Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 13.11.2009, sygn. IBPBI/1/415-690/09/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/1/415-690/09/AP

Sposób ustalenia wartości początkowej otrzymanej w drodze spadku części nieruchomości i możliwość jej amortyzacji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2009 r. (data wpływu do tut. Biura 21 sierpnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości i sposobu amortyzacji wskazanej we wniosku nieruchomości - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 sierpnia 2009 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości i sposobu amortyzacji wskazanej we wniosku nieruchomości.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W 2003 roku rodzice Wnioskodawcy uzyskali pozwolenie na budowę budynku mieszkalnego z częścią usługowo-handlową. W 2004 roku po śmierci matki Wnioskodawca otrzymał w spadku w akcie notarialnym ½ własności działki (gruntu) wraz z rozpoczętą budową ww. budynku. W 2003 roku budynek był budowany z materiałów zgromadzonych w latach wcześniejszych systemem gospodarczym. Brak faktur na materiały budowlane w tym okresie. Wnioskodawca w trakcie budowy postanowił zmienić projekt budynku w całości na usługowo-handlowy (pokoje gościnne, restauracja). W grudniu 2003 roku rozpoczął działalność gospodarczą rodzaj działalności: hotele i restauracje. Podpisał umowę na dotację unijną na wykończenie budynku i wyposażenie pod działalność gospodarczą. Koszty kwalifikowane na budynek wyniosły 181.271 zł, na wyposażenie 101.823,19 zł. Dotację otrzymał w kwocie 112.604,16 zł. Wnioskodawca nie jest w stanie, na podstawie dokumentów, określić ile zwrócono mu kosztów kwalifikowanych dotyczących samego budynku i infrastruktury towarzyszącej. Kosztów poniesionych przez rodziców nie jest w stanie wycenić, ponieważ budowali oni ww. budynek z materiałów gromadzonych przez lata.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00