Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26 maja 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.100.2023.1.MK

Określenie podstawy opodatkowania loterii audioteksowej

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od gier hazardowych, w zakresie określenia podstawy opodatkowania w Loterii audioteksowej (pytanie nr 1 we wniosku), jest prawidłowe.

Informuję równocześnie, że w pozostałym zakresie, dotyczącym określenia podstawy opodatkowania z tytułu usługi organizowania Loterii audioteksowej w podatku od towarów i usług (pytania nr 2-5 we wniosku), wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Państwa wniosek z 29 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. podatku od gier hazardowych, w zakresie określenia podstawy opodatkowania w Loterii audioteksowej, wpłynął 29 marca 2023 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego:

[…] (dalej: „Spółka”, „Wnioskodawca” lub „Organizator Loterii”) jest spółką kapitałową prawa polskiego, która podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Spółka jest także zarejestrowana jako czynny podatnik VAT.

Wnioskodawca zamierza rozpocząć prowadzenie działalności w zakresie organizacji loterii audioteksowych (dalej: „Loterie”) w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Loterie organizowane będą na podstawie zezwoleń wydawanych przez dyrektora właściwej izby administracji skarbowej.

W związku z organizacją Loterii, Spółka jako Organizator Loterii będzie: (i) podatnikiem podatku od gier hazardowych, zobowiązanym do uiszczania we własnym imieniu podatku od gier hazardowych, a także (ii) podmiotem obowiązanym do wniesienia we własnym imieniu opłat za udzielenie zezwoleń na przeprowadzanie Loterii.

Loterie będą organizowane przez Spółkę w imieniu własnym, ale na zlecenie innej spółki kapitałowej prawa polskiego (dalej: „Zleceniodawca Loterii”) za wynagrodzeniem i na podstawie zawartej umowy, określającej szczegółowe zasady współpracy spółek przy organizacji Loterii (dalej: „Umowa o świadczenie usługi organizacji Loterii”). Niemniej jednak, wszystkie zasadnicze funkcje związane z organizacją Loterii będą przypisane wyłącznie Wnioskodawcy, jako Organizatorowi Loterii.

I tak, do zadań i obowiązków Wnioskodawcy w szczególności należeć będą:

- wystąpienie w charakterze organizatora Loterii;

- opracowanie, zgodnie z wymogami polskiego prawa, wszelkich niezbędnych dokumentów wymaganych w związku z Loterią przez przepisy prawa;

- uzyskanie wszelkich zezwoleń wymaganych przez przepisy prawa polskiego do przeprowadzenia Loterii, w tym przygotowanie i złożenie kompletnego wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie Loterii;

- spełnienie wszystkich obowiązków dotyczących przeprowadzenia losowań na certyfikowanym urządzeniu losującym działającym zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Finansów;

- terminowe wniesienie wymaganej opłaty za zezwolenie na urządzenie Loterii, w wysokości określonej w regulaminie Loterii lub innej ustalonej zgodnie z ustawą o grach hazardowych;

- rozpoczęcie i przeprowadzanie Loterii w terminie i na zasadach określonych w zezwoleniu na urządzenie Loterii, wydanym przez właściwy organ administracji, oraz powiadomienie właściwego organu o rozpoczęciu i zakończeniu Loterii;

- powołanie wewnętrznej komisji nadzoru oraz zapewnienie sprawowania nadzoru nad przebiegiem Loterii oraz nad przebiegiem losowań;

- opublikowanie i udostępnienie regulaminu uczestnikom Loterii;

- wyłanianie zwycięzców Loterii zgodnie z regulaminem, w tym przygotowanie aplikacji losującej, przeprowadzenie losowań i zapewnienie ich rzetelności;

- powiadamianie laureatów nagród o wygranych zgodnie z regulaminem oraz weryfikacja laureatów Loterii;

