Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.1184.2022.2.JM

W zakresie obowiązków płatnika - przekazywanie PIT-11/IFT-1R w formie elektronicznej w systemie kadrowo - płacowym.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika.

Uzupełnili go Państwo – na wezwanie – pismem z 7 lutego 2023 r. (data wpływu 7 lutego 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

W obecnym stanie faktycznym Wnioskodawca deklaracje podatkowe, takie jak PIT-11 oraz IFT-1R, są wysyłane do pracowników za pomocą systemu kadrowo – płacowego. System, na podstawie danych płacowych z programu kadrowo – płacowego, generuje dokument PIT-11/IFT-1R w formacie pdf. Dokumenty te są opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym. Plik pdf zostaje zarchiwizowany i zabezpieczony losowym hasłem przyporządkowanym tylko i wyłącznie do jednego określonego pliku. Następnie zostaje utworzona wiadomość e-mail ze zdefiniowaną wcześniej treścią, z załączonymi plikiem pdf, która jest wysyłana na adres e-mail pracownika, wskazany przez niego w pisemnej zgodzie regulowanej wewnętrznym zarządzeniem. Osobnym kanałem (tj. sms, na numer telefonu podany w zgodzie) pracownik otrzymuje również hasło do otwarcia załącznika pdf. Wiadomość e-mail, wysyłana do pracowników, zawiera prośbę o potwierdzenie otrzymania wiadomości zawierającej dokument rozliczeniowy. Następnie pracownik przesyła zwrotnie do Wnioskodawcy wiadomość e-mail z informacją, że otrzymał dokument. Pracownik Działu Kadr i Płac odczytuje wiadomość i odznacza na zestawieniu osób fakt otrzymania przez pracownika dokumentu PIT-11/IFT-1R. Informacja PIT-11/IFT-1R jest przesyłana na aktualnych wzorach wydanych przez Ministra Finansów. Od 2023 r. Wnioskodawca zamierza uprościć ww. procedurę w taki sposób, że nie zamierza żądać od pracowników potwierdzenia emailem otrzymania dokumentu. Wnioskodawca nadal będzie przesyłać do pracowników, którzy wyrazili na to zgodę, podpisane i odpowiednio zabezpieczone dokumenty rozliczeniowe, jednak nie będzie oczekiwało od nich odpowiedzi zwrotnej. Potwierdzeniem przesłania do pracowników dokumentów będzie raport – zestawienie wysłanych plików z datą i godziną ich wysłania na konkretne adresy e-mail. Raport będzie generowany z programu kadrowo – płacowego. Pozwoli to Wnioskodawcy usprawnić proces przekazywania dokumentów pracownikom. Powyższą procedurę Wnioskodawca zamierza stosować również do byłych pracowników oraz osób nie będących pracownikami Wnioskodawcy, wykonujących określone działania na jego rzecz na podstawie umów cywilnoprawnych, w stosunku do których Wnioskodawca, jako płatnik, realizuje swoje obowiązki podatkowe.

Pytania

1.Czy wymagane jest, aby każdy odbiorca wiadomości e-mail (pracownik, były pracownik, zleceniobiorca), zawierającej właściwą deklarację rozliczeniową PIT-11 oraz IFT-1R, musiał potwierdzać w jakikolwiek sposób otrzymanie od (…) tej wiadomości?

2.Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1128, dalej Ustawy o pdof), wystarczy, że Wnioskodawca będzie przekazywał deklaracje podatkowe drogą elektroniczną, a na potwierdzenie powyższego będzie generowało z programu kadrowo-płacowego raport plików, wysłanych na adresy e-mail odbiorców?

3.Czy dopuszczalne jest, że Wnioskodawca nie będzie wymagał od pracowników/byłych pracowników/zleceniobiorców wysłania zwrotnego potwierdzenia e-mail otrzymania deklaracji podatkowej oraz nie będzie posiadało jakiegokolwiek innego potwierdzenia (np. przy użyciu okna wyboru checkbox, bądź w inny sposób) wskazującego na odebranie wiadomości przez odbiorców?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 39 Ustawy o pdof, płatnicy (a więc również Wnioskodawca) zobowiązani są przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74,148 i 152-154.

