Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.07.2011, sygn. ITPP1/443-507/11/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-507/11/MS

Czy po zmianie art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług przekazywanie bezpłatne egzemplarzy czasopism i książek w takiej formie spełnia wymogi przepisu art. 7 ust. 7 ustawy poprzez uznanie przekazywanych egzemplarzy za próbki tzn. czy zwalnia to z obowiązku naliczenia podatku należnego w przypadku ich wydania?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 5 kwietnia 2011 r. (data wpływu 8 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania egzemplarzy czasopism i książek - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 kwietnia 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania egzemplarzy czasopism i książek.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest wydawcą 33 czasopism specjalistycznych z dziedziny medycyny oraz wielu pozycji książkowych. Produkty te są dystrybuowane w różny sposób, w tym również w formie elektronicznej. Czasopisma są sprzedawane jako prenumeraty indywidualne i zbiorowe lub jako pojedyncze egzemplarze. Jednym z elementów działań marketingowych związanych z pozyskiwaniem nowych odbiorców oraz rozpowszechnianiem poszczególnych tytułów jest ich nieodpłatne przekazywanie w ramach promocji wybranym lekarzom (między innymi podczas organizowanych specjalistycznych konferencji i sympozjów) lub przekazywanie również nieodpłatnie w większych ilościach Towarzystwom Naukowym, które następnie w ramach swoich statutowych obowiązków przekazują je również nieodpłatnie swoim członkom. Podobne działania są podejmowane przy promocji nowo wydawanych książek z zakresu medycyny. W tym celu często wybraną partię Spółka przekazuje w formie próbek wybranym przedstawicielom środowiska medycznego w celu jej rozpopularyzowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00