Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2011, sygn. IPPB5/423-753/10-5/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-753/10-5/JC

Czy Spółka ma prawo zaliczyć wydatki udokumentowane fakturą przesłaną drogą elektroniczną lub faksem do kosztów uzyskania przychodów?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 02.11.2010 r. (data wpływu 08.11.2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19.11.2010 r. (data wpływu 29.11.2010 r.) oraz piśmie z dnia 25.01.2011 r. (data nadania 26.01.2011 r., data wpływu 31.01.2011 r.) uzupełniającym braki formalne na wezwanie Nr IPPP2/443-861/10-3/JW oraz Nr IPPB5/423-753/10-3/JC z dnia 18.01.2011 r. (data doręczenia 20.01.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenie, czy Spółka ma prawo zaliczyć wydatki udokumentowane fakturą przesyłaną drogą elektroniczną lub faksem do kosztów uzyskania przychodów - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 08.11.2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenie, czy Spółka ma prawo zaliczyć wydatki udokumentowane fakturą przesyłaną drogą elektroniczną lub faksem do kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka otrzymuje, drogą mailową lub faksem, zeskanowane faktury VAT. Z odliczeniem podatku naliczonego Spółka czeka do momentu dostarczenia tych faktur w wersji papierowej, co najczęściej odbywa się za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Często zdarza się, że - na skutek nieprawidłowej pracy poczty - faktury w wersji papierowej otrzymywane są przez Spółkę z dużym opóźnieniem. Coraz częściej mają również miejsce prośby klientów o możliwość dostarczania faktur tylko drogą mailową (oszczędność papieru, druku, opłat pocztowych i czasu). Treść faktury przesłanej mailem niczym nie różni się od faktur dostarczonych pocztą - dokumenty zawierają dokładnie te same elementy i charakteryzują się identyczną szatą graficzną. Należy dodać, że faktury otrzymywane drogą mailową mają format pdf., co oznacza, że Spółka nie ma możliwości ingerencji w ich treść.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00