W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Powszechnie przyjmuje się, że dopuszczalne jest przesyłanie informacji PIT-11/IFT-1R środkami komunikacji elektronicznej, np. pocztą elektroniczną, na adres email wskazany przez odbiorcę. W takim przypadku PIT-11/IFT-1R musi być plikiem PDF opatrzonym bezpiecznym podpisem elektronicznym osoby uprawnionej do wydawania takich dokumentów, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W takim przypadku uznaje się również, że aby przesłać informację PIT-11/IFT-1R drogą elektroniczną, trzeba mieć uprzednią, pisemną zgodę podatnika na taki sposób doręczenia, przy czym przepisy nie regulują ani samej kwestii wymogu uzyskania przedmiotowej zgody, ani formy jej udzielenia. Powyższe stanowisko potwierdza interpretacja indywidualna z 18 grudnia 2019 r. Nr 0115-KDlT2.4011.9.2019.1.HD wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, w której wskazano, że "należy uznać, że przekazanie/przesłanie podatnikom informacji przez płatników może nastąpić nie tylko przez bezpośrednie jej doręczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w każdym miejscu, w którym zastanie się adresata, czy też przez operatora pocztowego, ale również za pomocą środków komunikacji elektronicznej z podpisem elektronicznym na adres podatnika (podany w tym celu)".

Ponadto, w Państwa ocenie, skoro ustawodawca w art. 39 ust. 1 ustawy o pdof, posłużył się jedynie pojęciem "przesłania", w kontekście przekazania informacji PIT-11/IFT-1R podatnikowi przez płatnika, to z powyższego pojęcia nie można wywodzić nałożenia na płatnika obowiązku posiadania dowodu doręczenia informacji podatnikowi. W tym przypadku prymat wykładni językowej na gruncie prawa podatkowego ma na celu ochronę podatnika (tak NSA w uchwale z 22 czerwca 2015 r. sygn. akt: II FPS 3/15).

W konsekwencji powyższego, skoro w żadnym z przepisów prawa podatkowego, w tym w szczególności w art. 39 ust. 1 Ustawy o pdof, nie nałożono wprost na płatnika obowiązku posiadania dowodu doręczenia informacji PIT-11/IFT-1R podatnikowi, to płatnik PIT nie jest zobowiązany do posiadania takiego dowodu. Przepis art. 39 ust. 1 Ustawy o pdof, nakłada na płatnika jedynie obowiązek przesłania informacji PIT-11/IFT-1R podatnikowi.

Podsumowując, jeżeli płatnik zamierza przesłać podatnikowi informację PIT-11/IFT-1R za pomocą środków komunikacji elektronicznej, jako załącznik do wiadomości e-mail w postaci pliku PDF, na adres e-mail wskazany przez podatnika, to płatnik oprócz sporządzenia informacji PIT-11/IFT-1R według wzoru określonego w odrębnych przepisach, powinien uzyskać również uprzednią zgodę podatnika na przesłanie informacji PIT-11/IFT-1R za pomocą środków komunikacji elektronicznej oraz przesłaną informację PIT-11/IFT-1R w postaci pliku PDF opatrzyć bezpiecznym podpisem elektronicznym w celu potwierdzenia, że informacja ta została sporządzana przez upoważniony do tego podmiot, tj. płatnika PIT. Płatnik nie jest natomiast zobowiązany do posiadania dowodu doręczenia informacji PIT-11/IFT-1R podatnikowi.

W niniejszym przypadku Wnioskodawca:

1)uzyskało lub uzyska od pracowników/byłych pracowników/zleceniobiorców zgody na przesyłanie im informacji PIT-11/IFT-1R drogą elektroniczną,

2)informacja PIT-11/IFT-1R zostanie sporządzona na urzędowym formularzu w formacie PDF i opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym,

3)informacja zostanie przesłana na podany przez pracowników/byłych pracowników/ zleceniobiorców adres e-mail,

4)pliki z informacją zostaną zaszyfrowane, a pracownik/były pracownik/zleceniobiorca otrzyma hasło do otwarcia pliku za pośrednictwem sms, na numer telefonu podany w zgodzie,

5)fakt wysłania pracownikom/byłym pracownikom/zleceniobiorcom deklaracji podatkowych PIT-11/IFT-1R, zostanie potwierdzony raportem zbiorczym, zawierającym datę i godzinę wysłania dokumentu do konkretnej osoby.

