Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2010, sygn. IPPB5/423-858/09-3/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-858/09-3/PS

Czy wydatek poniesiony przez Spółkę na nabycie relacji z klientami stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów ustawy o CIT w momencie jego poniesienia (koszt pośredni)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 29.12.2009r. (data wpływu 31.12.2009r.) uzupełnionego pismem z dnia 29.01.2010 r. (data wpływu 01.02.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej praw do bazy danych klientów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31.12.2009r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej praw do bazy danych klientów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

X jest podmiotem będącym częścią międzynarodowej grupy X, prowadzącej działalność produkcyjno handlową w zakresie różnych dziedzin techniki, w tym m.in. w następujących sektorach: produkty biurowe i konsumenckie, bezpieczeństwo, ochrona i zabezpieczenia, reklama wizualna i materiały odblaskowe, przemysł i transport, energetyka i telekomunikacja. Działalność X obejmuje wytwarzanie niektórych produktów oferowanych przez grupę X oraz dystrybucję głównie na terytorium Polski produktów wytworzonych we własnym zakresie oraz nabytych od innych podmiotów z grupy X.

Na przełomie 2008 i 2009 roku grupa X przejęła grupę kapitałową X, na czele której stała spółka X. (dalej: A). Działalność grupy X obejmowała produkcję wyrobów z zakresu bezpieczeństwa pracy (urządzenia służące ochronie wzroku, słuchu, etc) (dalej: Produkty X). Dzięki przejęciu, grupa rozszerzyła swoją ofertę produktową o Produkty X, oferowane wcześniej przez X i jej spółki zależne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00