Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.229.2022.1.AKS

Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT wydania kontrahentom materiałów reklamowych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 maja 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 maja 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie niepodlegania opodatkowaniu podatkiem VAT wydania kontrahentom materiałów reklamowych. Uzupełnili go Państwo pismem z 31 maja 2022 r. (wpływ 3 czerwca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

A Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka, Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku VAT, zajmującym się dystrybucją artykułów dziecięcych, takich jak m.in.: (...), dokonującym sprzedaży towarów za pośrednictwem platform internetowych i sklepów stacjonarnych. Wnioskodawca jest właścicielem m.in. marek X oraz Y.

Spółka nabywa towary i usługi, które służą jej w całości do wykonywania czynności opodatkowanych.

Wnioskodawca wydaje i zamierza wydawać nieodpłatnie swoim kontrahentom do stacjonarnych sklepów obrandowane materiały reklamowe, takie jak między innymi: standy i stojaki (dalej zwane także: materiałami reklamowymi), na których znajdują się: logo danej marki i hasła reklamowe. Wydania następują i będą następowały celem ekspozycji towarów marki X i Y na terenie obiektów, w których kontrahenci prowadzą działalność.

Wydawane materiały reklamowe mają na celu zareklamowanie i odpowiednie wyeksponowanie artykułów Spółki, a tym samym także ich promocję w sklepach stacjonarnych. W efekcie takie przekazanie służy także zwiększeniu sprzedaży oferowanych przez Wnioskodawcę towarów poprzez ich odpowiednie zaprezentowanie klientom, wyróżnienie ich na tle produktów firm konkurencyjnych, zachęcenie do dokonania zakupu, stworzenie pozytywnego wizerunku marek Wnioskodawcy, pośrednio także zwiększenie ich rozpoznawalności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00