Państwa zdaniem, ww. czynności są wystarczające do uznania, że Państwo w sposób należyty wypełni obowiązek wynikający z art. 39 ust. 1 Ustawy o pdof.

Ocena stanowiska

Stanowisko dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 8 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.):

Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

O obowiązku poboru podatku przez zakład pracy od 1 stycznia 2023 r. stanowi przepis art. 32 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.), który stosuje się do dochodów uzyskanych od dnia 1 stycznia 2023 r.

W myśl ww. art. 32 ust. 1 wspomnianej ustawy:

Zakłady pracy będące osobami fizycznymi, osobami prawnymi oraz jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej są obowiązane jako płatnicy obliczać i pobierać w ciągu roku zaliczki na podatek dochodowy od osób, które uzyskują od tych zakładów przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, z pracy nakładczej lub ze spółdzielczego stosunku pracy, z zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez zakłady pracy lub z tytułu udziału w nadwyżce bilansowej wypłacanej w spółdzielniach pracy.

Na mocy art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Płatnicy, o których mowa w art. 32, art. 33 i art. 35, są obowiązani przesłać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru. Informację, o której mowa w zdaniu pierwszym, sporządza się również w przypadku dokonywania wypłaty świadczeń określonych w art. 21 ust. 1 pkt 46, 74, 148 i 152-154. W informacji tej wykazuje się również dochody zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych.

Jak wynika z art. 41 ust. 1 ustawy:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Stosownie do treści art. 41 ust. 4 ww. ustawy:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przesłać podatnikom, o których mowa:

1)w art. 3 ust. 1, oraz urzędom skarbowym przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi według miejsca zamieszkania podatnika wykonują swoje zadania - imienne informacje o wysokości dochodu, o którym mowa w art. 41 ust. 1, sporządzone według ustalonego wzoru (PIT-11);

2)w art. 3 ust. 2a, oraz urzędom skarbowym, przy pomocy których naczelnicy urzędów skarbowych właściwi w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonują swoje zadania, w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru (IFT-1/IFT-1R), również gdy płatnik w roku podatkowym sporządzał i przekazywał informacje w trybie przewidzianym w ust. 4.

Z art. 42 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Na sporządzony na piśmie wniosek podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, płatnik, w terminie 14 dni od dnia złożenia tego wniosku, jest obowiązany do sporządzenia i przesłania podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania, imiennej informacji, o której mowa w ust. 2 pkt 2.

Jak stanowi art. 42 ust. 6 ww. ustawy:

Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 2, sporządzają i przekazują również podmioty, o których mowa w art. 41, gdy na podstawie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub ustawy nie są obowiązane do poboru podatku, o którym mowa w art. 29-30a. Przepisy ust. 3 i 4 stosuje się odpowiednio.

Na podstawie art. 42g ust. 1 ww. ustawy:

Płatnicy oraz podmioty, o których mowa w art. 42a, przesyłają roczne obliczenie podatku, o którym mowa w art. 34 ust. 7, oraz informacje, o których mowa w art. 34 ust. 8, art. 35 ust. 6, art. 39 ust. 1 i 3, art. 42 ust. 2 pkt 1, art. 42a ust. 1 oraz art. 42e ust. 6:

1)urzędowi skarbowemu – w terminie do końca stycznia roku następującego po roku podatkowym;

2)podatnikowi – w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym.

Z przywołanych powyżej przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że do obowiązków płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych należy:

obliczenie podatku;

pobranie od podatnika podatku,

wpłacenie podatku we właściwym terminie organowi podatkowemu,

sporządzenie we właściwej formie informacji o wysokości osiągniętych dochodów i przesłanie jej podatnikowi oraz organowi podatkowemu.

