Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2010, sygn. ILPB3/423-671/10-3/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-671/10-3/EK

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych w związku z dokonaniem korekty deklaracji VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 02 sierpnia 2010 r. (data wpływu 06.08.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych w związku z dokonaniem korekty deklaracji VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 06 sierpnia 2010 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 03 listopada 2010 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych w związku z dokonaniem korekty deklaracji VAT.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Na podstawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego TK K 2/03 OTK-A 2004/8/83, a także wyroku Sądu Administracyjnego z dnia 31 sierpnia 2007 r. sygn. akt III SA/Wa 694/07, Wnioskodawca zwrócił się w dniu 10 stycznia 2006 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego () o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w sprawie sposobu ustalania wysokości naliczonego podatku VAT do odliczeń w związku z zakupami towarów i usług, które służą sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej oraz realizacji zadań publicznych, na które KRRiT przekazuje środki o charakterze dotacji pozabudżetowej (wpływy abonamentowe i pozaabonamentowe).

W dniu 14 marca 2006 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego () wydał postanowienie, w którym stwierdzono, że otrzymywane z KRRiT środki nie będą miały wpływu na wyliczenie proporcji do rozliczenia podatku naliczonego. Spółka w dniu 21 marca 2006 r. złożyła zażalenie na powyższe postanowienie, wnosząc o ponowne rozparzenie problemu lub doprecyzowanie stanowiska w tej sprawie. W dniu 5 czerwca 2006 r. Dyrektor Izby Skarbowej wydał decyzję podtrzymującą w mocy postanowienie Urzędu Skarbowego. Do chwili wydania decyzji Spółka uznawała środki otrzymywane z KRRiT jako obrót związany z usługami publicznego radia PKWiU 92.20.11, zgodnie z interpretacją Urzędu Statystycznego określającą wpływy abonamentowe i pozaabonamentowe jako 92.20.11 - Usługi radia. Usługi wg tej klasyfikacji wykazane zostały w Załączniku Nr 4 do ustawy o podatku od towarów i usług jako zwolnione dla radia publicznego (VAT ZW). Do momentu otrzymania decyzji Dyrektora Izby Skarbowej, Spółka ujmowała otrzymywanie z KRRiT środki jako VAT ZW do wyliczania struktury rozliczania podatku naliczonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00