Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.178.2022.1.JSZ

Brak zastosowania art. 108 ust. 1 ustawy o VAT w opisanych sytuacjach A, B i C oraz prawo do anulowania faktur w sytuacji C.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

14 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku zastosowania art. 108 ust. 1 ustawy o VAT w opisanych sytuacjach A, B i C oraz prawo do anulowania faktur w sytuacji C. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

1.

... Sp. z o.o. (dalej – Wnioskodawca lub Spółka) jest znaczącym na polskim rynku producentem kruszyw naturalnych. Dostawca oferuje szeroki asortyment produktów, do których zalicza się: kruszywa naturalne (żwiry i piaski), kruszywa naturalne łamane oraz kruszywa specjalne. Kruszywa, wydobywane przez Spółkę znajdują zastosowanie przy produkcji betonu towarowego i betonów specjalnych, elementów betonowych, suchych zapraw i tynków.

Wnioskodawca posiada siedzibę działalności gospodarczej w Polsce, jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym i nie korzysta ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (j.t. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.; dalej – ustawa o VAT).

2.

Wnioskodawca wdrożył u siebie elektroniczny portal przeznaczony dla klientów Spółki (dalej – Portal). Funkcjonalność Portalu polega m.in. na udostępnieniu klientom, posiadającym zarejestrowane konto na Portalu, informacji o wszystkich złożonych zamówieniach i utworzonych do nich dostawach, o wykorzystaniu limitu kredytowego oraz na umożliwieniu klientom pobrania dokumentów WZ. W gestii Wnioskodawcy pozostaje określenie, które dane dostępne na Portalu będą widoczne dla danego klienta na jego koncie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00