Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2018-07-05

Czy trzeba zmienić wydane świadectwo pracy, gdy pracownik domaga się podania w nim dodatkowych informacji

PROBLEM

Były pracownik zwrócił się do nas dzień po rozwiązaniu umowy o pracę o wskazanie w treści świadectwa pracy informacji o uzyskanych kwalifikacjach. Świadectwo pracy zostało mu już jednak wydane w dniu zakończenia zatrudnienia. Czy mamy obowiązek je uzupełnić?

RADA

Tak. Przepisy nie wskazują terminu złożenia wniosku o podanie w świadectwie pracy informacji uzupełniających, a zatem pracownik może domagać się uzupełnienia już wydanego świadectwa o te informacje. Powinno to nastąpić poprzez jego sprostowanie. W miarę możliwości warto byłoby przed wystawieniem świadectwa pracy zwracać się do pracowników z zapytaniem, czy chcą umieszczenia w świadectwie dodatkowych informacji. Zmniejszy to, albo całkowicie wyeliminuje, ewentualne problemy związane z koniecznością prostowania świadectwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00