Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2012, sygn. ITPP2/443-1239/12/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1239/12/RS

Sposób udokumentowania rabatów/premii/bonusów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2012 r. (data wpływu 9 października 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania rabatów/premii/bonusów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2012 r. został złożony wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania rabatów/premii/bonusów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Spółka, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, zajmuje się m.in. sprzedażą towarów i doradztwem technicznym w zakresie sieci energetycznych, systemów obudów i wyposażenia, systemów oświetlenia oraz ogrzewania. Zawiera z kontrahentami (dalej: kupujący) umowy sprzedaży towarów. Spółka wyróżnia kilka głównych kategorii towarów - wyroby dla budownictwa, przemysłu oraz energetyki. Ilość oraz wolumen dokonanych transakcji zależne są od kupujących i to oni decydują o nabyciu wyrobów z danej kategorii. Współpraca stron ogranicza się jedynie do sprzedaży przez Spółkę na rzecz kupujących odpowiednich towarów według ich zamówień. Kupujący mają prawo do wykorzystywania znaków towarowych, nazw, modeli oraz innych oznaczeń Spółki oraz Jej podmiotów powiązanych na terenie każdej placówki handlowej wyłącznie w celach odprzedaży zakupionych wcześniej towarów. Kontrahenci nie są zobowiązani do świadczenia na rzecz Spółki jakichkolwiek usług. Celem zachęcenia do zwiększenia ilości kupowanych towarów Spółka premiuje tych kupujących, u których wartość zakupów z określonej grupy towarowej w uzgodnionym okresie rozliczeniowym przekracza określone kwoty. W związku z przekroczeniem obrotów netto określonej w umowie kwoty w danym okresie rozliczeniowym (rocznym, półrocznym lub innym uzgodnionym przez strony), w którym dokonywane są transakcje zakupu towarów, Spółka udziela kupującym rabatu kwotowego, tj. rabat stanowi określona kwota pieniężna wyliczona jako iloczyn wartości obrotów (półrocznych/rocznych/lub za inny uzgodniony okres) netto oraz określonej procentowo wysokości rabatu wskazanych w umowie. W przypadku przekroczenia przez kupującego wartości sprzedaży uprawniającej do przyznania rabatu w odniesieniu do kilku grup towarów, rabat stanowi suma kwot wyliczonych w odniesieniu do każdej z grup towarów osobno. W ramach ustaleń z wybranymi kupującymi możliwe jest wyłączenie określonych towarów/grup towarów z podstawy wyliczenia rabatu. Wyliczona w powyższy sposób kwota rabatu jest następnie alokowana proporcjonalnie do wszystkich dostaw towarów zrealizowanych w okresie, za który przyznawany jest rabat (w tym odnoszących się również do grup towarów innych niż ta, która stanowi podstawę do wyliczenia rabatu) i obniża wartość netto (a w konsekwencji również kwotę podatku) każdej z dostaw. Wskutek zastosowania przedstawionego mechanizmu rabatowego, Spółka udziela danemu kupującemu rabatu w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów dokonanych dla tego odbiorcy w danym okresie. W praktyce możliwe jest również przyznanie wybranym kupującym dodatkowych rabatów/premii/bonusów w odniesieniu do poszczególnych dostaw towarów. Celem udokumentowania udzielenia rabatu kwotowego Spółka wystawia uproszczone, zbiorcze faktury korygujące zawierające następujące informacje:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00