Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.73.2024.3.MG

Wykonywanie usług serwisowych na rzecz podmiotu powiązanego nie stanowi przesłanki wyłączającej z możliwości opodatkowania przychodów w formie karty podatkowej – przy spełnieniu wszystkich warunków określonych w art. 25 ustawy.

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów ze świadczonych usług w formie karty podatkowej - jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 stycznia 2024 r. wpłynął wniosek wspólny, z tego samego dnia, o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i podatku dochodowego od osób prawnych, który dotyczy ustalenia:

  • czy świadczenie usług dla podmiotu powiązanego (Spółki) stanowi przesłankę utraty prawa do stosowania przez Wnioskodawcę opodatkowania w formie karty podatkowej oraz
  • czy usługi przedstawione w opisie stanu faktycznego, nabywane przez Spółkę od Wnioskodawcy, Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Zainteresowani, którzy wystąpili z wnioskiem

1)Zainteresowany będący stroną postępowania:

K.Ł.

2)Zainteresowany niebędący stroną postępowania:

B. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca (Zainteresowany będący stroną postępowania) jest polskim rezydentem podatkowym i prowadzi działalność gospodarczą pod firmą A. i posiada nr NIP (…). Wnioskodawca płaci podatek dochodowy w formie karty podatkowej. Jest również czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca jest również zatrudniony na podstawie umowy o pracę w przedsiębiorstwie „C.”. Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługi na rzecz Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania, tj. „B.” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Usługi te zostały opisane niżej i są świadczone na podstawie zawartej umowy. Zainteresowany niebędący stroną postępowania będzie określany we wniosku „Spółką”. Spółka świadczy usługi związane z naprawami elektroniki przemysłowej, medycznej, komputerowej oraz użytkowej. Wnioskodawca jest powiązany z powyższą spółką w ramach powiązań rodzinnych i wynikających ze stosunku pracy (w spółce „B.” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością udziałowcem jest J.Ł. - matka Wnioskodawcy, ale również obecny pracodawca Wnioskodawcy, zaś funkcję Prezesa Zarządu pełni matka Wnioskodawcy). Wnioskodawca jest z wykształcenia elektronikiem.

Wnioskodawca zawarł ze Spółką umowę serwisową, na mocy której przyjął do wykonania obsługę serwisową sprzętu przemysłowego. Przez sprzęt przemysłowy, o którym mowa w umowie, rozumie się:

  • komputery przemysłowe,
  • panele operatorskie,
  • zasilacze,
  • falowniki,
  • segmenty serwo (zasilacze i układy mocy),
  • soft starty,
  • sterowniki, kontrolery,
  • serwosilniki z enkoderami,
  • serwosilniki z resolverami.

Obsługa serwisowa oznacza czynności takie jak:

a)Wymiana gniazd zasilania oraz wszelkiego rodzaju gniazd: lpt, com, usb, itp.

b)Wymiana gniazd procesora (socket CPU) oraz złącz banków pamięci,

c)Naprawa układów zasilania, PFC, ładowania, sterowania, kontroli temperatury,

d)Naprawa wszelkiego rodzaju zasilaczy oraz przetwornic,

e)Naprawa zintegrowanych kart graficznych, dźwiękowych, sieciowych,

f)Wymiana kontrolerów klawiatury, firewire,

g)Wymiana procesorów, przetworników analogowo-cyfrowych oraz wszelkiego rodzaju układów scalonych, tranzystorów w tym IGBT, transformatorów oraz pozostałych drobnych elementów DRC,

h)Wymiana lamp fluorescencyjnych oraz diod led w matrycach, naprawy elektroniki matryc,

i)Wymiana matryc - w przypadku braku możliwości naprawy,

j)Wymiana napędów optycznych CD, DVD - w przypadku braku możliwości naprawy,

k)Czyszczenie klawiatur w myjkach ultradźwiękowych (w przypadku zalania różnego rodzaju płynami),

l)Naprawa lub wymiana wszelkiego rodzaju taśm oraz przewodów sygnałowych,

m)Naprawa inwerterów,

n)Wymiana komponentów bga, lutowanie, przelutowanie (…) (mostki północne/południowe, układy graficzne).

