Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2012, sygn. ITPP2/443-991/12/EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-991/12/EB

Zbycie stadionu sportowego i dwóch boisk sportowych korzysta ze zwolnienia od podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2012 r. (data wpływu 17 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 22 października 2012 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do zbycia w formie aportu nieruchomości zabudowanej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 sierpnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 22 października 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej do zbycia w formie aportu nieruchomości zabudowanej.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina realizuje obowiązek wynikający z treści art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej i z treści art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym, za pośrednictwem gminnej jednostki budżetowej - Ośrodka Sportu, Rekreacji i Rehabilitacji. W czerwcu 2012 r. Rada Miejska podjęła uchwałę intencyjną o zamiarze likwidacji OSRiR i powołania w jego miejsce spółki kapitałowej. Przeprowadzono prace nad procesem likwidacji ośrodka i utworzeniem spółki z o.o. Spółka została utworzona zgodnie z uchwałą nr ... Rady Miejskiej z dnia 21 września 2012 r. w sprawie utworzenia spółki. Gmina zamierza objąć udziały nowotworzonej spółki poprzez wkłady pieniężne i aport. Przedmiotem aportu mają być stadion sportowy w miejscowości M. oraz boiska w miejscowościach D. i G. Gmina weszła w posiadanie ww. obiektów w związku z komunalizacją, nie została wystawiona faktura i nie doszło do pierwszego zasiedlenia. Boiska w miejscowościach D. i G. oraz stadion zostały oddane do użytku odpowiednio w latach 1970, 1972, 1969 a Gmina stała się właścicielem boisk odpowiednio w latach 2000, 1990 oraz stadionu w 1990 r. Jednostka budżetowa (OSRiR) wynajęła stadion po raz pierwszy 19 czerwca 2010 r. Przy stadionie znajduje się budynek, w którym są: szatnie, biuro, świetlica, magazyn, które nie były wynajmowane i inne pomieszczenia o charakterze biurowym, które OSRiR wynajął od 1 lipca 2006 r. Na przełomie lat 2011 i 2012 były przeprowadzone przez OSRiR ulepszenia stadionu, których wartość nie przekroczyła 30% wartości obiektu. Podatek naliczony z tego tytułu nie został odliczony. Boisko w miejscowości D. było wynajęte po raz pierwszy w sierpniu 2011 r. Boisko w miejscowości G. nie było przedmiotem najmu, ale przy boisku znajduje się budynek, w którym zlokalizowane są: szatnia, biuro oraz wydzielony lokal mieszkalny. OSRiR zawarł w dniu 1 kwietnia 2005 r. umowę najmu lokalu mieszkalnego, pozostałe pomieszczenia nie były wynajmowane. W budynku nie były przeprowadzane ulepszenia. Przedmiotem aportu będą ww. obiekty wraz z gruntem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00