Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.179.2022.1.KP

Skoro w opisanej sytuacji w ramach procedury samofakturowania mamy do czynienia z fakturami, które nie będą zaakceptowane, zostaną odrzucone przez Usługodawcę, wówczas faktury te nie zostaną wprowadzone do obiegu prawnego.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

26 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych w zakresie wystawienia faktur w ramach procedury samofakturowania.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Przedmiot działalności Wnioskodawcy

Wnioskodawca jest spółką prawa handlowego z siedzibą działalności gospodarczej w Polsce i zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest produkcja i sprzedaż napojów alkoholowych, w tym wysokoprocentowych oraz napojów bezalkoholowych (dalej: „Produkty”), która realizowana jest za pośrednictwem sklepów detalicznych oraz sieci handlowych (dalej łącznie: „Kontrahenci”), w ramach różnych kanałów dystrybucji. W celu zwiększenia wolumenu sprzedaży Produktów, Wnioskodawca zawiera umowy z Kontrahentami - bezpośrednimi odbiorcami Produktów, określające współpracę handlową obu stron m.in. w zakresie świadczenia przez Kontrahentów usług dotyczących Produktów Spółki, np. usług marketingowych.

Wdrożenie mechanizmu tzw. samofakturowania

Chcąc usprawnić kooperację ze sklepami detalicznymi (tj. w ramach jednego z kanałów dystrybucji określanego przez Wnioskodawcę jako (…), dalej: „Usługodawcy”) oraz obieg dokumentów w zakresie świadczenia usług marketingowych, Wnioskodawca rozważa wprowadzenie mechanizmu tzw. samofakturowania, rozumianego zgodnie z art. 106d ust. 1 ustawy o VAT jako możliwość wystawiania faktur, faktur zaliczkowych, faktur korygujących i duplikatów w imieniu i na rzecz danego podatnika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00