Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.117.2023.2.JM

W zakresie opodatkowania przychodów z najmu nieruchomości znajdującej się na Cyprze.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowna Pani,

stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest:

prawidłowe - w części dotyczącej braku wykazania przychodów z najmu nieruchomości na Cyprze w zeznaniu PIT-36 i PIT-37,

nieprawidłowe – w pozostałym zakresie.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

1 lutego 2023 r. wpłynął Pani wniosek z 1 lutego 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania przychodów z najmu nieruchomości znajdującej się na terytorium Cypru.

Uzupełniła Pani wniosek – na wezwanie – pismem z 8 marca 2023 r. (data wpływu 8 marca 2023 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jest Pani rezydentem podatkowym w Polsce. Zakupiła Pani w 2022 roku nieruchomość na Cyprze, którą będzie Pani wynajmować. Jest to najem prywatny. Z uwagi na powyższe, że będzie Pani otrzymywała przychody z najmu zagranicznego podjęła Pani wątpliwości, czy z uwagi na fakt, że jest Pani rezydentem podatkowym w Polsce musi Pani wykazać przedmiotowe dochody w rocznej deklaracji w polskim urzędzie skarbowym.

Uzupełnienie opisu stanu faktycznego

Pani stałe miejsce zamieszkania dla celów podatkowych to Polska.

Nie prowadzi Pani działalności gospodarczej w zakresie wynajmu nieruchomości ani na terytorium Cypru ani na terytorium Polski.

Przedmiotem najmu jest nieruchomość mieszkalna.

Pierwszy najem nieruchomości nastąpił w styczniu 2023 r.

Na terytorium Polski prowadzi Pani jednoosobową działalność gospodarczą (ale nie w zakresie wynajmu nieruchomości) oraz uzyskuje Pani dochody z tytułu najmu prywatnego.

Na terytorium Polski również wynajmuje Pani nieruchomości. Jest to najem prywatny opodatkowany zryczałtowanym podatkiem.

Interpretacja podatkowa ma dotyczyć roku 2023.

Pytanie

Czy jest Pani zobowiązana do wykazania w zeznaniu rocznym składanym na terytorium Polski oprócz dochodów uzyskanych na terytorium Polski także dochody/przychody uzyskane na terytorium Cypru z najmu?

Pani stanowisko w sprawie

Jak stanowi art. 3 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych - dalej u.p.d.o.f., osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Jest to tzw. nieograniczony obowiązek podatkowy. Z kolei art. 3 ust. 2a u.p.d.o.f. stanowi, że osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jest to tzw. ograniczony obowiązek podatkowy. Jak wynika z powyższego brzmienia przepisów jak i opisu stanu faktycznego jest Pani rezydentem podatkowym w Polsce. W konsekwencji więc będzie Pani podlegała nieograniczonemu opodatkowaniu od wszystkich osiąganych dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. W przypadku nieruchomości położonej na terenie Cypru, należy w pierwszej kolejności uwzględnić brzmienie zapisów umowy zawartej między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku.

Artykuł 6 Dochód z nieruchomości

1.Dochód osiągany przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie z majątku nieruchomego, w tym dochód z eksploatacji gospodarstwa rolnego lub leśnego, położonego w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

2.

a)Określenie majątek nieruchomy posiada takie znaczenie, jakie, z zastrzeżeniem postanowień punktów b) i c), przyjmuje się według prawa tego Państwa, w którym nieruchomość jest położona.

b)Określenie majątek nieruchomy obejmuje w każdym przypadku mienie należące do majątku nieruchomego, żywy i martwy inwentarz gospodarstw rolnych i leśnych, prawa, do których zastosowanie mają przepisy prawa powszechnego dotyczące własności ziemi, prawa użytkowania lub prawa do eksploatacji pokładów mineralnych, źródeł i innych zasobów naturalnych.

c)Statki, barki oraz samoloty nie stanowią majątku nieruchomego, jak również prawa do zmiennych lub stałych świadczeń z tytułu eksploatacji

3.Postanowienia ustępu 1 niniejszego artykułu stosuje się do dochodu uzyskiwanego z bezpośredniego użytkowania, najmu lub każdego innego rodzaju użytkowania majątku nieruchomego.