- zakup nagród rzeczowych oraz wydanie nagród rzeczowych oraz pieniężnych zwycięzcom, w tym logistyczna obsługa wydawania nagród, zgodnie z regulaminem;

- spełnienie wszelkich obowiązków publicznoprawnych związanych z organizacją Loterii, w tym zapłaty podatku od gier hazardowych, naliczenia i odprowadzenia należnego podatku od osób fizycznych na rzecz właściwego Urzędu Skarbowego, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;

- spełnienie wszelkich zobowiązań cywilnoprawnych związanych z przeprowadzeniem Loterii, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;

- obsługa wszelkich reklamacji związanych z organizowaniem i prowadzeniem Loterii, w tym: przyjmowanie, rozpatrywanie i udzielanie odpowiedzi na reklamacje pisemne zgłoszone przez uczestników Loterii, zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie oraz z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa;

- dokonanie nagrań rozmów z uczestnikami Loterii oraz ich przechowanie zgodnie z postanowieniami regulaminu;

- zapewnienie obsługi prawnej Loterii;

- wykonanie wszelkich obowiązków, do których zgodnie z przepisami prawa zobowiązany jest podmiot urządzający loterię audioteksową w czasie i po zakończeniu jej przeprowadzania oraz wykonania obowiązków dokumentacyjnych, ewidencyjnych i archiwizacyjnych związanych z Loterią;

- przekazanie Zleceniodawcy Loterii wszelkich informacji i/lub materiałów niezbędnych do prawidłowego przygotowania przez Zleceniodawcę Loterii materiałów promocyjnych dotyczących Loterii;

- dokonanie wszelkich innych czynności, niezbędnych do przygotowania i prawidłowego przeprowadzenia Loterii;

- potencjalnie - przeprowadzenie akcji marketingowej i/lub opracowanie, w uzgodnieniu ze Zleceniodawcą Loterii, części komunikatów reklamowych dotyczących Loterii oraz opracowanie treści wszystkich komunikatów SMS wykorzystywanych w ramach Loterii.

Natomiast do zadań i obowiązków Zleceniodawcy Loterii w szczególności należeć będzie:

- opracowanie pełnej koncepcji Loterii, na którą składać się będzie jej scenariusz, mechanika, strategia komunikacji o Loterii, strategia marketingowa, uwzględniającej uwarunkowania rynkowe, techniczne i prawne, których spełnienie jest niezbędne do należytej organizacji loterii audioteksowych, oraz do dostarczenia tej koncepcji Spółce;

- zapewnienie środków pieniężnych Organizatorowi Loterii na zakup nagród rzeczowych oraz pokrycie nagród pieniężnych określonych w regulaminie Loterii, w terminie umożliwiającym mu wydanie tych nagród zgodnie z wymogami zawartymi w regulaminie Loterii;

- zapewnienie infrastruktury teleinformatycznej niezbędnej do obsłużenia komunikacji SMS w ramach Loterii;

- zapewnienie Organizatorowi Loterii stałego wsparcia merytorycznego i technicznego niezbędnego dla przeprowadzenia Loterii zgodnie z jej regulaminem, stosownym zezwoleniem oraz koncepcją Loterii, przez cały okres trwania Loterii;

- potencjalnie - przeprowadzenie akcji marketingowej i/lub opracowanie, w uzgodnieniu z Organizatorem Loterii, części komunikatów reklamowych dotyczących Loterii oraz opracowania treści wszystkich komunikatów SMS wykorzystywanych w ramach Loterii.

Chcąc zapewnić reklamę Loterii, Organizator Loterii i/lub Zleceniodawca Loterii podpisze umowy ze spółkami medialnymi na przeprowadzenie akcji marketingowych, na mocy których spółki medialne będą zobowiązane do emisji, za wynagrodzeniem, w prowadzonych kanałach medialnych, zapowiedzi i komunikatów, informujących o Loterii w ściśle określonym czasie i zgodnie z wytycznymi przekazanymi przez Organizatora Loterii i/lub Zleceniodawcę.

