Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2020-10-22

Pracownik i pracodawca mogą zadeklarować także dodatkowe wpłaty do PPK

Deklaracja finansowania wpłaty dodatkowej obowiązuje od dnia jej złożenia przez uczestnika PPK. Już od pierwszego wynagrodzenia wypłaconego uczestnikowi po złożeniu tej deklaracji trzeba naliczyć i pobrać wpłatę dodatkową.

Podstawowe wpłaty na PPK

Zgodnie z ustawą z 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1342), dalej „ustawa o PPK”, podmiot zatrudniający i osoba zatrudniona (m.in. pracodawca i pracownik), po wdrożeniu tego systemu, mają obowiązek finansować podstawowe wpłaty do PPK. Ustawa o PPK określa zamknięty katalog zwolnień z tego obowiązku (np. w okresie przestoju ekonomicznego, o którym mowa w ustawie o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy). Wpłata podstawowa finansowana przez uczestnika PPK wynosi zasadniczo 2 proc. wynagrodzenia. Można obniżyć ją (do nie mniej niż 0,5 proc.), jeżeli wynagrodzenie tej osoby - osiągane z różnych źródeł w danym miesiącu - nie przekracza kwoty odpowiadającej 1,2-krotności minimalnego wynagrodzenia. Natomiast wpłata podstawowa finansowana przez podmiot zatrudniający wynosi 1,5 proc. wynagrodzenia i nie ma możliwości jej obniżenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00