Aktualność
Roczna informacja dla uczestnika PPK do 29 lutego
Do końca lutego instytucja finansowa, która prowadzi rachunek PPK (fundusz inwestycyjny, fundusz emerytalny albo zakład ubezpieczeń), ma obowiązek przekazać uczestnikowi roczną informację o wysokości środków zgromadzonych na jego rachunku PPK. Co zawiera informacja i w jakiej formie należy ją przekazać?
informacja o wysokości środków, to jedna z trzech informacji, którą zgodnie z ustawą o PPK instytucja finansowa ma obowiązek przekazać uczestnikowi PPK.
Po przystąpieniu do programu, uczestnik dostaje informację o zawarciu dla niego umowy o prowadzenie PPK („zapisaniu go” do PPK), a w pierwszym kwartale roku kalendarzowego, w którym osiągnie 60. rok życia - informację o warunkach, na jakich może wypłacić środki z PPK.
Informacja ta powinna zawierać także dane dotyczące wysokości wpłat dokonanych na rachunek uczestnika PPK oraz innych transakcji zrealizowanych na rachunku PPK uczestnika w poprzednim roku kalendarzowym.
informacja roczna jest przekazywana w postaci elektronicznej, pozwalającej na utrwalenie jej treści na trwałym nośniku. Jednak - na wniosek uczestnika PPK - instytucja finansowa przekaże mu ją w postaci papierowej, czyli tradycyjnym listem.
Stan środków na rachunku PPK i historię transakcji można sprawdzić w dowolnym momencie, logując się do systemów informatycznych instytucji finansowych, które prowadzą PPK. Uczestnik PPK może sprawdzić stan oszczędności - na wszystkich swoich rachunkach PPK, w jednym miejscu - logując się do serwisu MojePPK.
Źródło: www.mojeppk.pl
Zobacz również:
Składki na pracownicze plany kapitałowe (PPK) w 2024 r. >>>
Obowiązkowe świadczenia i wypłaty dla pracowników w 2024 r. >>>
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right