4.Postanowienia ustępów 1 i 3 niniejszego artykułu mają również zastosowanie do dochodu z majątku nieruchomego przedsiębiorstwa i dochodu z majątku nieruchomego, który służy do wykonywania wolnego zawodu.

Jak wynika wprost z powyższego, zgodnie z zapisami przedmiotowej umowy przychody z najmu podlegają opodatkowaniu w miejscu położenia nieruchomości, tj. według przepisów prawa podatkowego na Cyprze. Tam też dokona Pani odpowiedniego rozliczenia i ewentualnie opłaci podatek obowiązującym w tym Państwie z tego typu źródła przychodów. Mimo powyższego będzie Pani miała dodatkowo obowiązek rozliczenia się z tych dochodów/przychodów w Polsce (jako rezydent podatkowy w Polsce). W celu uniknięcia podwójnego opodatkowania (zarówno w Polsce jak i na Cyprze) należy jednak zastosować odpowiednią metodę unikania podwójnego opodatkowania.

Artykuł 24 ww. umowy, Postanowienia o unikaniu podwójnego opodatkowania

1.W Polsce podwójnego opodatkowania unikać się będzie w sposób następujący:

a)jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy może być opodatkowany na Cyprze, to Polska będzie – z zastrzeżeniem postanowień litery b) niniejszego artykułu - zwalniać taki dochód lub majątek od opodatkowania.

4Jeżeli zgodnie z jakimkolwiek postanowieniem niniejszej umowy dochód lub majątek będący własnością osoby mającej miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie jest zwolniony z podatku w tym Państwie, wówczas to Państwo może jednak przy obliczaniu kwoty podatku od pozostałego dochodu lub majątku takiej osoby wziąć pod uwagę dochód lub majątek zwolniony z opodatkowania. W przypadku więc dochodów z najmu należy stosować nadal metodę wyłącznie a z progresją. Nie zmienia tego fakt związany z przyjęciem Konwencji MLI, która tego punku nie zmieniła.

Jeżeli podatnik uzyskuje dochody w Polsce z najmu opodatkowanego ryczałtem (od 2023 roku obowiązuje tylko taka forma opodatkowania najmu prywatnego) i jednocześnie uzyskuje dochody z najmu nieruchomości mieszkalnych położonych za granicą, gdzie zgodnie z umową międzynarodową stosuje się metodę wyłączenia z progresją, to dochody uzyskane w tym drugim państwie nie mają wpływu na stawkę ryczałtu stosowaną do opodatkowania dochodów uzyskanych w Polsce.

Mając na uwadze przedstawiony opis stanu faktycznego oraz powołane przepisy prawa wskazać należy, że przychód uzyskany przez Panią z najmu nieruchomości mieszkalnych na Cyprze podlega opodatkowaniu w Cyprze. W Polsce dochód ten pozostanie dochodem zwolnionym z opodatkowania. W związku z powyższym, Pani zdaniem, nie będzie Pani zobowiązana do wykazania przychodu uzyskanego z najmu nieruchomości mieszkalnych na Cyprze w zeznaniu podatkowym PIT-28 składanym w Polsce. Konsekwencją wyboru formy opodatkowania przychodu z najmu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych jest również to, że przychód z najmu nieruchomości mieszkalnych na Cyprze nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Nie jest zatem również zobowiązana Pani do wykazania ich w zeznaniu PIT-36 lub PIT-37. Powyższe stanowisko potwierdza interpretacja indywidulna z 11 marca 2021 r. 0115-KDIT1.4011.978. 2020.1.MR.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest w części prawidłowe i w części nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Jak wynika z art. 3 ust. 2b pkt 4 ustawy:

Za dochody (przychody) osiągane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w ust. 2a, uważa się w szczególności dochody (przychody) z położonej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieruchomości lub praw do takiej nieruchomości, w tym ze zbycia jej w całości albo w części lub zbycia jakichkolwiek praw do takiej nieruchomości.

