Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 3 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4014.16.2024.2.BD

Zakup ciągnika rolniczego.

Interpretacja indywidualna  – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od czynności cywilnoprawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 stycznia 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 8 stycznia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skutków podatkowych zakupu ciągnika rolniczego. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – w piśmie z 27 lutego 2024 r. (wpływ 4 marca 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

15 listopada 2023 r. zakupił Pan używany ciągnik rolniczy marki (...) na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Dokonana transakcja kupna-sprzedaży nie jest udokumentowana fakturą VAT, a umową kupna sprzedaży. Zarówno Pan, jak i osoba od której dokonał Pan zakupu ciągnika rolniczego, prowadzą gospodarstwa rolne i korzystają obaj ze statusu rolnika ryczałtowego. Ciągnik, który jest przedmiotem umowy będzie służył Panu do użytku w gospodarstwie rolnym do prac związanych z jego prowadzeniem. Ciągnik był wykorzystywany przez sprzedającego w tym samym celu.

Pan jak i sprzedający są podmiotowo zwolnieni z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług.

Ciągnik był wykorzystywany przez sprzedającego wyłącznie do celów działalności rolniczej zwolnionej z podatku od towarów i usług.

Sprzedającemu nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu uprzedniego nabycia. W momencie nabycia sprzedający posiadał status rolnika ryczałtowego a nabycie nastąpiło na podstawie umowy cywilnoprawnej.

Sprzedający z tytułu sprzedaży przedmiotowego ciągnika korzystał ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Wskazał Pan, że oczekuje interpretacji wyłącznie w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych.

Pytania

Czy rolnik ryczałtowy ma obowiązek zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych, jeżeli kupi od innego rolnika używany traktor (ciągnik rolniczy), który będzie wykorzystywany w jego gospodarstwie rolnym?

Pana stanowisko w sprawie

Pana zdaniem, jako rolnik ryczałtowy nie mam Pan obowiązku zapłacenia podatku od czynności cywilnoprawnych, jeżeli zakupiony od innego rolnika używany ciągnik rolniczy będzie Pan wykorzystywał w gospodarstwie rolnym.

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że zakupił Pan ciągnik rolniczy na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Zarówno Pan, jak i osoba, od której kupił Pan ciągnik prowadzą gospodarstwa rolne i korzystają ze statusu rolnika ryczałtowego. Sprzedający w momencie dokonania transakcji był podatnikiem zwolnionym z podatku od towarów i usług. Sprzedawany majątek (ciągnik rolniczy) był wykorzystywany przez sprzedającego do działalności zwolnionej z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Jest Pan rolnikiem ryczałtowym dokonującym dostaw produktów rolnych lub świadczącym usługi, które są również zwolnione z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy. Zarówno Pan jak i sprzedający są podmiotowo zwolnieni z podatku od towarów i usług na podstawie art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie Ustawą o podatku od czynności cywilnoprawnych, a dokładniej z art. 2 (wyłączenia przedmiotowe z opodatkowania) ust. 4 pkt b) nie podlegają podatkowi czynności cywilnoprawne, inne niż umowa spółki i jej zmiany, jeżeli przynajmniej jedna ze stron jest zwolniona od podatku od towarów i usług z tytułu dokonania tej czynności.

Jak określa art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług zwolniona z podatku od towarów i usług jest zarówno dostawa produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej jak i świadczenie usług rolniczych przez rolnika ryczałtowego.

Oznacza to, że w omawianym przypadku, umowa sprzedaży ciągnika (pod warunkiem, że jest wykorzystywany do prowadzenia własnej działalności rolniczej, a z takim przypadkiem mamy do czynienia), albo innej maszyny rolniczej lub urządzenia wykorzystywanego w gospodarstwie rolnym nie podlega opłacie podatkowej od czynności cywilnoprawnych po spełnieniu określonego warunku.

Tym warunkiem jest spełnienie wymagania, że przynajmniej jedna ze stron umowy sprzedaży to:

- rolnik ryczałtowy lub czynnie płacący podatek od towarów i usług,

- przedsiębiorstwo (także komis) oferujące np. maszyny, urządzenia i inne sprzęty rolnicze, czy też samochody itd.

A więc jeżeli osoba, która z definicji jest rolnikiem ryczałtowym lub czynnie rozlicza podatek od towarów i usług jest zwolniona od płacenia podatków od (zakupu) towarów i usług, czyli w tym przypadku także ciągnika rolniczego i nie ma obowiązku opłacenia podatku od czynności cywilnoprawnych (w wysokości 2% od wartości rynkowej zakupywanej ruchomości).

Najbardziej komfortowa i bezpieczna sytuacja jest dla rolnika ryczałtowego, gdy dokonuje zakupu przyczepy, samochodu lub maszyny rolniczej od innego rolnika ryczałtowego lub firmy oferującej tego typu urządzenia, w tym także rolnika rozliczającego się na zasadach czynnego podatnika podatku od towarów i usług. Wtedy jest zwolniony z opłaty podatku od czynności cywilnoprawnych.

