Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.674.2022.2.KO

W zakresie wystawiania przez Wnioskodawcę faktur w ramach procedury samofakturowania.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

8 września 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 1 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy  podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania przez Wnioskodawcę faktur w ramach procedury samofakturowania.

Uzupełnili Państwo wniosek – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 10 października 2022 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka (dalej jako: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest polską spółką kapitałową, zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej jako: „VAT”), a także podatnikiem zarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych w Polsce, jako podatnik VAT-UE. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest handel w formie sieci sklepów detalicznych. Wnioskodawca w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą nabywa towary i usługi m.in.:

1.od dostawców posiadających siedzibę na terytorium Polski, będących czynnymi lub zwolnionymi podatnikami VAT (dalej: Kontrahenci krajowi),

2.od dostawców posiadających siedzibę na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zarejestrowanych dla celów podatku od wartości dodanej w innym niż Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej oraz od dostawców posiadających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej (dalej: Kontrahenci zagraniczni).

W przypadku nabywania towarów od Kontrahentów krajowych, które to towary są wysyłane do Spółki z terytorium Polski, transakcje te Spółka rozlicza dla celów VAT jako zakup towarów na terytorium kraju, natomiast w przypadku nabycia towarów od Kontrahentów zagranicznych, które to towary są wysyłane z terytorium innego państwa członkowskiego UE, Spółka transakcje rozlicza dla celów VAT jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów. A w przypadku dostawy towarów wysyłanych spoza terytorium UE, Spółka rozlicza te dostawy dla celów VAT jako import towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00