Według art. 4a ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Jest Pani rezydentem podatkowym w Polsce. Pani stałe miejsce zamieszkania dla celów podatkowych to Polska. Zakupiła Pani w 2022 roku nieruchomość mieszkalną na Cyprze, którą Pani wynajmuje (pierwszy najem w styczniu 2023 r.). Jest to najem prywatny. Nie prowadzi Pani działalności gospodarczej w zakresie wynajmu nieruchomości ani na terytorium Cypru ani na terytorium Polski. Na terytorium Polski również wynajmuje Pani nieruchomości. Jest to najem prywatny opodatkowany zryczałtowanym podatkiem. Na terytorium Polski prowadzi Pani jednoosobową działalność gospodarczą (ale nie w zakresie wynajmu nieruchomości) oraz uzyskuje Pani dochody z tytułu najmu prywatnego.

Stosownie do art. 6 ust. 1 umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Cypru w sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku, sporządzona w Warszawie dnia 4 czerwca 1992 r. (Dz. U. z 1993 r. nr 117 poz. 523) zmienionej Protokołem podpisanym w Nikozji 22 marca 2012 r. (dalej: „Protokół zmieniający”), zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, podpisaną przez Polskę i Cypr 7 czerwca 2017 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1369 ze zm.; dalej: „Konwencja MLI”).

Dochód osiągany przez osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie z majątku nieruchomego, w tym dochód z eksploatacji gospodarstwa rolnego lub leśnego, położonego w drugim Umawiającym się Państwie, może być opodatkowany w tym drugim Państwie.

W świetle art. 6 ust. 2 tej umowy:

a)Określenie "majątek nieruchomy" posiada takie znaczenie, jakie, z zastrzeżeniem postanowień punktów b) i c), przyjmuje się według prawa tego Państwa, w którym nieruchomość jest położona.

b)Określenie "majątek nieruchomy" obejmuje w każdym przypadku mienie należące do majątku nieruchomego, żywy i martwy inwentarz gospodarstw rolnych i leśnych, prawa, do których zastosowanie mają przepisy prawa powszechnego dotyczące własności ziemi, prawa użytkowania majątku nieruchomego, jak również prawa do zmiennych lub stałych świadczeń z tytułu eksploatacji lub prawa do eksploatacji pokładów mineralnych, źródeł i innych zasobów naturalnych.

c)Statki, barki oraz samoloty nie stanowią majątku nieruchomego.

Jak stanowi art. 6 ust. 3 umowy:

Postanowienia ustępu 1 niniejszego artykułu stosuje się do dochodu uzyskiwanego z bezpośredniego użytkowania, najmu lub każdego innego rodzaju użytkowania majątku nieruchomego.

Na mocy art. 6 ust. 4 tej umowy:

Postanowienia ustępów 1 i 3 niniejszego artykułu mają również zastosowanie do dochodu z majątku nieruchomego przedsiębiorstwa i dochodu z majątku nieruchomego, który służy do wykonywania wolnego zawodu.

W myśl art. 24 ust. 1 lit. a) ww. umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania:

 W Polsce podwójnego opodatkowania unikać się będzie w sposób następujący:

jeżeli osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Polsce osiąga dochód lub posiada majątek, który zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy może być opodatkowany na Cyprze, to Polska będzie – z zastrzeżeniem postanowień litery b) niniejszego artykułu – zwalniać taki dochód lub majątek od opodatkowania,

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540):

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów do kwoty 100.000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100.000 zł z tytułu:

a)przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a,

b)przychodów, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym,

c)świadczenia usług związanych z zakwaterowaniem (PKWiU dział 55),

d)świadczenia usług wynajmu i obsługi nieruchomości własnych lub dzierżawionych (PKWiU 68.20.1),

e)wykonywania usług w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych (PKWiU dział 72),

f)wynajmu i dzierżawy:

samochodów osobowych i furgonetek, bez kierowcy (PKWiU 77.11.10.0),

pozostałych pojazdów samochodowych (z wyłączeniem motocykli), bez kierowcy (PKWiU 77.12.1),

środków transportu wodnego bez załogi (PKWiU 77.34.10.0),

środków transportu lotniczego bez załogi (PKWiU 77.35.10.0),

pojazdów szynowych (bez obsługi) (PKWiU 77.39.11.0),

kontenerów (PKWiU 77.39.12.0),

motocykli, przyczep kempingowych i samochodów z częścią mieszkalną, bez kierowcy (PKWiU 77.39.13.0),

własności intelektualnej i podobnych produktów z wyłączeniem prac chronionych prawem autorskim (PKWiU 77.40),

g)świadczenia usług pomocy społecznej z zakwaterowaniem (PKWiU dział 87).

