Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 09-05-2024
Porada aktualna na dzień 09-05-2024
Data publikacji: 2022-04-19

Jak rozliczyć pracę podczas dyżuru i w czasie przypadającym na dobowy odpoczynek pracownika

PROBLEM

Chcemy wprowadzić dyżury telefoniczne dla pracowników serwisu wind. Każdy dyżur byłby pełniony w domu po 12 godzin i miałby polegać na gotowości do odebrania telefonu od klienta w przypadku, gdy urządzenie się zepsuje. Jeżeli okaże się, że pomoc telefoniczna jest niewystarczająca, konieczny może być wyjazd do klienta nawet ponad 300 km, bo w umowie jest zagwarantowana reakcja serwisu na zgłoszoną usterkę w ciągu 4 godzin. Jak należy rozliczać dyżur, jeśli w 10 lub 11 godzinie pracownik odbierze telefon i będzie musiał jechać do klienta w delegację? Wtedy 11-godzinny odpoczynek dobowy nie zostanie zachowany.

RADA

Jeżeli pracownik podczas dyżuru w domu odbierze telefon i porozmawia z klientem lub będzie musiał pojechać do niego, by usunąć awarię, to czas poświęcony na te czynności zostanie wliczony do jego czasu pracy i będzie stanowił pracę w godzinach nadliczbowych, tak jak i praca wykonywana w czasie przewidzianym na 11-godzinny dobowy odpoczynek. Jednocześnie pracownikowi, któremu z powodu konieczności usuwania awarii nie został zapewniony 11-godzinny dobowy odpoczynek, należy udzielić równoważnego okresu odpoczynku w okresie rozliczeniowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00