Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.82.2023.1.TR

Z tytułu wynagrodzenia wypłacanego na rzecz Członka Zarządu będącego rezydentem podatkowym Hiszpanii – na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek pobrania zryczałtowanego 20% podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy 1 ustawy o podatku dochodowych od osób fizycznych – stosownie do obowiązków wynikających z art. 41 ust. 1 w zw. z ust. 4 tejże ustawy.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 stycznia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) posiada w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy.

Do zarządu Wnioskodawcy na podstawie uchwały o powołaniu powołano członka zarządu (dalej: „Członek Zarządu”). Członkowi Zarządu w związku z pełnioną funkcją przysługuje wynagrodzenie wypłacane na podstawie uchwały wspólników Spółki.

Członek Zarządu nie mieszka w Polsce. Miejscem stałego zamieszkania Członka Zarządu jest Hiszpania. Członek Zarządu nie będzie przebywał w Polsce dłużej niż 183 dni w roku podatkowym. Jednocześnie Członek Zarządu nie będzie posiadał w Polsce centrum interesów osobistych rozumianego jako miejsce, z którym podatnik posiada ścisłe powiązania osobiste tj. występowanie więzi rodzinnych, towarzyskich, podejmowanie aktywności społecznej, kulturalnej, sportowej, politycznej, itp. Miejscem występowania tych powiązań będzie dla Członka Zarządu Hiszpania. Jednocześnie w Polsce aktywność Członka Zarządu ogranicza się do pełnienia przedmiotowej funkcji w zarządzie Spółki, a także Członek Zarządu jest wspólnikiem Spółki. Członka Zarządu nie łączą z Polską inne więzi gospodarcze/ekonomiczne. Natomiast w Hiszpanii Członek Zarządu uzyskuje wynagrodzenie z pracy, posiada prywatne rachunki bankowe, udziały w spółce, podlega ubezpieczeniu społecznemu, a także jest właścicielem nieruchomości.

Członek Zarządu obowiązki wynikające z pełnienia funkcji członka zarządu Wnioskodawcy będzie wykonywał co do zasady z terytorium Hiszpanii (tj. znaczna część obowiązków będzie wykonywana przez Członka Zarządu z terytorium Hiszpanii). Przy czym nie jest wykluczone, że niektóre czynności wynikające z pełnionej funkcji Członek Zarządu będzie wykonywał również z terytorium Polski. Przy czym w żadnym wypadku z terytorium Polski nie będzie wykonywana znaczna część tych obowiązków.

Wynagrodzenie Członka Zarządu z tytułu pełnionej funkcji nie było dotąd wypłacane. W przyszłości planowana jest wypłata tego wynagrodzenia.

Pytanie

Czy od wypłacanego na rzecz Członka Zarządu wynagrodzenia z tytułu powołania do zarządu Wnioskodawcy, Wnioskodawca jako płatnik podatku zobowiązany jest pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od osób fizycznych zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o PIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, od wypłacanego na rzecz Członka Zarządu wynagrodzenia z tytułu powołania do zarządu Wnioskodawcy, Wnioskodawca jako płatnik będzie zobowiązany pobrać zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20% przychodów Członka Zarządu.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a, przychodów z działalności określonej m.in. w art. 13 pkt 2 i 6-9 pobiera się w formie ryczałtu w wysokości 20% przychodu.

Jednocześnie w art. 13 pkt 7 ustawy o PIT wskazano przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływanie, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Natomiast z art. 3 ust. 2a ustawy o PIT wynika, że osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Płatnik obowiązany jest pobrać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 29 ustawy o PIT (art. 41 ust. 4 ustawy o PIT).

Wypłacane Członkowi Zarządu wynagrodzenie będzie stanowiło w ocenie Wnioskodawcy, określony w art. 13 pkt 7 ustawy o PIT przychód otrzymywany przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych (tj. przychody z działalności wykonywanej osobiście).

W związku z powyższym zastosowanie w przedmiotowej sprawie znajdzie wskazany powyżej art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT, dotyczący opodatkowania uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przychodów uzyskanych przez osoby posiadające w kraju ograniczony obowiązek podatkowy.

Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego Członek Zarządu nie mieszka w Polsce. Miejscem stałego zamieszkania Członka Zarządu jest Hiszpania. Jednocześnie jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego ośrodkiem interesów życiowych Członka Zarządu nie będzie Polska. Członek Zarządu nie będzie przybywał w Polsce dłużej niż 183 dni w roku podatkowym. Wobec powyższego, w świetle art. 3 ust. 1a i ust.2a ustawy o PIT. Członek Zarządu posiada w Polsce ograniczony obowiązek podatkowy (skoro nie spełnia żadnej z przesłanek wymienionych w art. 3 ust. 1a ustawy o PIT).

