Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.334.2022.1.MG

Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania polegającego na utworzeniu Punktu Dydaktycznego „...” w Szkole Podstawowej

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że stanowisko Państwa Gminy w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

28 kwietnia 2022 r. wpłynął wniosek Państwa Gminy z 28 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania polegającego na utworzeniu Punktu Dydaktycznego „...” w Szkole Podstawowej ....

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Gmina A (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT, podatek) jako podatnik VAT czynny. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń VAT ze swymi jednostkami budżetowymi.

Gmina A złożyła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … wniosek o dofinansowanie w formie dotacji zadania polegającego na utworzeniu Punktu Dydaktycznego „...” w Szkole Podstawowej .... Punkt dydaktyczny „…” będzie miejscem poświęconym owadom, ich życiu oraz roli jaką pełnią w przyrodzie. Planowane jest umieszczenie w centralnej części ogromnych owadów gigantów - mrówki (o wymiarach około 3 m) i pszczoły (o wymiarach 1,2 m) jako modelu do omawiania budowy owadów. Obok są planowane tablica informacyjna o życiu owadów (pszczół ) „…” oraz roli jaką pełnią w przyrodzie: „…”. Dookoła będą ustawione betonowe kręgi o zróżnicowanej wysokości w których będą rosły różnorodne rośliny, kwiaty i zioła. Dookoła kręgów będzie rosła trawa. Od strony ogrodzenia planowane są wyższe rośliny: lilaki, forsycje i graby, które odgrodzą zielenią teren od ruchliwej ulicy i w okresie wiosennym udekorują kolorem. W centralnej części w pobliżu modelu owada będzie rosła lipa. W drugiej części pojawią się również krzewy, kwiaty i ozdobne trawy oraz pomiędzy tablica edukacyjna: „…”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00