wypoczynku zawartych w części A.5 załącznika nr 1 do rozporządzenia,

3) danych zawartych w części A.6 załącznika nr 1 do rozporządzenia,

4) danych dotyczących kwalifikacji kierownika wypoczynku oraz danych dotyczących wychowawców, zawartych w części 4 załącznika nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6c.[Dane umieszczane w publicznej bazie danych] 1. Niezwłocznie po wydaniu zaświadczenia o zgłoszeniu wypoczynku, kurator oświaty, o którym mowa w § 6b ust. 1, podaje do publicznej wiadomości informację o wydanych zaświadczeniach o zgłoszeniu wypoczynku poprzez umieszczenie w publicznej bazie następujących danych:

1) w przypadku gdy organizatorem wypoczynku jest szkoła, placówka, osoba prawna, jednostka organizacyjna nie-posiadająca osobowości prawnej – numeru zaświadczenia o zgłoszeniu wypoczynku, nazwy organizatora wypoczynku i jego danych teleadresowych (adres siedziby, numery telefonów i faksów, adresy poczty elektronicznej), liczby uczestników wypoczynku, terminu i miejsca lokalizacji wypoczynku (miejscowość, powiat i województwo),

2) w przypadku gdy organizatorem wypoczynku jest osoba fizyczna – numeru zaświadczenia o zgłoszeniu wypoczynku, liczby uczestników wypoczynku, terminu i miejsca lokalizacji wypoczynku (miejscowość, powiat i województwo), z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Kurator oświaty ujawnia imię i nazwisko organizatora wypoczynku oraz jego dane teleadresowe (adres zamieszkania oraz adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania, numery telefonów i faksów, adresy poczty elektronicznej) na pisemny wniosek zainteresowanych.

3. Dane zawarte w publicznej bazie danych, o której mowa w ust. 1, oraz zasobach informatycznych kuratorów oświaty i służb, o których mowa w § 6b ust. 2, są usuwane corocznie w dniach 30 września i 31 marca odpowiednio w przypadku wypoczynku organizowanego w okresie ferii letnich i ferii zimowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6d.[Obowiązek informowania o zmianach okoliczności objętych zgłoszeniem wypoczynku] Organizator wypoczynku niezwłocznie informuje kuratora oświaty, właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku, o zmianach okoliczności objętych zgłoszeniem wypoczynku, o którym mowa § 6 ust. 1 i 3, lub załącznikami wymienionymi w § 6 ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Użytkowanie obiektów szkolnych oraz urządzeń i terenów] 1. Organy prowadzące szkoły lub dyrektorzy szkół upoważnieni przez te organy mogą udostępniać na potrzeby placówek wypoczynku obiekty szkolne oraz urządzenia i tereny.

2. Zasady i warunki użytkowania obiektów szkolnych oraz urządzeń i terenów ustalane są w formie umowy pomiędzy ich dysponentem a organizatorem wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wymogi spełniane przez obiekt lub teren przeznaczone na organizację wypoczynku] 1. Obiekt albo teren, w którym ma być zorganizowany wypoczynek, musi spełniać wymogi dotyczące bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, warunków higieniczno-sanitarnych oraz ochrony środowiska określonych przepisami o ochronie przeciwpożarowej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ochronie środowiska, a w przypadku organizacji wypoczynku z udziałem dzieci i młodzieży niepełnosprawnej – obiekt musi być ponadto dostosowany do potrzeb wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności uczestników wypoczynku.

2. Żywienie uczestników wypoczynku powinno odbywać się zgodnie z zasadami higieny oraz racjonalnego żywienia określonymi w odrębnych przepisach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Obowiązek zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnikom wypoczynku] 1. Organizator wypoczynku jest obowiązany zapewnić uczestnikom wypoczynku bezpieczne i higieniczne warunki w czasie wypoczynku.

2. Uczestnicy wypoczynku korzystają z wyznaczonych kąpielisk pod opieką wychowawcy i przynajmniej jednego ratownika z odpowiednimi kwalifikacjami.

3. Warunki korzystania z kąpieli, organizacji kąpielisk oraz organizowania wycieczek górskich i krajoznawczo-turystycznych określają odrębne przepisy.

4. W razie wypadków uczestników wypoczynku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące postępowania w razie wypadków w szkołach i placówkach publicznych.