Zgodnie z charakterem loterii audioteksowej, aby wziąć udział w Loterii organizowanej przez Spółkę, uczestnik, będący jednocześnie użytkownikiem sieci telekomunikacyjnej zobowiązany będzie do wysłania odpłatnego SMS lub wykonania odpłatnego połączenia telefonicznego na wskazany numer, dedykowany Loterii. Następnie, spośród wszystkich uczestników Loterii wyłoniony zostanie zwycięzca, który otrzyma przygotowaną nagrodę pieniężną lub rzeczową.

W związku z powyższym, organizacja Loterii wymagała będzie zaangażowania do współpracy operatorów telekomunikacyjnych (dalej: „Operatorzy telekomunikacyjni”), udostępniających numery Premium, które wykorzystywane będą do przyjmowania zgłoszeń do udziału w Loterii. Ze względu na liczbę Operatorów telekomunikacyjnych działających na rynku, która wymuszałaby konieczność podpisania odrębnych umów pomiędzy Organizatorem Loterii a konkretnym Operatorem telekomunikacyjnym, a także z uwagi na fakt, że współpraca z Operatorami telekomunikacyjnymi wymaga wyspecjalizowanej wiedzy technicznej, nawiązanie relacji z Operatorami telekomunikacyjnymi nastąpi za pośrednictwem tzw. integratora, który poprzez pośrednictwo we współpracy z Operatorami telekomunikacyjnymi umożliwi uczestnikom, będącymi abonentami różnych Operatorów telekomunikacyjnych udział w Loterii. W związku z tym, że Zleceniodawca Loterii będzie posiadał stosowne umowy z Operatorami telekomunikacyjnymi, będzie on pełnił również rolę integratora.

W konsekwencji, całość środków pieniężnych z tytułu zrealizowanych połączeń telefonicznych/wysłanych SMS przez uczestników Loterii będzie, w pierwszej kolejności, wpływała do Operatorów telekomunikacyjnych. Następnie, Operatorzy telekomunikacyjni, w związku ze świadczoną na rzecz abonentów - uczestników Loterii - usługą telekomunikacyjną, zatrzymają dla siebie kwotę, stanowiącą wynagrodzenie z tytułu usług telekomunikacyjnych świadczonych przez nich na rzecz uczestników Loterii. W dalszej kolejności, pozostałe środki pieniężne, Operatorzy telekomunikacyjni przekażą do integratora, czyli Zleceniodawcy Loterii. Zleceniodawca Loterii, z tytułu usług organizacji Loterii świadczonych przez Wnioskodawcę, będzie uiszczać na jego rzecz, odgórnie określone w Umowach o świadczenie usług organizacji Loterii, wynagrodzenie, niezależne od wyniku finansowego, uzyskiwanego z tytułu przeprowadzania Loterii.

Ponadto, Zleceniodawca Loterii będzie przekazywał Wnioskodawcy środki pieniężne tytułem pokrycia kosztów, koniecznych do poniesienia przez niego jako Organizatora Loterii, tj.:

- kosztów nagród pieniężnych;

- kosztów zakupionych nagród rzeczowych wydawanych przez Wnioskodawcę zwycięzcom Loterii;

- kosztów opłat za udzielenie zezwolenia na urządzenie danej Loterii;

- kosztów podatku od gier.

W przypadku nagród rzeczowych, niezależnie od transferu środków pieniężnych przez Zleceniodawcę Loterii do Organizatora Loterii, celem pokrycia kosztów ich nabycia przez Organizatora Loterii, Wnioskodawca do momentu wydania nagród rzeczowych zwycięzcom Loterii pozostanie ich właścicielem. W opisywanym przypadku nie będzie dochodzić do przeniesienia prawa do rozporządzania nagrodami pomiędzy Organizatorem Loterii a Zleceniodawcą Loterii.

