Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.843.2022.3.JŚ

Obowiązki płatnika w związku z organizacją akcji marketingowych.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

10 listopada 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwania – pismami, które wpłynęły 19 stycznia 2023 r. oraz 26 stycznia 2023 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest spółką kapitałową, posiadającą siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski (jest polskim rezydentem podatkowym) oraz jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wynajmu i zarządzania nieruchomością będącą własnością Wnioskodawcy, obejmującą centrum handlowe zlokalizowane w (…).

Wnioskodawca zleca podmiotowi zewnętrznemu (dalej: Agencja Marketingowa) przygotowanie i przeprowadzenie akcji „pro sale” (celem jest zwiększenie sprzedaży w sklepach, będących najemcami Wnioskodawcy) oraz akcji marketingowych (celem jest budowanie pozytywnego wizerunku Wnioskodawcy wśród klientów). Przykładowa akcja „pro sale” wygląda następująco: za każdy paragon o wartości 100 zł (zakup w dowolnym sklepie będącym najemcą Wnioskodawcy) uczestnik dostaje kupon o wartości 20 zł na zakupy w sklepach będących najemcami Wnioskodawcy (w tym samym lub innym sklepie) albo nagrodę rzeczową np. książkę, gadżet. Kupony otrzymuje pierwszych 20 osób, które zgłosi się po odbiór kuponu z paragonem.

Przykładowa akcja marketingowa (wizerunkowa) wygląda następująco: klient musi odpowiedzieć na kilka pytań lub wykonać zadanie, w zamian za to dostaje nagrodę. Niektóre akcje marketingowe i akcje „pro sale” organizowane są w formie konkursów, tzn. celem akcji jest wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Sporządzany jest regulamin konkursu, w którym określona zostaje nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Akcje marketingowe i akcje „pro sale” (w tym konkursy) kierowane są do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, tj. konsumentów w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. Uczestnicy nie są pracownikami Wnioskodawcy ani Agencji Marketingowej oraz nie łączy ich z Wnioskodawcą ani Agencją Marketingową stosunek cywilnoprawny (umowa zlecenia, umowa o dzieło ani inne umowy o podobnym charakterze). Niekiedy udział w akcjach „pro sale” oraz akcjach marketingowych biorą dzieci za zgodą rodziców i otrzymują z tego tytułu nagrody. Zarówno w przypadku akcji „pro sale” jak i akcji marketingowych organizatorem akcji jest Agencja Marketingowa odpowiedzialna za napisanie regulaminu, poprowadzenie wydarzenia, wydanie nagród uczestnikom itp.

Współpraca pomiędzy Wnioskodawcą a Agencją Marketingową odbywa się w ramach jednego z kilku schematów.

Jeden ze schematów wygląda następująco: Agencja Marketingowa nabywa nagrody we własnym zakresie (wynagrodzenie Agencji Marketingowej obejmuje środki na zakup nagród przez Agencję Marketingową). Prawo własności nagród przed ich wydaniem uczestnikom przysługuje Agencji Marketingowej. Jeżeli przewidziane są nagrody finansowe, Agencja Marketingowa wypłaca je uczestnikom z własnych środków. Agencja Marketingowa wystawia Wnioskodawcy fakturę VAT dokumentującą wynagrodzenie za zrealizowaną usługę. Nagrodą mogą być środki pieniężne, różnego rodzaju ruchomości (gadżety, laptopy i inne) lub bony do zrealizowania w sklepach będących najemcami Wnioskodawcy.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

W przypadku opisanego we wniosku schematu działań (w którym Agencja Marketingowa samodzielnie zakupuje nagrody) wartość nagród ustala Agencja Marketingowa. Ustalając wartość nagród Agencja Marketingowa uwzględnia ofertę otrzymaną od dostawcy nagród oraz budżet ustalony i potwierdzony przez Wnioskodawcę. Koszt (ciężar) ekonomiczny akcji „pro sale” oraz akcji marketingowych opisanych we wniosku, w tym koszt ekonomiczny nagród przyznawanych uczestnikom ww. akcji ponosi Wnioskodawca. Agencja Marketingowa jest natomiast organizatorem akcji (wykonawcą) i wystawia fakturę dokumentującą wynagrodzenie za wykonanie kompleksowej usługi (wynagrodzenie to jest kalkulowane uwzględniając koszt nagród nabytych przez Agencję Marketingową).

Pytanie

Czy w ramach opisanego schematu, w przypadku gdy zastosowania nie znajdzie żadne zwolnienie podatkowe, rolę płatnika PIT pełni Agencja Marketingowa?

