Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2008, sygn. IPPB3/423-1356/08-2/GJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1356/08-2/GJ

UZASADNIENIE

W dniu 10.09.2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów podatkowych kwoty odstępnego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji oraz sprzedaży leków. W dniu 17 stycznia 2005 roku, Spółka zawarła umowę najmu dotyczącą m.in. powierzchni biurowej oraz miejsc parkingowych (dalej: Umowa) w budynku przy ulicy D w W. Umowa została zawarta na czas określony tj. od dnia 28 stycznia 2005 roku do dnia 27 stycznia 2010 roku. Wynajmowana powierzchnia biurowa jest użytkowana na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej przez Spółkę. W chwili obecnej, Spółka postanowiła przenieść swoje biura do innego budynku i w konsekwencji wynajęła m.in. powierzchnię biurową przy ulicy B w W. Decyzja Spółki wynika z potrzeby posiadania powierzchni biurowej odpowiedniej do prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej. W szczególności, zmiana zajmowanej powierzchni biurowej podyktowana jest następującymi przesłankami:

  1. Z uwagi na fakt, iż zajmowana obecnie przez Spółkę powierzchnia biurowa znajduje się na wielu kondygnacjach (pięciu) dodatkowo oddzielonych kondygnacjami zajmowanymi przez inne podmioty, utrudniona jest komunikacja wewnętrzna w Spółce. Przykładowo, działy zajmujące się w Spółce szeroko pojętą działalnością marketingową, rozmieszczone są na różnych kondygnacjach. Z uwagi na konieczność spójności działań prowadzonych przez Spółkę oraz korzystania przez pracowników z wiedzy kolegów z innych działów, istnieje potrzeba sprawnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi działami Spółki. Takiej komunikacji sprzyja odpowiednia organizacja miejsca pracy, w tym umieszczenie np: działów zajmujących się podobną działalnością możliwie blisko. Z uwagi na brak możliwości zapewnienia odpowiedniej powierzchni biurowej przez Wynajmującego, sytuacja taka nie jest możliwa na obecnie zajmowanej przez Spółkę powierzchni biurowej. W nowej wynajętej przez Spółkę powierzchni biurowej, Spółka będzie zajmowała jedynie trzy przestronne piętra, które umożliwią odpowiednią lokalizację współpracujących działów na tych samych kondygnacjach.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00