5. [2] Organizator wypoczynku jest obowiązany zapewnić uczestnikom wypoczynku dostęp do opieki medycznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Karta kwalifikacyjna] 1. Uczestnicy wypoczynku, w celu wzięcia udziału w wypoczynku, składają organizatorowi wypoczynku karty kwalifikacyjne.

2. Wzór karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Kierownik wypoczynku] 1. [3] Kierownikiem wypoczynku może być osoba, która:

1) spełnia warunek, o którym mowa w art. 92a ust. 1a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;

2) ukończyła 18 lat;

3) posiada wykształcenie co najmniej średnie;

4) ukończyła kurs na kierownika wypoczynku;

5) posiada co najmniej trzyletni staż pracy dydaktyczno-wychowawczej lub opiekuńczo-wychowawczej.

1a. [4] Warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, nie dotyczy czynnych instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika, pełniących funkcję kierownika w formach wypoczynku prowadzonych przez organizacje harcerskie.

1b. [5] Warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 4, nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach oraz czynnych instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza.

1c. [6] Warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, nie dotyczy nauczycieli oraz czynnych instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza.

2. [7] (uchylony).

3. [8] (uchylony).

4. Do obowiązków kierownika wypoczynku należy w szczególności:

1) kierowanie wypoczynkiem zgodnie z obowiązującymi przepisami,

2) opracowywanie planu pracy oraz rozkładu dnia wypoczynku i kontrola ich realizacji,

3) ustalenie i przydzielenie szczegółowego zakresu czynności poszczególnym pracownikom,

4) kontrola wykonywania obowiązków przez pracowników,

5) zapewnienie uczestnikom wypoczynku właściwej opieki i warunków bezpieczeństwa od momentu przejęcia ich od rodziców (prawnych opiekunów) do czasu ponownego przekazania rodzicom (prawnym opiekunom),

6) zapewnienie odpowiednich warunków zdrowotnych i higieniczno-sanitarnych w miejscu wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie stanu sanitarnego pomieszczeń i otoczenia,

7) informowanie o zachowaniu dzieci i młodzieży oraz ich stanie zdrowia – na wniosek rodziców (prawnych opiekunów),

8) zapewnienie zróżnicowanej diety uczestnikom wypoczynku,

9) przechowywanie dostarczonych przez organizatora wypoczynku kopii dokumentów poświadczających kwalifikacje pracowników pedagogicznych lub wolontariuszy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Wychowawca] 1. [9] Wychowawcą wypoczynku może być osoba, która:

1) spełnia warunki, o których mowa w § 11 ust. 1 pkt 1–3;

2) ukończyła kurs na wychowawcę wypoczynku.

1a. [10] Warunek, o którym mowa w § 11 ust. 1 pkt 3, nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika, pełniących funkcję wychowawcy w formach wypoczynku prowadzonych przez organizacje harcerskie.

1b. [11] Warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie dotyczy nauczycieli, instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika, przodowników turystyki kwalifikowanej, instruktorów Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego oraz trenerów i instruktorów sportu.

2. [12] (uchylony).

3. [13] (uchylony).

4. Do obowiązków wychowawcy należy w szczególności:

1) zapoznanie się z kartami kwalifikacyjnymi uczestników wypoczynku,

2) prowadzenie dziennika zajęć, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do rozporządzenia,

3) opracowywanie planów pracy wychowawczej grupy,

4) organizowanie zajęć zgodnie z rozkładem dnia,

5) sprawowanie opieki nad uczestnikami grupy w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych,

6) zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom grupy,

7) prowadzenie innych zajęć zleconych przez kierownika wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12a.[Kopie dokumentów poświadczających kwalifikacje pracowników pedagogicznych i kierownika wypoczynku] Organizatorzy wypoczynku są obowiązani przechowywać kopie dokumentów poświadczających kwalifikacje pracowników pedagogicznych i kierownika wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Placówka wypoczynku organizowana poza granicami RP] Kierownik lub przynajmniej jeden z wychowawców placówki wypoczynku organizowanej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej powinien znać język obcy w stopniu umożliwiającym porozumienie się w kraju docelowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.[Kurs na kierownika wypoczynku oraz wychowawcę wypoczynku] [14] 1. Kursy na kierownika lub wychowawcę wypoczynku mogą być organizowane przez placówki doskonalenia nauczycieli, a także za zgodą i pod nadzorem kuratora oświaty przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz instytucje rynku pracy, o których mowa w art. 68a ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

