Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 120 str. 1
Wersja archiwalna od 2013-05-08 do 2021-03-01
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 120 str. 1
Wersja archiwalna od 2013-05-08 do 2021-03-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) NR 396/2013

z dnia 30 kwietnia 2013 r.

zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 w odniesieniu do pewnych wymogów dotyczących monitorowania emisji CO2 z nowych samochodów osobowych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (1), w szczególności jego art. 8 ust. 9 akapit pierwszy,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie doświadczeń z monitorowaniem emisji CO2 z nowych samochodów osobowych w 2010 i 2011 r., wprowadzono zmiany do załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009, aby uprościć gromadzenie odpowiednich danych i zapewnić producentom środki umożliwiające skuteczną weryfikację tych danych.

(2) Aby zapewnić spójne podejście do monitorowania emisji CO2, należy dostosować rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (2) do zmian wprowadzonych w załączniku II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(3) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) nr 1014/2010.

(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Zmian Klimatu,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

W rozporządzeniu (UE) nr 1014/2010 wprowadza się następujące zmiany:

1) art. 3 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

„ 7. Jeżeli pojazd jest wyposażony w rozstawy kół osi o różnych szerokościach, państwo członkowskie zgłasza największą szerokość rozstawu osi w ramach parametrów »Rozstaw kół oś kierowana« lub »Rozstaw kół druga oś« w danych szczegółowych dotyczących monitorowania.” ;

2) art. 5 otrzymuje brzmienie:

„ Artykuł 5

Opracowanie danych przez państwa członkowskie

Uzupełniając dane szczegółowe dotyczące monitorowania, państwa członkowskie uwzględniają:

a) dla każdego pojazdu, którego indywidualny poziom emisji CO2 wynosi mniej niż 50 g CO2/km – liczbę pojazdów zarejestrowanych bez stosowania mnożników określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;

b) dla każdego pojazdu, który może być napędzany paliwem etanolowym (E85) – indywidualny poziom emisji CO2 bez stosowania 5 % zmniejszenia poziomu emisji CO2 przyznanego takim pojazdom zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 443/2009;

c) dla każdego pojazdu, który jest wyposażony w technologie innowacyjne – indywidualny poziom emisji CO2 bez uwzględniania zmniejszenia poziomu emisji CO2 osiągniętego dzięki zastosowaniu technologii innowacyjnych, przyznanego zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Dane szczegółowe dotyczące monitorowania zgłasza się z dokładnością określoną w tabeli w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.” ;

3) art. 7 otrzymuje brzmienie:

„ Artykuł 7

Pojazdy nieobjęte homologacją typu WE

1. Jeżeli samochody osobowe podlegają krajowej homologacji typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach zgodnie z art. 23 dyrektywy 2007/46/WE lub dopuszczeniu indywidualnemu zgodnie z art. 24 tej dyrektywy, państwa członkowskie powiadamiają Komisję o odpowiednich liczbach takich samochodów zarejestrowanych na swoim terytorium, jak określono w pierwszej tabeli w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

2. Państwa członkowskie mogą uzupełnić dane szczegółowe dotyczące monitorowania odnośnie do pojazdów, o których mowa w ust. 1, i w takim przypadku zamiast nazwy producenta stosują następujące określenia:

a) »AA-IVA« w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych dopuszczeniem indywidualnym;

b) »AA-NSS« w przypadku zgłaszania typów pojazdów objętych krajową homologacją typu w odniesieniu do pojazdów produkowanych w małych seriach.”;

4) załączniki I i II do rozporządzenia (UE) nr 1014/2010 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 30 kwietnia 2013 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący


(1) Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.

(2) Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15.

ZAŁĄCZNIK

„ZAŁĄCZNIK I

Źródła danych

Parametr

Świadectwo zgodności (część I, w stosownych przypadkach wzór A1, A2 lub B w załączniku IX do dyrektywy 2007/46/WE)

Dokumentacja homologacji typu (dyrektywa 2007/46/WE)

Producent

Sekcja 0.5

Załącznik III część I sekcja 0.5

Numer homologacji typu i jego rozszerzenie

Sekcja 0.10

Świadectwo homologacji typu określone w załączniku VI

Typ

Sekcja 0.2

Załącznik III część I sekcja 0.2

Wariant

Sekcja 0.2

Załącznik III część II

Wersja

Sekcja 0.2

Załącznik III część II

Marka

Sekcja 0.1

Załącznik III część I sekcja 0.1

Nazwa handlowa

Sekcja 0.2.1

Załącznik III część I sekcja 0.2.1

Kategoria homologacji typu pojazdu

Sekcja 0.4

Załącznik III część I sekcja 0.4

Masa (w kg)

Sekcja 13

Załącznik III część I sekcja 2.6 (1)

Indywidualny poziom emisji CO2 (w g/km) (2)

Sekcja 49.1

Załącznik VIII sekcja 3

Rozstaw osi (w mm)

Sekcja 4

Załącznik III część I sekcja 2.1 (1)

Rozstaw kół oś kierowana – druga oś (mm)

Sekcja 30

Załącznik III część I sekcja 2.3.1 oraz 2.3.2 (3)

Rodzaj paliwa

Sekcja 26 (lub 23)

Załącznik III część I sekcja 3.2.2.1

Rodzaj zasilania

Sekcja 26.1 (lub 23.1)

Załącznik III część I sekcja 3.2.2.4

Pojemność silnika (cm3)

Sekcja 25

Załącznik III część I sekcja 3.2.1.3

Zużycie energii elektrycznej (w Wh/km)

Sekcja 49.2

(1) Zgodnie z art. 3 ust. 8 niniejszego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 3 ust. 4 niniejszego rozporządzenia.

(3) Zgodnie z art. 3 ust. 7 i 8 niniejszego rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK II

Tabela dokładności danych

Wymagana dokładność danych szczegółowych dotyczących monitorowania, które należy zgłosić zgodnie z art. 2:

CO2 (w g/km)

Liczba całkowita

Masa (w kg)

Liczba całkowita

Rozstaw osi (w mm)

Liczba całkowita

Rozstaw kół oś kierowana – druga oś (mm)

Liczba całkowita

Zmniejszenie poziomu emisji dzięki technologii innowacyjnej (w g/km)

Zaokrąglone do najbliższego miejsca po przecinku”

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00