Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.267.2023.2.PC

Czy dokonana przez Spółkę na podstawie noty księgowej, korekta in plus/in minus przychodu, w zakresie, w którym dotyczy korekty działalności produkcyjnej prowadzonej w ramach SSE, będzie stanowić dla Spółki zwiększenie lub zmniejszenie przychodu z działalności strefowej, zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 maja 2023 r. wpłynął Państwa wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy dokonana przez Spółkę na podstawie noty księgowej, korekta in plus/in minus przychodu, w zakresie, w którym dotyczy korekty działalności produkcyjnej prowadzonej w ramach SSE, będzie stanowić dla Spółki zwiększenie lub zmniejszenie przychodu z działalności strefowej, zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.

Wniosek został uzupełniony pismem z 11 lipca 2023 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

B. sp. z o.o. (dalej jako „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest spółką kapitałową będącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej jako: „CIT”) i podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiada status rezydenta podatkowego w Polsce). Jej rokiem podatkowym jest rok kalendarzowy. Wnioskodawca należy do grupy kapitałowej powiązanej z dwoma koncernami motoryzacyjnymi B. (dalej jako: „B.”) oraz V. (dalej jako: „Koncern”).

Część prowadzonej przez Spółkę działalności produkcyjnej stanowi działalność zwolniona prowadzona poprzez zakłady położone na terytorium Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „SSE”), tj. zakłady w P. oraz G., na podstawie zezwoleń:

- nr 10 z dnia 21 czerwca 1999 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE; zmienione decyzją Ministra Gospodarki z dnia 6 stycznia 2006 nr 5/ZE/06 w sprawie zmiany zezwolenia Nr 10 z dnia 21 czerwca 1999 roku na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE,

- nr 103/SSE z dnia 30 marca 2012 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE,

- nr 126/SSE z dnia 9 czerwca 2014 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE (zakład P.),

- nr 131/SSE z dnia 24 czerwca 2014 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, zmienione decyzją Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 19 grudnia 2017 r. nr 300/DI/17 w sprawie zmiany zezwolenia Nr 131/SSE z dnia 24 czerwca 2014 roku na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (zakład G.),

łącznie jako: „Zezwolenia”.

Spółka posiada również zakład we W., w którym jest prowadzona działalność opodatkowana.

Przedmiotem działalności gospodarczej wykonywanej przez Wnioskodawcę na terenie SSE jest m.in. produkcja sklasyfikowana jako produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, części i akcesoriów do pojazdów, w tym metalowych stelaży siedzisk samochodowych do pojazdów samochodowych (dalej jako: „Wyroby gotowe”).

Wnioskodawca planuje działalność produkcyjną wyrobów gotowych wytwarzanych na zlecenie podmiotów powiązanych w oparciu o okresowe plany sprzedażowe.

Cena Wyrobu gotowego określana jest w oparciu o budżetowane koszty stałe oraz zmienne wyliczone dla prognozowanego wolumenu zamówień oraz zakładanego rynkowego narzutu zysku. W przypadku, gdy na skutek odchylenia rzeczywistych kosztów produkcyjnych (np. w wyniku zmian cen surowców lub zmian wynagrodzeń) od kosztów planowanych lub na skutek wystąpienia istotnych różnic w wolumenie zamówień (skutkujących zmianą jednostkowego kosztu wytworzenia wyrobów), podmiot należący do Grupy ostatecznie ponoszący pełne ryzyko gospodarcze jest odpowiedzialny za wyrównanie rentowności Spółki do poziomu, który strony uznają za rynkowy.

Środki uzyskane od podmiotu należącego ponoszącego pełne ryzyko gospodarcze stanowią korektę rentowności (dalej jako: „Korekta”), która dokonywana jest na podstawie noty księgowej zwiększającej bądź zmniejszającej przychody Wnioskodawcy. Korekta może być dokonana jeszcze w trakcie danego roku jak i po jego zakończeniu.

Wartość wyrównania odnosi się do działalności prowadzonej przede wszystkim w zakładach Spółki działających na terytorium SSE. Wnioskodawca nie wyklucza jednak sytuacji, w której korygowany przychód częściowo dotyczy również sprzedaży wyrobów gotowych częściowo lub w całości wytworzonych poza terenem SSE. W takim przypadku Spółka dokona alokacji środków wypłaconych przez podmiot powiązany udokumentowanych notą, odpowiednio do działalności w ramach SSE oraz działalności opodatkowanej.

