Porada
Jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracownika ubiegającego się o przyznanie emerytury
Nasz pracownik niedługo osiągnie 65 lat i ma zamiar złożyć do ZUS wniosek o przyznanie emerytury. Czy jako pracodawca jesteśmy zobowiązani do skompletowania wniosku o emeryturę? Jeśli tak, to jakiego rodzaju dokumenty (zaświadczenia) będziemy zobowiązani wystawić pracownikowi w postępowaniu o przyznanie emerytury?
PROBLEM
RADA
Jeżeli mają Państwo prawo do wypłaty świadczeń z ubezpieczenia chorobowego (na 30 listopada 2012 r. zgłaszali Państwo co najmniej 20 osób do ubezpieczenia chorobowego), muszą Państwo przygotować dla pracownika wniosek o emeryturę (ZUS Rp-1E). Do wniosku należy załączyć: kwestionariusz dotyczący okresów składkowych i nieskładkowych (ZUS Rp-6), świadectwa pracy od poprzednich pracodawców bądź inne dokumenty potwierdzające okresy składkowe i nieskładkowe, dokumenty potwierdzające wykonywanie pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze oraz zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu i wysokości wynagrodzenia (ZUS Rp-7).