Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 05-05-2024
Porada aktualna na dzień 05-05-2024
Data publikacji: 2024-04-25

Umowa o pracę na zastępstwo – czy trzeba podawać dane zastępowanego pracownika

PROBLEM

Pracownica ośrodka pomocy społecznej przebywa na zwolnieniu, które cały czas przedłuża i wiemy, że ta sytuacja jeszcze potrwa. Musimy zatrudnić osobę na zastępstwo na czas nieobecnej pracownicy. Jak poprawnie skonstruować umowę o pracę na zastępstwo? Czy w takiej umowie trzeba podać imię i nazwisko zastępowanej pracownicy? 

RADA

Choć w przeszłości zamieszczenie w treści umowy na zastępstwo imienia i nazwiska zastępowanego pracownika budziło wątpliwości, to jednak takie postępowanie należy ocenić jako dopuszczalne, właściwe i zalecane.

UZASADNIENIE

Umowa na zastępstwo została wprowadzona do przepisów ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (dalej: k.p.) w 2002 r., a od 2016 r. w wyniku przeprowadzonej nowelizacji została „wchłonięta” przez umowę o pracę na czas określony i nie funkcjonuje na gruncie prawa pracy jako odrębny rodzaj umowy o pracę. Formalnie jest ona obecnie jednym z rodzajów umowy o pracę na czas określony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00