Biorąc pod uwagę całość zaprezentowanego zdarzenia przyszłego, w wyniku powziętych wątpliwości, Wnioskodawca, występując z wnioskiem o interpretację indywidualną prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług i podatku od gier hazardowych, chciałby upewnić się co do poprawności mających nastąpić w związku z organizacją Loterii, rozliczeń podatkowych na gruncie ustawy o VAT oraz ustawy o grach hazardowych.

Pytanie (w zakresie podatku od gier hazardowych, oznaczone we wniosku nr 1):

Czy podstawą opodatkowania podatkiem od gier hazardowych, w związku z organizacją Loterii, będzie dla Wnioskodawcy jako Organizatora Loterii, kwota równa kwocie rozpoznawanej jako przychód dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych przez Zleceniodawcę Loterii (integratora), czyli kwota kalkulowana jako kwota netto uzyskana przez Operatorów telekomunikacyjnych od uczestników Loterii pomniejszona o wynagrodzenie netto Operatorów telekomunikacyjnych z tytułu usług telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz ich klientów, będących jednocześnie uczestnikami Loterii?

Państwa stanowisko w sprawie (w zakresie podatku od gier hazardowych – pytania oznaczonego we wniosku nr 1):

Zdaniem Wnioskodawcy, podstawą opodatkowania podatkiem od gier hazardowych, w związku z organizacją Loterii, będzie dla niego kwota równa kwocie rozpoznawanej jako przychód dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych przez Zleceniodawcę Loterii (integratora), czyli kwota kalkulowana jako kwota netto uzyskana przez Operatorów telekomunikacyjnych od uczestników Loterii pomniejszona o wynagrodzenie netto Operatorów telekomunikacyjnych z tytułu usług telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz ich klientów, będących jednocześnie uczestnikami Loterii.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 1 ust. 2 ustawy o grach hazardowych [ustawy z dnia 19 listopada 2009 r., (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 227)], grami hazardowymi są gry losowe, zakłady wzajemne, gry w karty, gry na automatach. Z kolei, w świetle art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy o grach hazardowych loteria audioteksowa jest jedną z gier losowych, o wygrane pieniężne lub rzeczowe, których wynik w szczególności zależy od przypadku. W loterii audioteksowej uczestniczy się przez odpłatne połączenie telefoniczne lub wysłanie wiadomości tekstowych z użyciem publicznej sieci telekomunikacyjnej.

Urządzanie loterii audioteksowej zostało objęte zakresem opodatkowania podatkiem od gier hazardowych na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 1 ustawy o grach hazardowych. Przedmiotem opodatkowania podatkiem od gier jest bowiem urządzanie gier hazardowych z wyłączeniem urządzania loterii promocyjnych, loterii fantowych i gier bingo fantowych, o których mowa w art. 7 ust. 1a ustawy o grach hazardowych, oraz urządzania pokera rozgrywanego w formie turnieju gry pokera.

Na podstawie art. 71 ust. 1 ustawy o grach hazardowych podatnikiem podatku od gier jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która urządza gry hazardowe na podstawie udzielonej koncesji lub udzielonego zezwolenia z wyłączeniem loterii promocyjnych, podmiot urządzający gry objęte monopolem państwa oraz uczestnik turnieju gry w pokera organizowanego przez podmiot posiadający koncesję na prowadzenie kasyna gry.

Zgodnie z art. 73 ust. 1 pkt 2 ustawy o grach hazardowych podstawę opodatkowania podatkiem od gier stanowi w loterii audioteksowej - przychód, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „CIT”) organizatora loterii audioteksowej uzyskany z tej loterii.

Podstawę opodatkowania podatkiem od gier w loterii audioteksowej określono zatem poprzez wprowadzenie wyraźnego odesłania do przepisów ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 865, dalej: „ustawa o CIT”) w zakresie rozumienia pojęcia przychodu.