2. Program kursów, o których mowa w ust. 1, określają odpowiednio załączniki nr 4 i 5 do rozporządzenia.

3. Kursy, o których mowa w ust. 1, kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu, zwanym dalej „egzaminem”.

4. Za organizację i przeprowadzenie egzaminu odpowiadają organizatorzy kursów, o których mowa w ust. 1.

5. Organizatorzy kursów, o których mowa w ust. 1, w miejscu przeprowadzania egzaminu sprawdzają tożsamość zdających na podstawie okazanego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

6. Osoba, która uzyskała pozytywny wynik z egzaminu, otrzymuje odpowiednio zaświadczenie o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku albo zaświadczenie o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku.

7. Wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku stanowi załącznik nr 7 do rozporządzenia.

8. Wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku stanowi załącznik nr 8 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.[Nadzór nad wypoczynkiem] Nadzór nad wypoczynkiem sprawuje kurator oświaty właściwy ze względu na miejsce lokalizacji wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.[Zawieszenie lub zakończenie prowadzenia wypoczynku przez organizatora wypoczynku] 1. W razie stwierdzenia prowadzenia wypoczynku niezgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności stwierdzenia warunków zagrażających zdrowiu lub bezpieczeństwu uczestników wypoczynku, organ sprawujący nadzór nad wypoczynkiem może zawiesić prowadzenie wypoczynku przez organizatora wypoczynku lub – w przypadku otrzymania wniosku odpowiedniego organu – zdecydować o zakończeniu prowadzenia wypoczynku przez organizatora wypoczynku. W tym przypadku organizator wypoczynku jest obowiązany przenieść uczestników do innego obiektu, spełniającego warunki wymagane odrębnymi przepisami, lub zapewnić uczestnikom niezwłoczny powrót do miejsca zamieszkania.

2. Organ sprawujący nadzór nad wypoczynkiem zawiadamia o zawieszeniu lub zakończeniu prowadzenia wypoczynku przez organizatora wypoczynku kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.(uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 lipca 1993 r. w sprawie rodzajów, organizacji i zasad działania publicznych placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej (Dz. U. Nr 67, poz. 323 i z 1994 r. Nr 101, poz. 494).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 1997 r.

Załączniki do rozporządzenia Ministra
Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia
1997 r. (poz. 67)

Załącznik nr 1

Wzór - Formularz zgłoszenia wypoczynku dzieci i młodzieży

Treść załącznika do pobrania tutaj

Załącznik nr 2

Wzór - Formularz zgłoszenia wypoczynku organizowanego poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej / wypoczynku trwającego do 5 dni, organizowanego dla nie więcej niż 25 uczestników

Treść załącznika do pobrania tutaj

Załącznik nr 3

WZÓR - KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA WYPOCZYNKU

Treść załącznika do pobrania tutaj

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 4

PROGRAM KURSU NA KIEROWNIKA WYPOCZYNKU [15]

Lp.

Temat

Liczba godzin

Formy realizacji

1

Planowanie pracy wychowawczej

1

wykład i zajęcia praktyczne

2

Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży:

– podział na grupy

– wybór samorządu

– rada kolonii – obozu

– rozkład dnia

– rada wychowawców

1

wykład i zajęcia praktyczne

3

Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników:

obowiązujące przepisy:

– podczas przejazdu na miejsce wypoczynku

– w czasie trwania wypoczynku

– przeciwpożarowe

– w czasie kąpieli

– w czasie poruszania się po drogach

– w czasie wycieczek i turystyki kwalifikowanej (piesze, rowerowe, autokarowe, górskie, spływy kajakowe)

– normy żywienia

– zasady obsługi urządzeń elektrycznych

– zasady postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów

2

wykład i zajęcia praktyczne

– abc ratownictwa przedmedycznego z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator)

3

zajęcia praktyczne

4

Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą pedagogiczną oraz z personelem administracyjno-obsługowym, elementy zarządzania kryzysowego

2

wykład i zajęcia praktyczne

5

Prowadzenie dokumentacji wypoczynku

– obowiązujące przepisy

1

wykład

Razem

10

6

wykład i zajęcia praktyczne

w tym:

1

wykład

3

zajęcia praktyczne

Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 5

PROGRAM KURSU NA WYCHOWAWCĘ WYPOCZYNKU [16]

Lp.

