Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2006-07-01

Jak określić strategię w zakresie zarządzania kapitałem obrotowym

Przedsiębiorstwa stosują różne strategie zarządzania kapitałem obrotowym. Rodzaj stosowanej strategii można określić za pomocą wskaźników finansowych. Znajomość strategii w zakresie kapitału obrotowego może być pomocna w identyfikacji skali ryzyka finansowego, a także możliwości poprawy efektywności kapitałowej.

Kapitał obrotowy jest kapitałem długoterminowym (stałym), zaangażowanym w finansowanie majątku obrotowego. Wielkość potrzeb w zakresie kapitału obrotowego wyznaczają rozmiary występujących w przedsiębiorstwie zapasów, należności, krótkoterminowych papierów wartościowych, gotówki, a także rozmiary powstających w toku prowadzonej działalności zobowiązań krótkoterminowych. Im większe są rozmiary składników majątku obrotowego, tym większe powstaje zapotrzebowanie na kapitał obrotowy, i odwrotnie.
Wielkość poszczególnych składników majątku obrotowego i zobowiązań krótkoterminowych jest wynikiem decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie. W zależności od charakteru tych decyzji wyróżnia się trzy rodzaje strategii zarządzania kapitałem obrotowym:
• strategię konserwatywną,
Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00