Dokonując zatem interpretacji art. 39 ust. 1 oraz art. 42 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych należy stwierdzić, że nakładają one na płatników obowiązek przesłania/przekazania podatnikom i odpowiednim urzędom skarbowym – imiennej informacji sporządzonej według ustalonego wzoru (PIT-11). Jednocześnie przepisy te nie określają zasad przekazywania podatnikom (tj. osobom zatrudnionym na podstawie stosunku pracy lub na podstawie umów cywilnoprawnych) informacji o przychodach z innych źródeł oraz o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11 przez płatników, tj. nie regulują zasad przekazywania informacji pomiędzy podmiotami niebędącymi podmiotami publicznymi. W przepisach tych ustawodawca wprowadził jedynie wymóg sporządzenia takich informacji według ustalonego wzoru i przekazania ich podatnikom przez płatników. Również przepisy Ordynacji podatkowej oraz przepisy wydanych na jej podstawie rozporządzeń wykonawczych regulacji takich nie zawierają – tak jak ma to miejsce w przypadku składania przez płatników do właściwych urzędów skarbowych m.in. ww. informacji PIT-11 za pomocą środków komunikacji elektronicznej (art. 3a, art. 3b Ordynacji podatkowej). Z tych względów należy uznać, że przekazanie/ przesłanie podatnikom informacji PIT-11 przez płatników może nastąpić nie tylko przez bezpośrednie jej doręczenie w sposób zwyczajowo przyjęty w każdym miejscu, w którym zastanie się adresata, czy też przez operatora pocztowego, ale również za pomocą środków komunikacji elektronicznej z podpisem elektronicznym na adres podatnika (podany w tym celu).

Wobec powyższego zgodzić się należy z Państwem, że doręczenie pracownikom, za ich zgodą, informacji PIT-11/IFT-1/IFT-1R – według ustalonego wzoru za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, tj. na wskazany przez nich adres e-mail w formie pliku w formacie PDF opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym, bez potwierdzenia dostarczenia e-mail do pracowników – stanowi realizację nałożonego na Państwa obowiązku płatnika, określonego w art. 39 ust. 1 i art. 42 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Istotnym jest jednak zachowanie właściwego wzoru informacji PIT-11 i IFT-1/IFT-1R, opatrzenie ich prawidłowym podpisem elektronicznym (lub nadrukiem z imieniem i nazwiskiem oraz stanowiskiem służbowym) oraz zapewnienie dostępu do swobodnego pobrania informacji PIT-11 przez podatnika.

Zatem, zrealizujecie ciążące na Państwu obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych, jeżeli prześlecie pracownikowi informacje PIT-11/IFT-1/IFT-1R korespondencją mailową w formie pliku z ustalonym indywidualnie hasłem na adresy pracowników i będziecie dysponować dowodem faktycznego przesłania podatnikowi tych informacji, bez względu na to, czy podatnik potwierdzi dostarczenie lub przeczytanie korespondencji z informacją podatkową, czy też nie.

W tym miejscu zauważyć należy, że przepisy nie wskazują sposobu potwierdzania przekazania pracownikom informacji PIT-11/IFT-1/IFT-1R. Nie jest zatem konieczne posiadanie przez płatnika potwierdzenia doręczenia podatnikowi informacji.

Zaznaczyć jednak należy, że wprawdzie żaden przepis ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie nakłada na płatnika obowiązku posiadania dowodu doręczenia podatnikowi deklaracji, to jednak w ewentualnym postępowaniu podatkowym to na płatniku będzie ciążył obowiązek udowodnienia doręczenia takiej deklaracji podatnikowi w przypadku zaistnienia w tym zakresie wątpliwości. W szczególności w celach dowodowych płatnik będzie mógł przedstawić elektroniczne potwierdzenie odbioru wiadomości elektronicznej, którą przesłano deklaracje.

Podsumowując, nie jest wymagane, aby każdy odbiorca wiadomości e-mail (pracownik, były pracownik, zleceniobiorca), zawierającej właściwą deklarację rozliczeniową PIT-11/IFT-1R, musiał potwierdzać otrzymanie od Wnioskodawcy tej wiadomości. Potwierdzenie doręczenia może stanowić raport z logowania pracowników, zawierający potwierdzenie dostępu pracownika z datą otwarcia i pobrania pliku PDF z informacją PIT-11 czy IFT-1/IFT-R. Jednakże, w ewentualnym postępowaniu podatkowym to na płatniku będzie ciążył obowiązek udowodnienia doręczenia takiej deklaracji podatnikowi w przypadku zaistnienia w tym zakresie wątpliwości.

Wobec powyższego, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanej przez Państwa interpretacji stwierdzam, że zapadła ona w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego tą interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00