Stosownie do art. 6 ust. 1a ww. ustawy:

Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułów, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tych tytułów stosuje się przepisy art. 11 ust. 2–2b ustawy o podatku dochodowym.

Na mocy art. 12 ust. 12 tej ustawy:

Przepisy art. 27 ust. 8-9a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stosuje się odpowiednio, czyli metodę unikania podwójnego opodatkowania.

Zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Jeżeli podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, oprócz dochodów podlegających opodatkowaniu, zgodnie z ust. 1, osiągał również dochody z tytułu działalności wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwolnione od podatku na podstawie umów o unikaniu podwójnego opodatkowania lub innych umów międzynarodowych – podatek określa się w następujący sposób:

1)do dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym dodaje się dochody zwolnione od tego podatku i od sumy tych dochodów oblicza się podatek według skali określonej w ust. 1;

2)ustala się stopę procentową tego podatku do tak obliczonej sumy dochodów;

3)ustaloną zgodnie z pkt 2 stopę procentową stosuje się do dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Skoro zgodnie z art. 6 ust. 1 umowy polsko – cypryjskiej, dochód z najmu osiągnięty za granicą może być opodatkowany zarówno za granicą (tj. na Cyprze) jak i w Polsce, to w celu uniknięcia podwójnego opodatkowania, na podstawie cytowanych art. 24 ust. 1 lit. a) ww. umowy oraz art. 27 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych stosuje się metodę wyłączenia, która polega na tym, że dochód uzyskany z tytułu najmu nieruchomości położonej za granicą jest zwolniony z opodatkowania w Polsce, jednakże dla ustalenia stawki podatku od pozostałych dochodów podatnika podlegających opodatkowaniu w Polsce (o ile takie dochody są osiągane) stosuje się stawkę podatku wyliczoną dla całego dochodu osiągniętego zarówno w Polsce, jak i za granicą (tzw. metoda wyłączenia z progresją).

Tym samym stwierdzam, że podatnik, który uzyskuje za granicą przychody z tytułów wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a-g ustawy o ryczałcie do których ma zastosowanie metoda wyłączenia z progresją, ma obowiązek obliczenia ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przy zastosowaniu ustalonej stopy procentowej.

Zatem, uzyskany przez Panią w 2023 r. przychód z najmu nieruchomości mieszkalnej położonej na terytorium Cypru podlega opodatkowaniu na Cyprze. W Polsce dochód ten jest dochodem zwolnionym z opodatkowania. Jednakże opłacając ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w Polsce płaci Pani określoną stawkę ryczałtu wyliczoną według stopy procentowej. W celu ustalenia właściwej stawki ryczałtu winna Pani zastosować metodę wyłączenia z progresją, tj. dochody uzyskane na Cyprze zsumować z dochodami uzyskanymi w Polsce opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, wyliczyć stopę procentową tego podatku do tak obliczonej sumy dochodów i ustaloną stopę procentową zastosować do przychodu podlegającego opodatkowaniu w Polsce ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, tj. do przychodu z tytułu najmu nieruchomości położonej w Polsce. Będzie Pani zobowiązana do wykazania przychodu uzyskanego z najmu nieruchomości mieszkalnej położonej na Cyprze w składanym w Polsce zeznaniu podatkowym PIT-28. Skoro wybrała Pani opodatkowanie przychodu z najmu nieruchomości ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych to przychód z najmu nieruchomości mieszkalnej na Cyprze nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Nie jest zatem Pani zobowiązana do rozliczenia przychodu z najmu w zeznaniu PIT-36 lub PIT-37.

W związku z powyższym, Pani stanowisko w części dotyczącej obowiązku wykazania przychodów z najmu nieruchomości na Cyprze w zeznaniu PIT-36 i PIT-37 uznałem za prawidłowe, zaś w pozostałym zakresie jest nieprawidłowe.  

Dodatkowe informacje

Odnosząc się do powołanej przez Panią interpretacji Nr 0114-KDIT1.4011.978.2020.1.MR stwierdzam, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie jest wiążąca dla organu wydającego tą interpretację.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Pani sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i musi się Pani zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00