Strony postanowiły w umowie, że Wnioskodawca będzie wykonywał usługi serwisowe we własnej siedzibie (z tym, że Wnioskodawca wynajmuje od Spółki stanowiska serwisowe), jak i w siedzibie klientów Spółki na podstawie każdorazowego zlecenia usługi przez Spółkę. Strony ustaliły w umowie termin rozpoczęcia wykonywania poszczególnych czynności serwisowych oraz zasady ustalania innego terminu, jeśli termin podstawowy z przyczyn obiektywnych nie może zostać zachowany. Zgodnie z treścią umowy, Wnioskodawca może wykonywać umowę za pomocą swoich pracowników lub innych osób, którym powierzy wykonanie niniejszej umowy. Wnioskodawca do wykonywania prac używa własnego sprzętu, jak również udostępnionego przez Spółkę. Ustalono również w umowie, że podczas wykonywania czynności serwisowo naprawczych Wnioskodawca będzie wykorzystywał własne elementy elektroniczne bierne. Czynne elementy elektroniczne będą przekazywane Wnioskodawcy przez Spółkę. W niektórych przypadkach wcześniej zgłoszonych przez Spółkę przed przystąpieniem do naprawy może nastąpić również konieczność wykorzystania biernych elementów przekazanych przez Spółkę. Powodem takiego stanu rzeczy jest indywidualne dostosowanie do norm i sposobu napraw zgodnych z certyfikatami ISO 9001:2015 dla danego klienta końcowego. Takie przypadki Spółka zobowiązana jest zgłaszać przed akceptacją kosztów napraw. Wnioskodawca oświadczył w umowie, że posiada wymagane uprawnienia do wykonania prac określonych w umowie (jeśli są niezbędne), a także odpowiednią wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Strony określiły również w umowie zasady wynagradzania Wnioskodawcy. Ustalono, że każdorazowo przed przystąpieniem do naprawy Wnioskodawca wykona bezpłatną diagnostykę oraz przedstawi Spółce pisemny kosztorys do akceptacji. Naprawa może być wykonana wyłącznie po udzieleniu akceptacji przedstawionego kosztorysu. W przypadku wykonania prac przed ich akceptacją, kiedy klient końcowy nie wyrazi zgody na naprawę to prace takie nie będą opłacone. Ustalono, że Wnioskodawca na własny koszt zdemontuje zamontowane komponenty i przywróci urządzenie do stanu sprzed naprawy na własny koszt. Za elementy, których z przyczyn technologicznych nie będzie można odzyskać, gdy ulegną uszkodzeniu przy demontażu odpowiedzialność ponosi Wnioskodawca. Ustalono również w umowie, że Wnioskodawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone Spółce przy lub w związku z wykonywaniem umowy. Ustalono, że Wnioskodawca w pełni odpowiada za swoich pracowników lub osoby, którym wykonanie niniejszej umowy powierza.

Uzupełnienie wniosku

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 22 grudnia 2021 r., zgodnie z informacją z CEIDG, jednak początkowo działalność była zawieszona i została wznowiona w dniu 11 kwietnia 2023 r.

Wniosek dotyczy przychodów za część roku 2023 r. (od momentu wznowienia działalności, tj. od 11 kwietnia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.), gdyż umowa współpracy, o której mowa we wniosku została zawarta 1 kwietnia 2023 r. Co prawda działalność została wznowiona 11 kwietnia 2023 r., jednakże pierwsze usługi zostały zlecone dopiero od 11 kwietnia 2023 r., co ma odzwierciedlenie w końcowej fakturze rozliczającej miesiąc kwiecień 2023 r., która została wystawiona tytułem naprawy sprzętu przemysłowego za okres od 11 kwietnia 2023 r. do 30 kwietnia 2023 r. Wniosek dotyczy również roku 2024 r., jak również lat następnych.

Odnosząc się do rodzajów działalności, o której mowa w art. 23 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, Wnioskodawca prowadzi działalność, o której mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy (działalność „usługowa lub wytwórczo-usługowa, określona w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nieprzekraczającym stanu określonego w tabeli”).