Temat

Liczba godzin

Formy realizacji

Organizacja wypoczynku dla dzieci i młodzieży:

1

– koordynacyjna rola władz oświatowych

– obowiązujące przepisy

– elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym

3

wykład i zajęcia praktyczne

Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku:

– rada wychowawców

2

– grupa jako zespół wychowawczy

– organizacja i rozkład dnia

– regulamin uczestnika

2

wykład i zajęcia praktyczne

Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej:

3

– opracowanie planu wychowawczego grupy

– dokumentacja wychowawcy

– obowiązki wychowawcy grupy

– metody i formy realizacji planów wychowawczych

4

wykład i zajęcia praktyczne

Ruch i rekreacja:

– cele i zadania zajęć wychowania fizycznego

– metody nauki technik pływania

1

wykład

4

– gry i zabawy ruchowe

– zajęcia z gier zespołowych

– sport, olimpiady sportowe, lekkoatletyka

– organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym

5

zajęcia praktyczne

5

Turystyka i krajoznawstwo:

– cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej w trakcie wypoczynku

– organizacja wycieczek

– organizacja biwaków

– gry terenowe

4

wykład i zajęcia praktyczne

Zajęcia kulturalno-oświatowe:

Cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych:

– organizacja zajęć kulturalno-oświatowych

5

wykład i zajęcia praktyczne

– elementy kulturalne zajęć w rozkładzie dnia

6

– prowadzenie kroniki

– organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk

– gry i zabawy świetlicowe

– konkursy, wystawy, dyskusje

– śpiew, muzyka, zabawy ze śpiewem

Zajęcia praktyczno-techniczne:

Cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych:

7

– formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych

– prace dekoracyjne i zdobnicze

– indywidualne zainteresowania uczestników

– rozwój zainteresowań uczestników

2

wykład i zajęcia praktyczne

Prace społecznie użyteczne:

Cele i zadania prac społecznie użytecznych:

8

– wychowawcze znaczenie prac społecznie użytecznych, wolontariat

– prace w zakresie samoobsługi

– prace na rzecz miejsca wypoczynku

– prace na rzecz środowiska

2

wykład i zajęcia praktyczne

Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:

9

– przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów

– przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku

4

wykład i zajęcia praktyczne

– abc ratownictwa przedmedycznego z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator)

4

zajęcia praktyczne

Razem

36

w tym:

26

wykład i zajęcia praktyczne

1

wykład

9

zajęcia praktyczne

Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu

Załącznik nr 6

WZÓR – DZIENNIK ZAJĘĆ

Treść załącznika do pobrania tutaj

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Opcje

Nowy fragment
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 7

WZÓR – ZAŚWIADCZENIE O UKOŃCZENIU KURSU NA KIEROWNIKA WYPOCZYNKU [17]

infoRgrafika

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Opcje

Nowy fragment
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik nr 8

WZÓR – ZAŚWIADCZENIE O UKOŃCZENIU KURSU NA WYCHOWAWCĘ WYPOCZYNKU [18]

infoRgrafika

[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[2] § 9 ust. 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[3] § 11 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[4] § 11 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[5] § 11 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[6] § 11 ust. 1c dodany przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[7] § 11 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[8] § 11 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[9] § 12 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

Na podstawie § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109) do 31 sierpnia 2015 r. wychowawcami wypoczynku mogą być także osoby, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 2 i 3 w brzmieniu dotychczasowym.

Dotychczasowe brzmienie § 12 ust. 1 pkt 2 i 3:

2) studenci szkół wyższych kierunków i specjalności, których program obejmuje przygotowanie pedagogiczne, po odbyciu odpowiedniego przeszkolenia,

3) słuchacze kolegiów nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów językowych, po odbyciu odpowiedniego przeszkolenia,

[10] § 12 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[11] § 12 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[12] § 12 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[13] § 12 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[14] § 14 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[15] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[16] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[17] Załącznik nr 7 dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

[18] Załącznik nr 8 dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 stycznia 2015 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz.U. poz. 109). Zmiana weszła w życie 30 stycznia 2015 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00