Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.192.2022.1.KW

W zakresie ustalenia czy Spółka może skorzystać z ulgi podatkowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy o CIT.

Interpretacja indywidualna  

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 listopada 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 listopada 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy Spółka może skorzystać z ulgi podatkowej, o której mowa w art. 18eb Ustawy o CIT. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

A Sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”), będąca czynnym podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży napojów pod własną marką, tj. „(…)”.

Spółka z powodzeniem wprowadza swój produkt na nowe rynki (głównie w krajach Afryki, Ameryki Południowej, Bliskiego Wschodu) i cały czas zwiększa przychody ze sprzedaży. Wnioskodawca sprzedaje (eksportuje) swoje produkty nabywcom hurtowym, którzy nie są podmiotami powiązanymi ze Spółką w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT.

Dochód Spółki uzyskany z opisanej działalności podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym wyłączne w Polsce.

Spółka ponosi koszty, o których mowa w art. 18eb ust. 7 Ustawy o CIT, w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. Koszty te nie są Wnioskodawcy zwracane w jakiejkolwiek formie i nie są odliczane od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym.

Produkcja napojów odbywa się wg następujących kroków:

1.Badanie określonego rynku.

2.Zaplanowanie strategii wejścia na ten rynek lub zwiększenia swojego w nim udziału.

3.Drobiazgowe zaprojektowanie produktu kierowanego na ten rynek - jego składu surowcowego (smak, oddziaływanie na organizm konsumenta), wyglądu puszki (kolorystyka, rysunki, informacje słowne) oraz opakowań zbiorczych i dokumentacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00