Z art. 41 ust. 1 ustawy o PIT wynika, m.in. że osoby prawne, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa m.in. w art. 13 pkt 2i pkt 4-9 ustawy o PIT, są obowiązane jako płatnicy pobierać z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy (płatnik).

Z art. 41 ust. 4 ustawy o PIT wynika, że płatnicy o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych m.in. w art. 29.

Wobec powyższego, z uwagi iż wynagrodzenie wypłacane przez Wnioskodawcę na rzecz Członka Zarządu stanowi tytuł, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT, wskazany powyżej art. 41 ust. 4 ustawy o PIT znajdzie zastosowanie do dokonywanych przez Spółkę wypłat.

Tym samym Wnioskodawca jako płatnik podatku zobowiązany będzie do pobrania z tytułu dokonywanych na rzecz Członka Zarządu wypłat wynagrodzenia zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu w wysokości 20% przychodu.

Do rozstrzygnięcia pozostaje jeszcze to, czy należności wypłacane Członkowi Zarządu stanowią należności osiągnięte na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W ocenie Spółki okoliczność, że Członek Zarządu będzie wykonywał znaczną część obowiązków z terytorium Hiszpanii, nie będzie w tym zakresie miała znaczenia. Ustawodawca nie uzależnił bowiem opodatkowania przychodów z tytułu działalności wykonywanej osobiście od faktu, czy działalność ta fizycznie jest wykonywana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jednocześnie wątpliwości nie może ulegać fakt, że przedmiot zarządu znajduje się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W związku z powyższym, za przychody osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zdaniem Wnioskodawcy należy uznać przychody pochodzące od polskiego podmiotu, nawet jeśli czynności będące źródłem wypłacanego przychodu (dochodu) są wykonywane za granicą.

Jednocześnie art. 29 ust. 1 ustawy o PIT stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji (art. 29 ust. 2 ustawy o PIT).

Zgodnie z art. 16 Umowy z dnia 15 listopada 1979 r. zawartej w Madrycie między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej na Rządem Hiszpanii o unikaniu podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (dalej: „UPO”) wynagrodzenia, które osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie (w tym przypadku Hiszpania) osiąga z tytułu członkostwa w radzie nadzorczej albo radzie zarządzającej spółki mającej siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie (w tym przypadku Polska), mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie.

Mając na uwadze przedmiotową regulację UPO, w ocenie Wnioskodawcy wynagrodzenia Członka Zarządu powinno być kwalifikowane w świetle UPO jako wynagrodzenia, o którym mowa w ww. art. 16 UPO.

W konsekwencji, z uwagi na ww. przepis Rzeczypospolitej Polskiej przysługuje prawo opodatkowania przedmiotowego wynagrodzenia, zgodnie z krajowymi przepisami podatkowymi, w niniejszym przypadku zgodnie z przepisami ustawy o PIT.

Wobec powyższego Wnioskodawca (jako płatnik) od wypłacanego na rzecz Członka Zarządu wynagrodzenia z tytułu powołania do zarządu Wnioskodawcy będzie zobowiązany pobrać zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20% przychodów.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Stosownie do treści art. 3 ust. 1a ww. ustawy:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

Natomiast w myśl art. 3 ust. 2a cytowanej ustawy:

Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).

Zgodnie z art. 3 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2a, uważa się w szczególności dochody (przychody) z:

1)pracy wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;

2)działalności wykonywanej osobiście na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, bez względu na miejsce wypłaty wynagrodzenia;

3)działalności gospodarczej prowadzonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym poprzez położony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zagraniczny zakład;

4)położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości lub praw do takiej nieruchomości, w tym ze zbycia jej w całości albo w części lub zbycia jakichkolwiek praw do takiej nieruchomości;

5)papierów wartościowych oraz pochodnych instrumentów finansowych niebędących papierami wartościowymi, dopuszczonych do publicznego obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w ramach regulowanego rynku giełdowego, w tym uzyskane ze zbycia tych papierów albo instrumentów oraz z realizacji praw z nich wynikających;

6)tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji) w spółce, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną lub tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym, instytucji wspólnego inwestowania lub innej osobie prawnej i praw o podobnym charakterze lub z tytułu należności będących następstwem posiadania tych udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw – jeżeli co najmniej 50% wartości aktywów tej spółki, spółki niebędącej osobą prawną, tego funduszu inwestycyjnego, tej instytucji wspólnego inwestowania lub osoby prawnej, bezpośrednio lub pośrednio, stanowią nieruchomości położone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub prawa do takich nieruchomości;

6a) tytułu przeniesienia własności udziałów (akcji), ogółu praw i obowiązków, tytułów uczestnictwa lub praw o podobnym charakterze w spółce nieruchomościowej;

7)tytułu należności regulowanych, w tym stawianych do dyspozycji, wypłacanych lub potrącanych, przez osoby fizyczne, osoby prawne albo jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, mające miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, niezależnie od miejsca zawarcia umowy i wykonania świadczenia;

8)niezrealizowanych zysków, o których mowa w art. 30da.