Podmioty powiązane dokonujące wyrównania rentowności mają siedzibę i zarząd w państwie, z którym Rzeczpospolita Polska zawarła umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz istnieje podstawa prawna do wymiany informacji podatkowych z tym państwem.

W przypadku, gdy Korekta rentowności ma na celu zmniejszenie przychodów Spółki, w momencie jej dokonania Spółka będzie posiadała oświadczenie podmiotu powiązanego lub dowód księgowy, potwierdzające, że podmiot ten dokonał korekty cen transferowych w tej samej wysokości, co Spółka.

W piśmie z 11 lipca 2023 r., Wnioskodawca dodatkowo wskazał, że:

- w transakcjach kontrolowanych realizowanych przez podatnika w trakcie roku podatkowego ustalone zostały warunki, które ustaliłyby podmioty niepowiązane,

- Spółka dokonuje odpowiedniej korekty zwiększającej lub zmniejszającej przychody w przypadku, gdy nastąpiła zmiana istotnych okoliczności mających wpływ na ustalone w trakcie roku podatkowego warunki i/lub znane są faktycznie poniesione koszty lub uzyskane przychody będące podstawą obliczenia ceny transferowej, a zapewnienie ich zgodności z warunkami, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane, wymaga dokonania korekty cen transferowych.

Pytanie:

Czy dokonana przez Spółkę na podstawie noty księgowej, korekta in plus/in minus przychodu, w zakresie, w którym dotyczy korekty działalności produkcyjnej prowadzonej w ramach SSE, będzie stanowić dla Spółki zwiększenie lub zmniejszenie przychodu z działalności strefowej, zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2587 ze zm., dalej jako: „ustawa o CIT”)?

Państwa stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy, korekta in plus/ in minus przychodu dokonana na zasadach określonych w art. 11e ustawy o CIT, w zakresie, w którym dotyczy korekty działalności produkcyjnej prowadzonej w ramach SSE, stanowić będzie element kształtujący dochód z działalności zwolnionej tj. stanowi korektę dochodu z działalności zwolnionej z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 11e ustawy o CIT, podatnik może dokonać korekty cen transferowych poprzez zmianę wysokości uzyskanych przychodów lub poniesionych kosztów uzyskania przychodów, jeżeli są spełnione łącznie następujące warunki:

1) w transakcjach kontrolowanych realizowanych przez podatnika w trakcie roku podatkowego ustalone zostały warunki, które ustaliłyby podmioty niepowiązane;

2) nastąpiła zmiana istotnych okoliczności mających wpływ na ustalone w trakcie roku podatkowego warunki lub znane są faktycznie poniesione koszty lub uzyskane przychody będące podstawą obliczenia ceny transferowej, a zapewnienie ich zgodności z warunkami, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane, wymaga dokonania korekty cen transferowych;

3) w momencie dokonania korekty podatnik posiada oświadczenie podmiotu powiązanego lub dowód księgowy potwierdzające dokonanie przez ten podmiot korekty cen transferowych w tej samej wysokości co podatnik;

4) istnieje podstawa prawna do wymiany informacji podatkowych z państwem, w którym podmiot powiązany, o którym mowa w pkt 3, ma miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd.

Jak wynika z art. 12 ust. 3aa pkt 1 ustawy o CIT korektę cen transferowych zmniejszającą przychody, mającą na celu spełnienie wymogów, o których mowa w art. 11c ustawy o CIT, poprzez prawidłowe zastosowanie metod, o których mowa w art. 11d ust. 1-3 ustawy o CIT, spełniającą warunki, o których mowa w art. 11e pkt 1-4 ustawy o CIT.

Na podstawie art. 12 ust. 3aa pkt 2 ustawy o CIT, przy ustaleniu wysokości przychodu uwzględnia się korektę cen transferowych zwiększającą przychody, mającą na celu spełnienie wymogów, o których mowa w art. 11c ustawy o CIT, poprzez prawidłowe zastosowanie metod, o których mowa w art. 11d ust. 1-3 ustawy o CIT, spełniającą warunki, o których mowa w art. 11e pkt 1 i 2 ustawy o CIT.

