Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2010, sygn. ILPP2/443-1441/10-4/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1441/10-4/MN

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług reklamowych związanych z organizacją imprezy organizowanej w ramach zadań własnych gminy na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 26 sierpnia 2010 r. (data wpływu 6 września 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 18 listopada 2010 r. (data wpływu 23 listopada 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 18 listopada 2010 r. (data wpływu 23 listopada 2010 r.) o doprecyzowanie opisanego stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina (dalej: Gmina) organizowała imprezę pod nazwą XXXX (dalej: Impreza) na XXXX Rynku. Celem Imprezy było uczczenie kolejnej rocznicy pierwszych wolnych wyborów w powojennej Polsce, Impreza oferowała możliwość degustacji w jednym miejscu kuchni 27 krajów Europy.

Gmina zawarła umowę barterową ze Spółką X. Przedmiotem umowy jest wzajemne ustalenie świadczeń reklamowych, do których zobowiązują się Strony oraz ustalenie zasad na jakich Spółka obejmie patronat medialny nad organizowaną przez Gminę Imprezą. W ramach przedmiotowej umowy, Spółka X w zamian za świadczenia Gminy określone w umowie, zobowiązuje się do wyemitowania kampanii reklamowych składających się ze spotów reklamowych promujących Imprezę. Natomiast Gmina w zamian za świadczenia Spółki X, o których mowa wyżej, zobowiązuje się do zamieszczenia logo Spółki X na wszelkich wydawanych przez Gminę materiałach poligraficznych promujących Imprezę, umieszczenia informacji o patronacie Spółki X na stronie internetowej, umieszczenia informacji o Spółce X w materiałach, które zostaną wysłane do mediów, opracowanie i dostarczenie raportu podsumowania akcji wraz z materiałem zdjęciowym. Mając na uwadze powyższe, Gmina i Spółka X świadczą sobie nawzajem usługi reklamowe w ramach organizowanej przez Gminę Imprezy. Strony ww. umowy ustaliły, że ich wzajemne świadczenia barterowe są równowartościowe, ekwiwalentne, i że płatność za świadczenia objęte umową przeprowadzana będzie na zasadzie wzajemnego potrącenia wierzytelności jednej Strony z wierzytelnością drugiej Strony. Zarówno Gmina, jak i Spółka X wystawiły faktury VAT z tytułu świadczenia usług reklamowych, o którym mowa wyżej. Świadczenie powyższych usług opodatkowane jest stawką podatku VAT w wysokości 22%.

Gmina zawarła również umowę ze Spółką Y, której przedmiotem było ustalenie zasad wzajemnej współpracy w zakresie promocji Imprezy. Na mocy umowy, Spółka Y w zamian za świadczenia Gminy opisane poniżej, gwarantuje Gminie objęcie patronatu medialnego nad Imprezą, w ramach którego to patronatu, Spółka Y zobowiązuje się do: wykonania świadczeń produkcyjnych, obejmujących, wyprodukowanie, aktualizacje i hosting specjalnej strony w serwisie Akcje i konkursy, zamieszczenie linka na stronie głównej portalu oraz wykonania świadczeń reklamowych promujących Imprezę w postaci emisji rectangla promującego Imprezę. Natomiast Gmina w zamian za świadczenia Spółki Y, o których mowa wyżej zobowiązuje się do: umieszczenia logotypu Spółki Y na citylightach promujących Imprezę, plakatach promujących Imprezę, kuponach, głównej stronie internetowej Imprezy, wskazanie patrona medialnego w spocie radiowym. Mając na względzie powyższe zapisy umowy, Gmina i Spółka Y świadczą sobie wzajemnie usługi w ramach organizowanej przez Gminę Imprezy. Wzajemne świadczenia określone w umowie są równowartościowe. Z tytułu wykonanych świadczeń Strony na podstawie faktur VAT zapłacą sobie nawzajem wynagrodzenie, o którym mowa w umowie. Powyższe usługi opodatkowane są stawką 22%.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00