Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2008, sygn. IPPP1/443-1986/08-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1986/08-2/AW

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku który wpłynął do tut. organu w dniu 28.10.2008r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów związanych ze zwiększeniem sprzedaży produktów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28.10.2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów związanych ze zwiększeniem sprzedaży produktów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

B S.A. (zwana dalej Podatnikiem lub Spółką) jest jednym z wiodących producentów wyrobów mlecznych. W celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów Spółka:

  1. zleca agencjom reklamowym organizację kampanii reklamowych promujących wyroby Spółki oraz konkursów z nagrodami dla klientów,
  2. przekazuje upominki kontrahentom - właścicielom placówek handlowych, które osiągnęły wysoki poziom sprzedaży produktów Spółki, a także klientom, którzy zakupili określoną ilość produktów Spółki.
  3. nieodpłatnie przekazuje potencjalnym klientom swoje wyroby do degustacji.


Ad. 1) Spółka zleca agencjom reklamowym zorganizowanie kampanii reklamowych promujących produkty Spółki. W ramach takiej usługi agencja reklamowa opracowuje kampanię reklamową danego produktu Spółki i przeprowadza konkurs z nagrodami dla nabywców produktów. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest zakup produktu Spółki. Nabywca produktu zgłasza swój udział w konkursie oraz podaje numer bądź hasło umieszczone na opakowaniu produktu. Ilość zgłoszeń udziału w konkursie jest zależna od ilości nabytych produktów. Wśród uczestników konkursu zostają rozlosowane nagrody rzeczowe takie jak samochód bądź laptop. Spółka wypłaca agencji reklamowej wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług reklamowych. Spółka odlicza podatek naliczony na fakturach za usługi reklamowe. Natomiast nagrody rzeczowe są nabywane przez agencję reklamową która następnie wystawia Spółce fakturę i otrzymuje od Spółki zwrot wydatków na zakup nagród. W związku z tym nagrody przekazywane w konkursach są własnością Spółki.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00