Dodatkowo analizując okoliczności związane z korektą cen transferowych, należy zwrócić uwagę na treść „Objaśnień podatkowych w zakresie cen transferowych z 31 marca 2021 r. nr 2: Korekta cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT (art. 23q ustawy o PIT)” - (dalej jako: „Objaśnienia”), zgodnie z którą:

Skrót KCT11e - oznacza korektę cen transferowych w rozumieniu art. 11e ustawy o CIT. (...)

4. Ocena, czy określona korekta stanowi KCT11e, nie powinna być determinowana formą dokumentu księgowego, na podstawie którego została dokonana (np. nota księgowa, faktura korygująca), tylko istotą ekonomiczną takiej korekty, w tym profilem funkcjonalnym stron transakcji kontrolowanej. (...)

11. KCT11e może być dokonywana w odniesieniu do podmiotu powiązanego, który nie jest stroną bezpośrednich transakcji z podatnikiem (podmiotem powiązanym). Taka sytuacja może mieć miejsce w relacji producenta o ograniczonym zakresie funkcji, ryzyk i aktywów z podmiotem centralnym, zarządzającym łańcuchem dostaw, który to podmiot nie zawsze będzie stroną bezpośrednich transakcji z producentem (zob. uzasadnienie do Ustawy zmieniającej). Przy dokonywaniu KCT11e należy uwzględniać w szczególności całość lub odpowiednią część łańcucha tworzenia wartości dodanej, która wpływa na kalkulację korekty cen transferowych oraz pozwala na weryfikację zasadności jej dokonania.

22. KCT11e obejmuje, co do zasady, korekty cen transferowych za dany rok podatkowy, po jego zakończeniu. Nie wyklucza się KCT11e dokonywanych w trakcie roku podatkowego, po zakończeniu Innego okresu rozliczeniowego, np. miesiąca lub kwartału. (...)

23. Przepisy ustawy o CIT nie precyzują, w jakim terminie i za jaki okres należy dokonać KCT11e. Korekty takie powinny być dokonywane z częstotliwością, z jaką w porównywalnych warunkach dokonywałyby ich podmioty niepowiązane, uwzględniając faktyczny przebieg i okoliczności zawarcia i realizacji transakcji kontrolowanej oraz zachowanie stron tej transakcji. Brak możliwości ustalenia częstotliwości, z jaką podmioty niepowiązane w porównywalnych okolicznościach dokonywałyby korekt, nie jest przeszkodą dla dokonania KCT11e (...)

65. Zasady wynikające z ww. przepisów mają zastosowanie do korekty cen transferowych bez względu na to, w jakiej formie (i na podstawie jakiego dokumentu księgowego) jest ona dokonywana. (...).

Mając na uwadze wskazane powyżej przepisy oraz powyższe fragmenty Objaśnień zdaniem Wnioskodawcy korekta rentowności dokonywana w warunkach opisanych w stanie faktycznym spełnia przesłanki korekty cen transferowych, o której mowa w art. 11e ustawy o CIT.

Jak wynika ze stanu faktycznego w odniesieniu do przedstawionych fragmentów Objaśnień:

- w transakcjach kontrolowanych realizowanych przez Spółkę z podmiotami powiązanymi z Grupy w trakcie roku podatkowego ustalone zostają warunki, które ustaliłyby podmioty niepowiązane - co wynika z procesów budżetowania transakcji na warunkach rynkowych;

- w sytuacji, gdy znane (a precyzyjniej bardzo dobrze przybliżone na skutek realizacji w trakcie roku i zbliżającego się końca roku) były faktycznie poniesione koszty lub uzyskane przychody będące podstawą obliczenia ceny transferowej, a zapewnienie ich zgodności z warunkami, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane, wymagało dokonania korekty cen transferowych - Spółka dokonuje odpowiedniej korekty zwiększającej bądź zmniejszającej przychody. Za wyrównanie odpowiada podmiot powiązany z Grupy ponoszący pełne ryzyko gospodarcze;

- Spółka miała/będzie mieć prawo dokonać takiej korekty w trakcie roku lub też po jego zakończeniu (patrz punkty 22-23 Objaśnień),

- Spółka będzie posiadać dokument księgowy lub oświadczenie podmiotu powiązanego, że podmiot ten dokonał korekty cen transferowych w tej samej wysokości,

- korekta może być dokonywana w odniesieniu do podmiotu powiązanego, który nie jest stroną bezpośrednich transakcji z podatnikiem (podmiotem powiązanym) (patrz pkt 11 Objaśnień);

- forma korekty (w tej sytuacji nota księgowa) nie ma znaczenia dla oceny kryteriów, wynikających z art. 11e ustawy o CIT (patrz punkty 4 i 65 Objaśnień).

