Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2009, sygn. ILPB3/423-474/09-4/DS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-474/09-4/DS

Czy wydatki ponoszone na ww. usługi, przy braku pisemnych umów, stanowią koszty uzyskania przychodu (w stanie prawnych przed 1 stycznia 2007 r. oraz po tej dacie)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2009 r. (data wpływu 26 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 24 sierpnia 2009 r. (data wpływu 27.08.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest usługobiorcą następujących usług świadczonych przez inne spółki wchodzące w skład holdingu (grupy) B:

  1. usługi zarządzania (management service),
  2. usługi marketingu grupowego (group sales, marketing and supply expenses, group lct expenses),
  3. usługi new business development.

Usługi powyższe obejmują:

Ad. 1)

  1. opracowywanie wzorów tygodniowych, miesięcznych i rocznych raportów przesyłanych Spółce drogą e-mailową, dla potrzeb B Group dotyczących:

  2.   - sprzedaży,
      - wyniku finansowego,
      - cash-flow,
      - należności i zobowiązań.
    Raporty te służą następnie ustaleniu przez Usługodawcę wskaźników odnośnie zarządzania Spółką (m.in. zatrudnienia pracowników, ich wynagrodzeń, zakupu środków trwałych ) celem optymalizacji finansowej działalności. Wskaźniki powyższe przekazywane są Spółce drogą e-mailową, jak również osobiście przez przedstawicieli usługodawcy, podczas ich wizyt w Polsce.
  3. przeprowadzanie audytu wewnętrznego.

Ad. 2) obsługiwanie zamówień złożonych przez Spółkę (przygotowanie, spakowanie i załadowanie towaru, wystawienie faktur) + opracowywanie strategii marketingowej, opracowanie materiałów promocyjnych (katalogów produktów),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00