Państwa stanowisko w sprawie (po uzupełnieniu)

W ocenie Wnioskodawcy, w ramach opisanego schematu, w przypadku gdy zastosowania nie znajdzie żadne zwolnienie podatkowe, rolę płatnika PIT pełni Agencja Marketingowa.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy PIT, Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Natomiast zgodnie z art. 41 ust. 4 Ustawy PIT, Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21. „Dokonywanie wypłat” i „dokonywanie świadczeń”, o którym mowa w art. 41 ust. 1 i 4 Ustawy PIT należy rozumieć dosłownie, a mianowicie jako właśnie faktyczną realizację wypłaty lub innego świadczenia („faktyczne wypłacenie” lub „faktyczne wydanie”). Przez „faktyczne wypłacenie” należy rozumieć wypłatę środków finansowych rzeczywiście dokonaną przez określony podmiot, niezależnie od źródła pochodzenia tych środków. Natomiast przez „faktyczne wydanie” należy rozumieć rzeczywiste wydanie określonych świadczeń dokonane przez określony podmiot niezależnie od źródła pochodzenia środków na zakup tych świadczeń. Innymi słowy, podmiotem faktycznie wypłacającym jest podmiot przekazujący środki pieniężne osobie uprawnionej do ich otrzymania.

W związku z powyższym obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne, ciążą na podmiocie faktycznie dokonującym świadczeń, a więc na Agencji Marketingowej, ponieważ to Agencja Marketingowa dokonuje wypłat oraz innych świadczeń na rzecz uczestników. Wnioskodawca jako podmiot który jedynie zleca Agencji Marketingowej przeprowadzenie akcji, nie posiada pełnej wiedzy co do ilości, wartości, momentu przekazania świadczeń oraz otrzymujących świadczenia, w związku z czym nie byłby w stanie prawidłowo wypełnić obowiązków płatnika.

Stanowisko Wnioskodawcy potwierdza wyrok NSA z 25 listopada 2020 r., sygn. II FSK 1915/18, w którym potwierdzone zostało że rolę płatnika pełni agencja marketingowa. Jak również wyrok NSA z 2 września 2020 r., sygn. II FSK 1192/18 oraz wyrok NSA z 21 września 2020 r., sygn. II FSK 1195/18.

W ocenie Wnioskodawcy, to że wynagrodzenie należne Agencji Marketingowej uwzględnia koszt nagród nie zmienia faktu, że to Agencja Marketingowa jest właścicielem nagród przed ich wydaniem i wydaje te nagrody uczestnikom, a więc dokonuje świadczenia. Tym samym Agencja Marketingowa powinna pełnić rolę płatnika podatku dochodowego z tytułu wydawanych nagród. Stanowisko Wnioskodawcy potwierdzają sądy administracyjne, potwierdzające w wydawanych orzeczeniach, że to podmiot, który dokonuje świadczenia pełni rolę płatnika. Takie stanowisko wynika przykładowo z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 2 września 2020 r., sygn. II FSK 1192/18 oraz z dnia 25 listopada 2020 r., sygn. II FSK 1509/20, w którym sąd wskazał że: „Okoliczność, że wynagrodzenie spółki będzie tak skalkulowane, że uwzględniać będzie również środki na zakup nagród rzeczowych, których koszt w efekcie pokrywa klient, nie uzasadnia stanowiska, że płatnikiem jest klient.”

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do treści art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W treści art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, ustawodawca jako źródło przychodów wskazał inne źródła.

W myśl art. 20 ust. 1 ww. ustawy:

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Z opisu wniosku wynika, że Państwo zlecają podmiotowi zewnętrznemu, Agencji Marketingowej przygotowanie i przeprowadzenie akcji „pro sale” (celem jest zwiększenie sprzedaży w sklepach, będących Państwa najemcami) oraz akcji marketingowych (celem jest budowanie pozytywnego wizerunku Państwa wśród klientów). Akcje marketingowe i akcje „pro sale” (w tym konkursy) kierowane są do osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, tj. konsumentów w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. Uczestnicy nie są Państwa pracownikami ani Agencji Marketingowej oraz nie łączy ich z Państwem ani Agencją Marketingową stosunek cywilnoprawny. Współpraca pomiędzy Państwem a Agencją Marketingową odbywa się w ramach jednego z kilku schematów.

Jeden ze schematów wygląda następująco: Agencja Marketingowa nabywa nagrody we własnym zakresie (wynagrodzenie Agencji Marketingowej obejmuje środki na zakup nagród przez Agencję Marketingową). Prawo własności nagród przed ich wydaniem uczestnikom przysługuje Agencji Marketingowej. Jeżeli przewidziane są nagrody finansowe, Agencja Marketingowa wypłaca je uczestnikom z własnych środków. Agencja Marketingowa wystawia Państwu fakturę VAT dokumentującą wynagrodzenie za zrealizowaną usługę. Nagrodą mogą być środki pieniężne, różnego rodzaju ruchomości (gadżety, laptopy i inne) lub bony do zrealizowania w sklepach będących Państwa najemcami. W przypadku opisanego we wniosku schematu działań (w którym Agencja Marketingowa samodzielnie zakupuje nagrody) wartość nagród ustala Agencja Marketingowa. Ustalając wartość nagród Agencja Marketingowa uwzględnia ofertę otrzymaną od dostawcy nagród oraz budżet ustalony i potwierdzony przez Państwo. Koszt (ciężar) ekonomiczny akcji „pro sale” oraz akcji marketingowych opisanych we wniosku, w tym koszt ekonomiczny nagród przyznawanych uczestnikom ww. akcji ponoszą Państwo. Agencja Marketingowa jest natomiast organizatorem akcji (wykonawcą) i wystawia fakturę dokumentującą wynagrodzenie za wykonanie kompleksowej usługi (wynagrodzenie to jest kalkulowane uwzględniając koszt nagród nabytych przez Agencję Marketingową).

