Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2023-09-27

wywiad

KSAP trzeba dostosować do naszych czasów

Wojciech Federczyk: W ciągu najbliższego miesiąca premier musi podjąć decyzję o naborze do KSAP, zakładamy, że na początku przyszłego roku rozpocznie się kształcenie dualne. Premier nie może zdecydować, że nie będzie żadnej z tych dwóch form kształcenia

Dziś wchodzi w życie nowelizacja ustawy o Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Wprowadza m.in. kształcenie dualne, które jest przez wiele osób krytykowane. Czy wszystkie dodatkowe rozporządzenia, niezbędne do wdrożenia tego rozwiązania, zostały już przygotowane?

Dr Wojciech Federczyk, dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej

Dr Wojciech Federczyk, dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej

Akty wykonawcze do tej nowelizacji są gotowe. Czekamy na podpisy premiera i ogłoszenie w Dzienniku Ustaw. Równocześnie staramy się przygotować szkołę do wdrożenia nowych rozwiązań.

Stowarzyszenie absolwentów KSAP krytykuje nową formułę kształcenia dualnego.

KSAP powstała ponad 30 lat temu i wówczas była rozwiązaniem adekwatnym do potrzeb urzędów. Wtedy konieczne było przekształcenie instytucji państwa totalitarnego w nowoczesną administrację publiczną. Dzięki KSAP mogły tego dokonać osoby spoza tej struktury, wykształcone w szkole. Rozumiem obawy części absolwentów związane z nową formułą kształcenia. Na pewno kierują się oni troską o jakość administracji i służby cywilnej. Działalność KSAP musi być jednak zmieniana w zależności od potrzeb zarówno administracji, jak i jej otoczenia. Jestem przekonany, że kształcenie dualne jest dobrym rozwiązaniem na dzisiejsze czasy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00