Niemniej jednak, ustawa o CIT nie zawiera legalnej definicji przychodu podatkowego, a jedynie precyzuje - poprzez przykładowy katalog przychodów wyrażony w art. 12-14a - rodzaje przychodów podlegających opodatkowaniu CIT. I tak, w myśl art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT przychodami z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe. Natomiast stosowanie do treści art. 12 ust. 3 przedmiotowej ustawy, za przychody związane z działalnością gospodarczą i działami specjalnymi produkcji rolnej, osiągnięte w roku podatkowym, uważa się także należne przychody, choćby nie zostały jeszcze faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. Tym samym, regulacje ustawy o CIT wprowadzają jako zasadę kasowy charakter przychodu, tj. uznają za przychód wartości fizycznie uzyskane przez podatnika. Niemniej, w odniesieniu do przychodów z działalności gospodarczej zasadę tę ogranicza memoriałowy charakter przychodu, tj. w tym przypadku za przychód uznawana jest kwota należna, choćby nie została faktycznie otrzymana.

Interpretując powyższe przepisy, w doktrynie prawa podatkowego i judykaturze przyjmuje się, że co do zasady, przychodem jest każda wartość wchodząca do majątku podatnika, powiększająca jego aktywa, mająca definitywny charakter, którą może on rozporządzać jak własną.

Przepisy te nie dają jednak jednoznacznej odpowiedzi, co należy uważać za przychód organizatora uzyskany z loterii audioteksowej. W związku z tym, dla prawidłowego odczytania normy prawnej wyrażonej we wskazanym wyżej art. 73 ust. 1 pkt 2 ustawy o grach hazardowych niezbędne jest posłużenie się definicją loterii audioteksowej sformułowaną w art. 2 ust. 1 pkt 11 tej ustawy. Zgodnie z jego treścią, w loterii audioteksowej uczestniczy się przez odpłatne połączenie telefoniczne lub wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych z użyciem publicznej sieci telekomunikacyjnej. Zatem, w świetle tego przepisu, przychodem z loterii są wartości wygenerowane przez graczy biorących udział w loterii poprzez wykonywanie odpłatnych połączeń telefonicznych lub wysyłanie wiadomości tekstowych.

Mając na uwadze powyższe, a także w świetle zasady memoriałowego charakteru przychodu z działalności gospodarczej, zdaniem Wnioskodawcy, podstawę opodatkowania podatkiem od gier w loterii audioteksowej stanowić będą należne Organizatorowi Loterii środki pieniężne wygenerowane w trakcie Loterii, w skład których nie wchodzi wynagrodzenie Operatorów telekomunikacyjnych z tytułu realizacji usług telekomunikacyjnych. Wynagrodzenie to nie będzie bowiem stanowić środków pieniężnych należnych Organizatorowi Loterii, gdyż będzie należnością uiszczaną w zamian za świadczoną usługę telekomunikacyjną, a nie jako opłata za uczestnictwo w Loterii. Jako takie, wynagrodzenie to będzie ściśle związane z usługą telekomunikacyjną świadczoną przez Operatorów telekomunikacyjnych i nie powinno stanowić części podstawy opodatkowania podatkiem od gier w rozumieniu ustawy o grach hazardowych. Natomiast pozostała wartość, tj. opłata ponoszona przez uczestnika Loterii, pomniejszona o wynagrodzenie netto Operatorów telekomunikacyjnych, stanowić będzie dla Wnioskodawcy kwotę należną z tytułu organizacji Loterii.

W konsekwencji, w ocenie Wnioskodawcy, podstawą opodatkowania podatkiem od gier hazardowych w związku z organizacją Loterii, będzie dla niego kwota równa kwocie rozpoznawanej jako przychód dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych przez Zleceniodawcę Loterii (integratora), czyli kwota kalkulowana jako kwota netto uzyskana przez Operatorów telekomunikacyjnych od uczestników Loterii, pomniejszona o wynagrodzenie netto Operatorów telekomunikacyjnych z tytułu usług telekomunikacyjnych świadczonych na rzecz ich klientów, będących jednocześnie uczestnikami Loterii.

