Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2011, sygn. ILPP2/443-2074/10-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-2074/10-2/MR

Podatek od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 16 grudnia 2010 r. (data wpływu 24 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku VAT.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej Spółka) jest jednoosobową Spółką Gminy. Zgodnie z § 1 aktu założycielskiego, Spółce powierzono zadania o charakterze użyteczności publicznej w szczególności zadania własne Gminy, polegające na zaspokojeniu potrzeb zbiorowych wspólnoty z zakresu kultury fizycznej i turystyki. § 5 ust. 1 umowy Spółki stanowi, że Spółka działa między innymi na podstawie ustawy o gospodarce komunalnej.

Celem Spółki jest wykonywanie powierzonych jej zadań z zakresu kultury fizycznej, określonych w § 6 umowy.

Przedmiotem działalności, określonym w § 7 umowy jest między innymi działalność w zakresie usług świadczonych przez fizjoterapeutów PKWiU 85.14.13-00.00 (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r.). Usługi te obejmują: badanie postawy ciała, gimnastykę profilaktyczną, gimnastykę korekcyjną, diadynamik, laser, interdyn, magnetoterapię, kinesiology taping, masaż, krio miejscowe i wejścia do kriokomory (plus gimanstyka na sali, bezpośrednio po wyjściu z kriokomory). Spółka nie jest zakładem opieki zdrowotnej, nie ma też zawartej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia. Usługi świadczone są przez fizjoterapeutów zatrudnionych na umowę o pracę, a w przypadku masażystów na umowę zlecenie. Osoby prowadzące zajęcia, posiadają dyplom magistra fizjoterapii, wydany przez Akademię Wychowania Fizycznego. Jeden z masażystów posiada dyplom ukończenia specjalizacji z odnowy biologicznej (104 godz.) wydany przez Akademię Wychowania Fizycznego. Spółka nie zatrudnia lekarza. Klienci nie są zobowiązani do przedstawiania skierowań od lekarza, mogą korzystać z zabiegów zarówno w celach leczniczych, jak i poprawy ogólnej sprawności fizycznej. Spółka nie ma podstaw do rozróżnienia charakteru świadczonych usług (leczniczy, czy poprawa kondycji fizycznej).

Spółka posiada interpretację indywidualną z dnia 12 marca 2010 r. według której usługi świadczone przez fizjoterapeutów podlegają zwolnieniu. Obecnie usługi zwolnione przedmiotowo z VAT, identyfikowane są na podstawie PKWiU wymienione są w załączniku nr 4 do ustawy. Od dnia 1 stycznia 2011 r. uchylony zostaje art. 43 ust. 1 pkt 1 a w konsekwencji załącznik nr 4 do ustawy. Odstąpienie od PKWiU i przejście na formę opisową zwolnienia, wymaga wydania nowej interpretacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00