Dokładnie tak sytuacja ma miejsce w przedmiotowej sprawie ciągnik rolniczy został sprzedany przez rolnika ryczałtowego, rolnikowi ryczałtowemu.

Zwolnieni z podatku od towarów i usług są m.in. rolnicy ryczałtowi.

Definicję rolnika ryczałtowego znajdziemy w art. 2 pkt 19 ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie z tym przepisem, rolnikiem ryczałtowym jest rolnik dokonujący dostawy produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej lub świadczący usługi rolnicze, korzystający ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Na podstawie art. 43 ust 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług zwolniona z tego podatku jest dostawa produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej, dokonywana przez rolnika ryczałtowego oraz świadczenie usług rolniczych przez rolnika ryczałtowego.

Warto też dodać, że w myśl art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług zwolniona z podatku od towarów i usług jest dostawa towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Przez działalność rolniczą ustawa o podatku od towarów i usług rozumie: produkcję roślinną i zwierzęcą, w tym również produkcję materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcję warzywniczą, gruntową, szklarniową i pod folią, produkcję roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadowniczą, chów, hodowlę i produkcję materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcję zwierzęcą typu przemysłowego lub fermowego oraz chów i hodowlę ryb i innych organizmów żyjących w wodzie, a także uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni, uprawy roślin „in vitro”, fermową hodowlę i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowlę i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, chów i hodowlę dżdżownic, entomofagów i jedwabników, prowadzenie pasiek oraz chów i hodowlę innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym oraz sprzedaż produktów gospodarki leśnej i łowieckiej, z wyjątkiem drewna okrągłego z drzew tropikalnych (CN 4403 41 00 i 4403 49) oraz bambusa (CN 1401 10 00), a także świadczenie usług rolniczych (art. 2 pkt 15 ustawy o podatku od towarów i usług).

Gospodarstwo rolne (w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług) to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym (art. 2 pkt 16 ustawy o podatku od towarów i usług).

Natomiast usługi rolnicze wg art. 2 pkt 21 ustawy o podatku od towarów i usług to:

 a) usługi związane z rolnictwem oraz chowem i hodowlą zwierząt, z wyłączeniem usług weterynaryjnych (PKWiU ex 01.6), z wyłączeniem usług podkuwania koni i prowadzenia schronisk dla zwierząt gospodarskich (PKWiU ex 01.62.10.0),

 b) usługi związane z leśnictwem (PKWiU ex 02.40.10), z wyłączeniem patrolowania lasów wykonywanego na zlecenie przez jednostki inne niż leśne (PKWiU ex 02.40.10.3),

 c) usługi wspomagające rybactwo (PKWiU ex 03.00.7), z wyłączeniem usług związanych z rybołówstwem morskim (PKWiU 03.00.71.0),

 d) wynajem i dzierżawę maszyn i urządzeń rolniczych, bez obsługi (PKWiU 77.31.10.0).

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 21 marca 2023 r. wskazał:

„Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że 7 stycznia 2023 r. dokonała Pani zakupu ciągnika rolniczego, który był wykorzystywany w związku z prowadzoną działalnością rolniczą przez rolnika ryczałtowego. Sprzedawany ciągnik wykorzystywany był przez sprzedającego do prac w gospodarstwie rolnym – czyli do działalności zwolnionej z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Z tytułu uprzedniego nabycia tego ciągnika rolniczego sprzedający nie obniżał kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Ciągnik rolniczy sprzedawany (jak i kupowany) jest przedmiotem dostawy, która jest zwolniona z podatku od towarów i usług.

Mając na uwadze treść wniosku oraz przytoczone przepisy – jeżeli istotnie sprzedający z tytułu omawianej transakcji był zwolniony z podatku od towarów i usług (co nie jest przedmiotem rozstrzygnięcia w niniejszej interpretacji, gdyż dotyczy ona – zgodnie z Pani wnioskiem – tylko podatku od czynności cywilnoprawnych), to transakcja nabycia ciągnika rolniczego od rolnika ryczałtowego nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. W związku z powyższym – jeżeli opisana transakcja była objęta uregulowaniami ustawy o podatku od towarów i usług – nie była Pani zobligowana do zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych z tytułu opisanego zdarzenia, gdyż czynność ta była wyłączona na podstawie art. 2 pkt 4 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych.”

Podobnie argumentował Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej np. w interpretacjach z:

- 14 czerwca 2022 r. – sygn. 0111-KDIB2-3.4014.171.2022.2.JKU,

- 22 lipca 2020 r. – sygn. 0111-KDIB2-3.4014.200.2020.1.BFP.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 9 września 2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 170 ze zm.):

podatkowi temu podlegają umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy i praw majątkowych.

Stosownie do treści art. 3 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 2, powstaje z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej.