Wnioskodawca wskazuje, że powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w wypracowanej praktyce organów podatkowych oraz dorobku orzeczniczym sądów administracyjnych: Naczelnego Sądu Administracyjnego (dalej: „NSA”) oraz wojewódzkich sądów administracyjnych (dalej: „WSA”), m.in.:

- w wyroku NSA z 30 lipca 2013 r., sygn. II FSK 2334/11 sąd uznał, że: „W świetle przepisów art. 73 pkt 2 w związku art. 2 ust. 1 pkt 11 u.g.h., podstawą opodatkowania podatkiem od gier dla organizatora loterii jest „przychód z tej urządzanej przez niego loterii audioteksowej”. Nie jest to zatem każdy, dowolny przychód nawet związany z loterią, lecz przychód osiągnięty z tej konkretnej loterii. Usługa wykonana przez operatorów nie może być w żaden sposób potraktowana jako gra hazardowa i nie jest ona opodatkowana podatkiem od gier”;

- w prawomocnym wyroku WSA w Warszawie z 22 marca 2016 r., sygn. V SA/Wa 1785/15, orzeczono że: „Organy zauważyły, że uczestnicy loterii audioteksowej ponoszą zwiększone opłaty, w porównaniu do cen obowiązujących za typowe połączenia SMS. Sąd zgadza się z organami, iż w niniejszej sprawie, 100% przychodu stanowi kwota całego przychodu uzyskanego z tytułu obrotów na numerach skróconych SMS, pomniejszona jedynie o należności zatrzymane przez operatorów telekomunikacyjnych”;

- w prawomocnym wyroku WSA w Krakowie z 18 grudnia 2015 r., sygn. I SA/Kr 1415/15, sąd stwierdził, że: „Zatem uwzględniając znaczenie terminu "przychód" w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy wskazać, iż organy prawidłowo uznały, iż podstawą opodatkowania podatkiem od gier w loterii audioteksowej, tj. przychodem organizatora loterii audioteksowej uzyskanym z tej loterii są wszystkie wpływy pochodzące od uczestników loterii z wyłączeniem, jedynie wpływów przypadających operatorom telekomunikacyjnym”;

- interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 14 maja 2019 r., sygn. 0111-KDIB3-3.4013.40.2019.1.PK, gdzie wskazano: „W świetle powyższego należy stwierdzić, że w sytuacji gdy Agregator otrzymuje od operatorów telekomunikacyjnych pełną wartość kwoty uzyskanej z tytułu organizowanej loterii, pomniejszoną jedynie o wartość (która jest zawarta w cenie wysłanego na loterię sms-a) usługi telekomunikacyjnej świadczonej przez operatorów telekomunikacyjnych na rzecz ich klientów - uczestników Loterii - to wartość ta (rozpoznawana przez Agregatora jako przychód, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych) będzie stanowiła podstawę opodatkowania podatkiem od gier organizowanej loterii audioteksowej”.

Ocena stanowiska

W świetle obowiązującego stanu prawnego Państwa stanowisko dotyczące oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od gier hazardowych, w zakresie określenia podstawy opodatkowania w loterii audioteksowej (pytanie nr 1 we wniosku), jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

W pozostałym zakresie, dotyczącym określenia podstawy opodatkowania z tytułu usługi organizowania Loterii audioteksowej w podatku od towarów i usług (pytania nr 2-5 we wniosku), wydano odrębne rozstrzygnięcie.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja została wydana w oparciu o obowiązujące przepisy ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 227).

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) i treścią postawionego we wniosku pytania (pytań). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2651, ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego […]. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 259, ze zm.; dalej jako: „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00