Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.11.2008, sygn. IPPP1/443-1688/08-2/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1688/08-2/MPe

Czy Spółce, na podstawie faktury wystawionej przez Wynajmującego, przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego VAT o kwotę podatku naliczonego VAT związanego z zapłatą odstępnego?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 05.09.2008 r. (data wpływu 10.09.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z zapłatą odstępnego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10.09.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z zapłatą odstępnego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji oraz sprzedaży leków. W dniu 17 stycznia 2005 roku, Spółka zawarła umowę najmu dotyczącą m.in. powierzchni biurowej oraz miejsc parkingowych (dalej: Umowa) w budynku. Umowa została zawarta na czas określony tj. od dnia 28 stycznia 2005 roku do dnia 27 stycznia 2010 roku. Wynajmowana powierzchnia biurowa jest użytkowana na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej przez Spółkę. W chwili obecnej, Spółka postanowiła przenieść swoje biura do innego budynku i, w konsekwencji wynajęła m.in. powierzchnię biurową. Decyzja Spółki wynika z potrzeby posiadania powierzchni biurowej odpowiedniej do prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej. W szczególności, zmiana zajmowanej powierzchni biurowej podyktowana jest następującymi przesłankami:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00