Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.481.2022.1.KS

Zwolnienie od podatku świadczenia usług związanych z nauczaniem matematyki w formie korepetycji.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 października 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 11 października 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku świadczenia usług związanych z nauczaniem matematyki w formie korepetycji.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca nie jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem VAT, świadczącym usługi edukacyjne w postaci udzielania lekcji (korepetycji) z zakresu matematyki na poziomie podstawowym oraz ponadpodstawowym. Usługi te obejmują swoim zakresem materiał dydaktyczny przewidziany w programie nauczania placówek oświatowych. Odbiorcą usług świadczonych przez Wnioskodawcę są uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Wnioskodawca nie jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania, ani uczelnią, jednostką naukową Polskiej Akademii Nauk oraz instytutem badawczym, w zakresie kształcenia, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT. Wnioskodawca nie posiada również wykształcenia pedagogicznego, ani nie uczy w placówce szkolnej.

Wnioskodawca posiada natomiast stosowną wiedzę i kwalifikacje, umożliwiające mu efektywne przekazywanie wiedzy z zakresu matematyki innym osobom. Jest absolwentem studiów pierwszego stopnia na kierunku matematyka na Wydziale Matematyki, (…) i uzyskał tytuł licencjata. Zdobycie wykształcenia wyższego na wskazanym kierunku wymagało uprzedniego ukończenia szkoły średniej oraz uzyskania wysokich wyników z matury z matematyki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00