Biorąc pod uwagę powyższe, stwierdzić należy, że korekta in plus/in minus przychodu dokonana przez Spółkę na zasadach opisanych w stanie faktycznym spełnia warunki korekty cen transferowych, o których mowa w art. 11e ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1670 oraz z 2021 r. poz. 2105), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Z kolei art. 17 ust. 4 ustawy o CIT mówi, że zwolnienia podatkowe, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy o CIT, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Biorąc pod uwagę, powyższe przepisy stwierdzić należy, że objęty zwolnieniem jest dochód uzyskany bezpośrednio z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Ustawa o CIT nie zawiera definicji działalności gospodarczej, w konsekwencji należy się posłużyć się definicją zawartą w przepisach o działalności gospodarczej, tj. art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 162 ze zm.), zgodnie z którą działalnością gospodarczą jest zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły. Jednocześnie, zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego określa przedmiot działalności gospodarczej objętej zezwoleniem i w tym zakresie powinien być generowany dochód podlegający zwolnieniu.

Powyższe prowadzi do wniosku, że dochodem z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia jest dodatni wynik ekonomiczny uzyskany w wyniku działalności określonej w zezwoleniu (zgodnie ze wskazanym w zezwoleniu kodem PKWiU), bez względu na rodzaj przysporzenia. Konsekwentnie, warunkiem uznania dochodu za uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie zezwolenia na terenie specjalnej strefy ekonomicznej jest związek tego dochodu z działalnością gospodarczą wskazaną w zezwoleniu i prowadzoną na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Powyższa wykładnia znajduje potwierdzenie w orzecznictwie sądów administracyjnych, m.in. w wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 15 lutego 2018 r., sygn. akt II FSK 245/16, w którym Sąd wskazał, że „w ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego należy przyjąć, że dochodem z działalności gospodarczej w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p. są wszelkie przysporzenia wynikające z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE o ile tytuł ich otrzymania zawiera się w zakresie przedmiotowym działalności określonej w zezwoleniu” oraz „(...) nie ma uzasadnionych podstaw, aby twierdzić, że przez dochód taki należy rozumieć tylko takie świadczenie, które stanowi bezpośrednio cenę za konkretny towar lub usługę, z kategorycznym wyłączeniem jakichkolwiek innych świadczeń”.

Analogiczne stanowisko zostało przedstawione przez Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 22 marca 2019 r. o sygn. akt II FSK 896/17.

Analizując okoliczności wynikające ze stanu faktycznego, stwierdzić należy, że korekta rentowności nie stanowi odrębnej transakcji, a stanowi jedynie formę wyrównania rentowności pomiędzy Wnioskodawcą a Koncernem, będąc konsekwencją przyjętego modelu rozliczeń polegającego na ustaleniu wolumenu produkcji oraz ceny wyrobów produkowanych przez Spółkę w oparciu o Biznesplan.

Zapłata dokonana przez podmiot powiązany stanowić będzie zwiększenie lub zmniejszenie przychodu z działalności produkcyjnej prowadzonej na terytorium SSE, wymagane dla osiągnięcia przez niego rynkowego poziomu dochodowości, zagrożonego w wyniku wystąpienia okoliczności nieprzewidzianych na etapie Biznesplanu a mających wpływ na prowadzoną przez nią działalność strefową.