Działalność Wnioskodawcy polega na naprawie sprzętu elektronicznego, głównie naprawie falowników, paneli operatorskich i komputerów przemysłowych (w tym również naprawie osprzętu do falowników, paneli operatorskich i komputerów przemysłowych, typu karty sterujące, karty do sterowania osiami XYZ, itp. oraz naprawie urządzeń peryferyjnych współpracujących z falownikami, panelami i komputerami przemysłowymi). Są to usługi sklasyfikowane w poz. 21 tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy: „naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych”.

Usługi świadczone przez Wnioskodawcę w ramach jego działalności, które są przedmiotem zapytania, Wnioskodawca świadczy pod następującymi symbolami PKWiU 2015:

  • 95.11 PKWiU: „Usługi naprawy i konserwacji komputerów i urządzeń peryferyjnych”
  • 62.09 PKWiU: „Pozostałe usługi w zakresie technologii informatycznych i komputerowych”.

Wnioskodawca spełnia przesłanki, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, dotyczące opodatkowania w formie karty podatkowej.

Pytania

1)Czy świadczenie usług dla podmiotu powiązanego (Spółki) stanowi przesłankę utraty prawa do stosowania przez Wnioskodawcę opodatkowania w formie karty podatkowej?

2)Czy usługi przedstawione w opisie stanu faktycznego, nabywane przez Spółkę od Wnioskodawcy, Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Ta interpretacja stanowi odpowiedź na pytanie nr 1 odnoszące się do zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. W zakresie pytania nr 2, dotyczącego podatku dochodowego od osób prawnych, wydane zostało odrębne rozstrzygnięcie.

Państwa stanowisko w sprawie

Ad. 1

Wnioskodawca uważa, że ma prawo stosować opodatkowanie w formie karty podatkowej aż do momentu, w którym sam nie zrezygnuje z tej formy opodatkowania lub ewentualnie do momentu, w którym utraciłby prawo do karty podatkowej.

Tak długo jak Wnioskodawca spełnia warunki określone w art. 25 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym (ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne), samo świadczenie usług dla podmiotu powiązanego (Spółki) nie stanowi zdaniem Wnioskodawcy przesłanki utraty prawa do stosowania przez niego opodatkowania w formie karty podatkowej.

Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, podatnicy prowadzący działalność w formie karty podatkowej kontynuują stosowanie opodatkowania w tej formie po dniu 31 grudnia 2021 r., jeśli nie zrezygnowali z opodatkowania w tej formie po dniu 31 grudnia 2021 r. i nie utracili prawa do opodatkowania w tej formie po tym dniu.

W przypadku Wnioskodawcy nie doszło do utraty prawa do karty podatkowej oraz Wnioskodawca sam nie zrezygnował z tej formy opodatkowania.

Wykonywanie usług serwisowych na rzecz podmiotu powiązanego nie stanowi przesłanki wyłączającej prawo do dalszego opodatkowania kartą podatkową.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w odniesieniu do pytania nr 1 jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie:

1) ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,

2) karty podatkowej.

W myśl art. 23 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy:

Zryczałtowany podatek dochodowy w formie karty podatkowej mogą płacić podatnicy prowadzący działalność usługową lub wytwórczo-usługową, określoną w części I tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy, zwanej dalej "tabelą", w zakresie wymienionym w załączniku nr 4 do ustawy - przy zatrudnieniu nieprzekraczającym stanu określonego w tabeli.

W tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, w poz. 21 wymienione zostały „naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych”.

W załączniku nr 4 - stanowiącym charakterystykę działalności usługowej i wytwórczo - usługowej objętej opodatkowaniem w formie karty podatkowej wskazano, że wymienione powyżej usługi obejmują: Naprawa zespołów i kompletnych urządzeń stosowanych w elektronicznym sprzęcie powszechnego użytku, w energetyce, elektronice, elektrotechnice i automatyce przemysłowej, jak np. zasilacze, urządzenia sygnalizacyjne, alarmowe, sterownicze, wzmacniacze elektroakustyczne, magnetowidy, kamery, aparatura diagnostyczna, naukowa, elektroniczny sprzęt pomiarowo-kontrolny, urządzenia cyfrowe służące do zbierania i przetwarzania informacji itp. Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń pomocniczych. Naprawa zegarków i zegarów elektronicznych (z wyłączeniem analogowych). Inne prace i czynności towarzyszące, niezbędne do całkowitego wykonania i wykończenia świadczonej usługi.

