Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11 sierpnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.386.2021.1.RR

Dokumentowanie udzielonych rabatów pośrednich oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego z tytułu udzielanych premii pieniężnych i momentu dokonania tego obniżenia.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 czerwca 2021 r. (data wpływu 15 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielonych rabatów pośrednich oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego z tytułu udzielanych premii pieniężnych i momentu dokonania tego obniżenia – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 czerwca 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania udzielonych rabatów pośrednich oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego z tytułu udzielanych premii pieniężnych i momentu dokonania tego obniżenia.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

(…) Spółka z o.o. (dalej jako: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług reklamowych w Internecie, w szczególności prowadząc kampanie mailingowe i display. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka świadczy usługi m.in. na rzecz firm zajmujących się szeroko pojętym e-commerce (dalej jako: „Odbiorcy bezpośredni”), którzy następnie odsprzedają te usługi innym podmiotom świadczącym usługi reklamowe, w tym w ramach danej grupy kapitałowej lub konsorcjum (dalej jako: „Odbiorcy pośredni"). Odbiorcy pośredni nie nabywają usług bezpośrednio od Spółki lecz zakupują je od Odbiorców bezpośrednich, którzy są klientami Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00