Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2023-09-06

procedury

Gminy chcą korzystać z elektronicznych pełnomocnictw przed sądami wieczystoksięgowymi

Śląski Związek Gmin i Powiatów (ŚZGiP) domaga się wprowadzenia możliwości wykorzystywania przez jednostki samorządu terytorialnego elektronicznych pełnomocnictw z podpisem kwalifikowanym w postępowaniach wieczystoksięgowych. Jak wskazują samorządowcy, konieczność dołączania do akt każdej sprawy oryginału pełnomocnictwa z podpisem mocodawcy lub poświadczenia za zgodność z oryginałem generuje w dużych miastach nawet kilkaset nowych dokumentów rocznie, a co za tym idzie dodatkowe koszty. – Skala jest duża, bo dotyczy to nie tylko wszystkich gmin, lecz także powiatów, które również są właścicielami nieruchomości i regulują stosunki własnościowe w sądach wieczystoksięgowych – mówi Joanna Nowatkowska-Banaszak, zastępca naczelnika wydziału kadr, szkoleń i płac Urzędu Miejskiego w Gliwicach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00