Stosownie do art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:

Podatnicy prowadzący działalność, o której mowa w art. 23, podlegają opodatkowaniu w formie karty podatkowej, jeżeli:

1) kontynuują stosowanie opodatkowania w tej formie po dniu 31 grudnia 2021 r. oraz nie zrezygnowali z opodatkowania w tej formie po dniu 31 grudnia 2021 r. i nie utracili prawa do opodatkowania w tej formie po tym dniu;

2) (uchylony)

3) przy prowadzeniu działalności nie korzystają z usług osób niezatrudnionych przez siebie na podstawie umowy o pracę oraz z usług innych przedsiębiorstw i zakładów, chyba że chodzi o usługi specjalistyczne;

4) nie prowadzą, poza jednym z rodzajów działalności wymienionej w art. 23, innej pozarolniczej działalności gospodarczej;

5) małżonek podatnika nie prowadzi działalności w tym samym zakresie, z której przychody (dochody) podlegają odrębnemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym na ogólnych zasadach, na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym lub ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych;

6) nie wytwarzają wyrobów opodatkowanych, na podstawie odrębnych przepisów, podatkiem akcyzowym;

7) pozarolnicza działalność gospodarcza zgłoszona we wniosku o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej nie jest prowadzona poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Na podstawie art. 29 ust. 1 ww. ustawy:

Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej, nie złożył oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych albo oświadczenia o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym albo nie zawiadomił na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania, uważa się, że prowadzi nadal działalność opodatkowaną w tej formie; zawiadomienie to podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.

Z powyższych przepisów wynika, że skorzystanie z opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie karty podatkowej możliwe jest tylko na zasadzie kontynuacji stosowania takiego opodatkowania po dniu 31 grudnia 2021 r., pod warunkiem że podatnik nie zrezygnował z opodatkowania we wskazanej formie po dniu 31 grudnia 2021 r. i nie utracił prawa do takiego opodatkowania po ww. dniu.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Pan (Zainteresowany będący stroną postępowania) prowadzi od 22 grudnia 2021 r. działalność usługową w zakresie naprawy i konserwacji urządzeń elektronicznych oraz rozlicza się na podstawie karty podatkowej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, na podstawie zawartej umowy serwisowej, świadczy Pan usługi na rzecz Spółki (Zainteresowanego niebędącego stroną postępowania). Między stronami są powiązania rodzinne i wynikające ze stosunku pracy. W Spółce udziałowcem i Prezesem Zarządu jest Pana matka. Spółka jest Pana pracodawcą. Na mocy zawartej umowy serwisowej, przyjął Pan do wykonania obsługę serwisową sprzętu przemysłowego. Wskazał Pan, że spełnia przesłanki, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, dotyczące opodatkowania w formie karty podatkowej.

Pana wątpliwości w zakresie zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne budzi kwestia, czy świadczenie usług dla podmiotu powiązanego stanowi przesłankę utraty prawa do stosowania opodatkowania w formie karty podatkowej.

Świadczy Pan usługi sklasyfikowane w poz. 21 tabeli stanowiącej załącznik nr 3 do ustawy: „naprawa i konserwacja urządzeń elektronicznych”, z których przychody mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w formie karty podatkowej.

Wykonywanie usług serwisowych na rzecz podmiotu powiązanego nie stanowi przesłanki wyłączającej z możliwości opodatkowania przychodów w formie karty podatkowej - przy spełnieniu wszystkich warunków określonych w art. 25 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Treść żadnego przepisu ustawy o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne nie zawiera takiego wyłączenia.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1 należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Należy zastrzec, że interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku w kontekście zadanego pytania, natomiast nie rozstrzyga innych kwestii wynikających z opisu sprawy, które nie były przedmiotem pytania.

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania tej interpretacji.

Interpretacja dotyczy wyłącznie oceny skutków podatkowych opisanej we wniosku umowy, występujących w podatku dochodowym od osób prawnych. W zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Pan K.Ł. (Zainteresowany będący stroną postępowania - art. 14r § 2 Ordynacji podatkowej) ma prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako: „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00