W myśl art. 4 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych:

obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem art. 5, ciąży – przy umowie sprzedaży – na kupującym.

W oparciu o art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych:

podstawę opodatkowania stanowi – przy umowie sprzedaży – wartość rynkowa rzeczy lub prawa majątkowego.

Podstawę opodatkowania określa się na zasadach wskazanych w art. 6 ust. 2 ww. ustawy.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

 stawki podatku wynoszą od umowy sprzedaży:

 a) nieruchomości, rzeczy ruchomych, prawa użytkowania wieczystego, własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego, spółdzielczego prawa do lokalu użytkowego oraz wynikających z przepisów prawa spółdzielczego: prawa do domu jednorodzinnego oraz prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym – 2%,

 b) innych praw majątkowych – 1%.

W związku z powyższymi regulacjami należy stwierdzić, że umowa sprzedaży podlega generalnie opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych i obowiązek uiszczenia tego podatku ciąży na kupującym.

W ustawie o podatku od czynności cywilnoprawnych przewidziano jednak sytuacje,  w których czynność mieszcząca się w zakresie przedmiotowym ustawy jest wyłączona  z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

Na podstawie art. 2 pkt 4 lit. a) i b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych:

nie podlegają podatkowi czynności cywilnoprawne, inne niż umowa spółki i jej zmiany:

a) w zakresie, w jakim są opodatkowane podatkiem od towarów i usług,

b) jeżeli przynajmniej jedna ze stron jest zwolniona od podatku od towarów i usług z tytułu dokonania tej czynności, z wyjątkiem:

- umów sprzedaży i zamiany, których przedmiotem jest nieruchomość lub jej część, albo prawo użytkowania wieczystego, spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, prawo do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub prawo do miejsca postojowego w garażu wielostanowiskowym lub udział w tych prawach,

- umów sprzedaży udziałów i akcji w spółkach handlowych.

Z treści ww. art. 2 pkt 4 lit. a) i b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych wynika, że o wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie decyduje okoliczność, że strony tej umowy posiadają generalnie status podatnika podatku od towarów i usług, lecz wyłącznie fakt, że dana czynność (ta konkretna) jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub przynajmniej jedna ze stron tej czynności jest z tego podatku zwolniona.

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że 15 listopada 2023 r. na podstawie umowy kupna-sprzedaży zakupił Pan używany ciągnik rolniczy. Zarówno Pan, jak i sprzedający, prowadzą gospodarstwa rolne i korzystają ze statusu rolnika ryczałtowego. Ciągnik, który jest przedmiotem umowy będzie służył Panu do użytku w gospodarstwie rolnym do prac związanych z jego prowadzeniem. Ciągnik był wykorzystywany przez sprzedającego w tym samym celu. Pan jak i sprzedający są zwolnieni z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Ciągnik był wykorzystywany przez sprzedającego wyłącznie do celów działalności rolniczej zwolnionej z podatku od towarów i usług. Sprzedającemu nie przysługiwało prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu uprzedniego nabycia. Sprzedający z tytułu sprzedaży przedmiotowego ciągnika korzystał ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Mając na uwadze treść wniosku oraz przytoczone przepisy – jeżeli istotnie sprzedający z tytułu omawianej transakcji, tj. sprzedaży ciągnika – był zwolniony z podatku od towarów i usług (co nie jest przedmiotem rozstrzygnięcia w tej interpretacji, gdyż dotyczy ona – zgodnie z Pana wnioskiem – tylko i wyłącznie podatku od czynności cywilnoprawnych), to transakcja nabycia ciągnika rolniczego od rolnika ryczałtowego nie podlegała opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych.

W związku z powyższym – jeżeli opisana transakcja była objęta uregulowaniami ustawy o podatku od towarów i usług – nie jest Pan zobligowany do zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych z tytułu opisanego stanu faktycznego, gdyż czynność ta była wyłączona (a nie jak Pan twierdzi zwolniona) na podstawie art. 2 pkt 4 lit. b) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych. W takiej sytuacji, nie ma Pani obowiązku uiszczania podatku od czynności cywilnoprawnych.

Przy czym, dla wyłączenia z opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych nie ma znaczenia do jakich czynności będzie wykorzystywał Pan zakupiony ciągnik. Istotnym jest by ta czynność (zakup) była objęta uregulowaniami zawartymi w ustawie o podatku od towarów i usług.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja ta, zgodnie ze złożonym wnioskiem, dotyczy tylko podatku od czynności cywilnoprawnych. Nie rozstrzyga, czy umowa sprzedaży ciagnika rolniczego jest opodatkowana podatkiem od towarów i usług lub czy któraś ze stron tej umowy sprzedaży, będąca podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu tej właśnie umowie sprzedaży, jest z tego podatku zwolniona. Ocena stanowiska w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych oparta jest na opisie stanu faktycznego, przedstawionym w tym zakresie przez Pana.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że ta interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Pana sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i musi się Pan zastosować do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00