Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 16-05-2024
Porada aktualna na dzień 16-05-2024
Data publikacji: 2021-04-15

Jak odpowiedzieć na wniosek w ramach dostępu do informacji publicznej o dane inspektora IOD

PYTANIE

Do urzędu gminy wpłynął wniosek o udostępnienie informacji publicznej poprzez podanie szczegółowych danych odnoszących się do osoby inspektora ochrony danych osobowych (IOD), w tym m.in. wskazania imienia i nazwiska, daty zawarcia i zakończenia umowy, wysokości wynagrodzenia, treści zawartej umowy (skan), doświadczenia itd. Czy na wniosek należy odpowiedzieć w formie opisowej?

ODPOWIEDŹ

Wnioskowane informacje stanowią informację publiczną, ponieważ obrazują funkcjonowanie podmiotu zobowiązanego do udostępnienia informacji publicznej oraz wydatkowanie środków publicznych. Wątpliwości może natomiast budzić, czy wszystkie, często bardzo szczegółowe informacje, odnoszące się do osoby IOD powinny zostać udostępnione w trybie dostępu do informacji publicznej. Obowiązek ich udostępnienia zależy od tego, czy IOD zostanie uznany za osobę pełniącą funkcję publiczną i/lub związaną z pełnieniem takiej funkcji.

W tej kwestii nie istnieje ugruntowana linia orzecznicza i jednolite stanowisko piśmiennictwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00