Korekta rentowności dotyczyć będzie produkcji elementów do siedzeń samochodowych, w ramach której działalność prowadzona jest zarówno w ramach działalności zwolnionej jak i opodatkowanej. Zwiększenie lub zmniejszenie przychodów z tytułu sprzedaży wyrobów gotowych dotyczyć będzie działalności prowadzonej w ramach SSE. Rozliczenie związane z korektą rentowności w części dot. SSE, nie jest, wobec tego odrębnym zdarzeniem i nie stanowi odrębnego rodzaju działalności prowadzonej przez Wnioskodawcę. Sama Korekta nie może bowiem wystąpić niezależnie od sprzedaży wyrobów gotowych przez Spółkę. W przypadku braku sprzedaży wyrobów gotowych przez Spółkę nie byłoby konieczności dokonywania przedmiotowej korekty, ponieważ nie doszłoby do transakcji, którą należy korygować. Powyższe potwierdzone jest również w treści Objaśnień, z których wynika, że korekta przeprowadzona na zasadach wynikających z art. 11e ustawy o CIT, „(...) dokonana w celu zapewnienia zgodności cen transferowych z ALP nie jest w istocie samoistnym zdarzeniem gospodarczym, a częścią transakcji kontrolowanej, grupy transakcji kontrolowanych lub szerzej - rozliczeń między podmiotami powiązanymi. Korekta taka wynika z wcześniejszych transakcji/zdarzeń i stanowi działanie dostosowawcze w świetle ALP, a nie stanowi odrębnej transakcji kontrolowane”.

Powyższe potwierdzają również interpretacje indywidualne Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, m.in.:

- Interpretacja indywidualna z dnia 21 września 2021 r., nr 0111-KDIB1-3.4010.300.2021.1.JKU:

„Należy uznać, że Wyrównanie rentowności Wnioskodawcy notą księgową wystawioną na podmiot powiązany będący odbiorcą Wyrobów gotowych wpływa na przychód związany z procesem wytworzenia wyrobów sprzedawanych przez Spółkę, czyli działalnością gospodarczą prowadzoną na terenie specjalnej strefy. Wnioskodawca jest producentem kontraktowym, którego część ryzyka gospodarczego ponoszona jest przez podmiot powiązany - Spółkę X (...)

Zatem, stwierdzić należy, że dokonywana przez Spółkę korekta przychodów w związku z wyrównywaniem poziomu dochodowości, koryguje przychody z działalności gospodarczej, określonej w posiadanym przez Spółkę zezwoleniu na prowadzenie działalności na terenie SSE. Tym samym, wpływa na dochody korzystające ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.”

- Interpretacja indywidualna z dnia 22 listopada 2021 r., nr 0111-KDIB1-1.4010.368.2021.3.MF:

„W związku z powyższym, skoro jak wskazano we wniosku, Wnioskodawca zawarł transakcję z A dot. licencji na korzystanie z prawa własności intelektualnej, a licencje wykorzystywane są przez Spółkę wyłącznie do prowadzenia działalności na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, to oznacza, że korekta cen transferowych, o której mowa we wniosku dot. transakcji zawartej przez Wnioskodawcę z A, powinna dotyczyć wyłącznie dochodu generowanego z działalności strefowej.”

- Interpretacja indywidualna z dnia 6 czerwca 2022 r., nr 0111-KDIB1-3.4010.144.2022.2.IM:

„Fakt, że podmiot prowadzący działalność dokonuje korekty cen transferowych sprzedanych towarów strefowych (Wyrobów Gotowych) oznacza, że korekta taka ma wpływ na dochód korzystający ze zwolnienia z opodatkowania. Zwolnienie przewidziane treścią art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, nie ma wprawdzie charakteru podmiotowego, jednak przesłanka zwolnienia winna odnosić się do prowadzonej działalności, nie zaś do rodzajów przychodów osiąganych z działalności gospodarczej. Należy uznać, że Wyrównanie rentowności na postawie dowodu księgowego wystawionego na podmiot powiązany będący dystrybutorem Wyrobów gotowych, wpływa na przychód związany z procesem wytworzenia Wyrobów Gotowych sprzedawanych przez Spółkę, czyli działalnością gospodarczą prowadzoną na terenie specjalnej strefy”.

Wobec powyższego, korekta rentowności na zasadach określonych w art. 11e ustawy o CIT dokonywana w stosunku do części działalności produkcyjnej prowadzonej w ramach SSE, stanowi jej integralną część. Tym samym pomiędzy korektą a dochodem uzyskanym z działalności strefowej zachodzi ścisły związek tj. będzie ona miała wpływ na kształtowanie dochodu strefowego. W konsekwencji, w ocenie Wnioskodawcy, Korekta korzystać będzie ze zwolnienia podatkowego przewidzianego dla dochodu z działalności strefowej określonego w art. 17 ust. 1 pkt 38 (winno być: „art. 17 ust. 1 pkt 34”) ustawy o CIT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).

Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00