W związku z powyższym, powzięli Państwo wątpliwość czy w ramach opisanego schematu, w przypadku gdy zastosowania nie znajdzie żadne zwolnienie podatkowe, rolę płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych pełni Agencja Marketingowa.

Na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego - w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy:

Wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Zgodnie z art. 41 ust. 4 ww. ustawy:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12, 21.

Natomiast w myśl art. 41 ust. 7 pkt 1 cytowanej ustawy:

Jeżeli przedmiotem wygranych (nagród), o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 - nie są pieniądze, podatnik jest obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę zaliczki lub należnego zryczałtowanego podatku przed udostępnieniem wygranej (nagrody) lub świadczenia.

W oparciu o art. 42 ust. 1 ww. ustawy:

Płatnicy, o których mowa w art. 41, przekazują kwoty pobranych zaliczek na podatek oraz kwoty zryczałtowanego podatku w terminie do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pobrano zaliczki (podatek) - na rachunek urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby.

Na podstawie art. 42 ust. 1a ww. ustawy:

W terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym płatnicy, o których mowa w art. 41, są obowiązani przesłać do urzędu skarbowego, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania płatnika wykonuje swoje zadania, a jeżeli płatnik nie jest osobą fizyczną, według siedziby bądź miejsca prowadzenia działalności, gdy płatnik nie posiada siedziby, roczne deklaracje, według ustalonego wzoru.

Należy zauważyć, że żaden z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stanowi, że dokonanie świadczenia, postawienie pieniędzy lub wartości pieniężnych do dyspozycji określonej osobie powinno nastąpić bezpośrednio przez podmiot, który jest płatnikiem. Płatnikiem jest podmiot, który zleca zorganizowanie danego przedsięwzięcia i ponosi ekonomiczny ciężar przekazywanych nagród. W przedmiotowej sprawie, ekonomiczny (finansowy) ciężar organizacji Akcji Marketingowej będzie ponosił zleceniodawca – Państwo.

Wobec tego nie można uznać, że na Agencji Marketingowej będą ciążyły obowiązki płatnika wynikające z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem działa ona na Państwa zlecenie i to Państwo ponosi ekonomiczny ciężar przyznawanych Nagród.

Podmiotem finansującym to przedsięwzięcie łącznie z nagrodami są Państwo jako podmiot zlecający, a Agencja za wynagrodzeniem świadczy usługi na rzecz Państwa. Wobec tego, Agencja Marketingowa jedynie pośredniczy w przyznawaniu Nagród na Państwa zlecenie jako podmiotu zlecającego. Poprzez zawarcie umowy Agencja Marketingowa nie wchodzi w prawa i obowiązki podmiotu zlecającego, tj. Państwa. Organizatorem opisanych we wniosku akcji „pro sale” oraz akcji marketingowej będą faktycznie Państwo jako zleceniodawca, a nie Agencja Marketingowa w ramach prowadzonej przez nią w tym zakresie działalności gospodarczej. To na Państwu jako zleceniodawcy, w sytuacji gdy z tytułu przyznanych Nagród zaistnieje obowiązek pobrania 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, będzie ciążył obowiązek płatnika. Podkreślenia wymaga, że obowiązku płatnika wynikającego z przepisu ustawy, nie można przenieść na inny podmiot w drodze umowy cywilnoprawnej.

Wobec powyższego, na Państwu będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 i ust. 7 oraz art. 42 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem Agencja Marketingowa działa jedynie na Państwa zlecenie i to Państwo będziecie ponosić koszt finansowy akcji „pro sale” oraz akcji marketingowych organizowanych w ramach opisanego we wniosku schematu.

W związku z powyższym, Państwa stanowisko uznano za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Odnosząc się do powołanych przez Państwa wyroków sądów administracyjnych zauważyć należy, że stanowią one rozstrzygnięcia w konkretnych sprawach, osadzonych w określonym stanie faktycznym i tylko do nich się odnosi, w związku z tym nie mają one mocy powszechnie obowiązującego prawa. W konsekwencji, nie mogą wpływać na ocenę prawidłowości przedmiotowej kwestii.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania tej interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako: „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00