Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-11-16

Wybrane orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości

Rabaty i bonifikaty pomniejszają podstawę opodatkowania VAT
Orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-126/88 pomiędzy Boots Company plc a Commissioners of Customs and Excise (Wielka Brytania) dotyczące określenia zasad ustalania podstawy opodatkowania VAT.
Spółka Boots Company plc prowadziła sieć handlową na terytorium Wielkiej Brytanii. W celu zwiększenia sprzedaży stosowano m.in. akcje promocyjne polegające na zamieszczaniu bezpłatnych kuponów rabatowych na opakowaniach niektórych sprzedawanych towarów. Kupony uprawniały do późniejszych zakupów po cenie obniżonej o kwotę wyszczególnioną na kuponie. Koszty promocji ponosiła spółka oraz jej dostawcy, którzy zwracali spółce część kwoty, o którą obniżano ceny ich towarów. W rozliczeniu zobowiązania z tytułu podatku VAT spółka nie włączyła do podstawy opodatkowania kwot zawartych na kuponach rabatowych, niezwróconych jej przez dostawców, uznając, że uzyskanym wynagrodzeniem z tytułu sprzedaży towarów były kwoty faktycznie otrzymane od klientów, czyli ceny towarów pomniejszone o kwoty zawarte na kuponach rabatowych. Zgodnie z przepisami brytyjskimi, jeżeli wynagrodzenie jest ustalane w formie mieszanej (pieniężnej i niepieniężnej), podstawę opodatkowania podatkiem VAT stanowi wartość rynkowa sprzedawanych produktów.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00