Jednocześnie, stosownie do art. 3 ust. 2d ww. ustawy:

Za dochody (przychody), o których mowa w ust. 2b pkt 7, uważa się przychody wymienione w art. 29 ust. 1, jeżeli nie stanowią dochodów (przychodów), o których mowa w ust. 2b pkt 1-6.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca będzie wypłacał rezydentowi podatkowemu Hiszpanii wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji członka zarządu Wnioskodawcy.

Na podstawie art. 10 ust 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Źródłem przychodu jest działalność wykonywana osobiście.

Zgodnie natomiast z art. 13 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych.

Należy zatem wskazać, że na gruncie polskich przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych zasadą jest, że przychody otrzymywane przez osoby należące do składu zarządów są uznawane za przychody z działalności wykonywanej osobiście.

Stosownie do art. 4a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Zgodnie natomiast z treścią art. 16 umowy z dnia 15 listopada 1979 r. między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Hiszpanii o unikaniu podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz. U. z 1982 r. Nr 17, poz. 127):

Wynagrodzenia, które osoba mająca miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie osiąga z tytułu członkostwa w radzie nadzorczej albo radzie zarządzającej spółki mającej siedzibę w drugim Umawiającym się Państwie, mogą być opodatkowane w tym drugim Państwie.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy stwierdzić, że zgodnie z ww. artykułem, Polsce przysługuje prawo do opodatkowania przedmiotowego wynagrodzenia wypłacanego rezydentowi podatkowemu Hiszpanii – zgodnie z przepisami polskiej ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zasady opodatkowania w Polsce przychodów uzyskanych przez nierezydentów są regulowane artykułem art. 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w analizowanym przypadku konkretnie będzie to art. 29 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy, zgodnie z którym:

Podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez osoby, o których mowa w art. 3 ust. 2a, przychodów z działalności określonej w art. 13 pkt 2 i 6-9 oraz z odsetek innych niż wymienione w art. 30a ust. 1, z praw autorskich lub z praw pokrewnych, z praw do projektów wynalazczych, znaków towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również ze sprzedaży tych praw, z należności za udostępnienie tajemnicy receptury lub procesu produkcyjnego, za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, handlowego lub naukowego, w tym także środka transportu, oraz za informacje związane ze zdobytym doświadczeniem w dziedzinie przemysłowej, handlowej lub naukowej (know-how) - pobiera się w formie ryczałtu w wysokości 20% przychodu.

Nadmienić jednak należy, że zgodnie z art. 29 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Przepisy ust. 1 stosuje się z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska. Jednakże zastosowanie stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową jest możliwe pod warunkiem udokumentowania dla celów podatkowych miejsca zamieszkania podatnika uzyskanym od niego certyfikatem rezydencji.

W myśl art. 5a pkt 21 ww. ustawy:

Ilekroć w ustawie jest mowa o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika.

Przepis ten oznacza, że okazanie certyfikatu rezydencji jest konieczne jedynie dla zastosowania stawki podatku wynikającej z właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania lub niepobranie (niezapłacenie) podatku zgodnie z taką umową. Jeżeli natomiast nierezydent nie dysponuje takim dokumentem, w Polsce – zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt 1 – winien zostać pobrany podatek w formie ryczałtu w wysokości 20% przychodu. Przy tym, certyfikat rezydencji nie jest wymagany dla zastosowania ww. przepisu.

Przechodząc do wykonania obowiązków płatnika, należy natomiast wskazać, że zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Jednocześnie, stosownie do art. 41 ust. 4 ww. ustawy:

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-13, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Reasumując: na gruncie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego, z tytułu przedmiotowego wynagrodzenia wypłacanego na rzecz Członka Zarządu będącego rezydentem podatkowym Hiszpanii – na Wnioskodawcy będzie ciążył obowiązek pobrania zryczałtowanego 20% podatku dochodowego od osób fizycznych, o którym mowa w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku dochodowych od osób fizycznych – stosownie do obowiązków wynikających z art. 41 ust. 1 w zw. z ust. 4 tejże ustawy.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00