Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2013, sygn. ITPP3/443-224/12/MD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-224/12/MD

Możliwość archiwizowania jedynie w formie skanów, faktur VAT otrzymanych w formie papierowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 29 października 2012 r. (data wpływu 9 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości archiwizowania jedynie w formie skanów, faktur VAT otrzymanych w formie papierowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 listopada 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości archiwizowania jedynie w formie skanów, faktur VAT otrzymanych w formie papierowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka (czynny podatnik VAT) w ramach swojej działalności współpracuje z wieloma dostawcami i usługodawcami, którzy wystawiają na Jej rzecz faktury VAT. Z uwagi na duży rozmiar działalności prowadzonej przez Spółkę, ilość faktur VAT otrzymywanych przez nią jest znaczna. Faktury VAT otrzymywane są w wersji papierowej i w takiej postaci Spółka dokonuje ich archiwizacji. W związku z ciągle rosnącą ilością faktur VAT, Spółka planuje - ze względów organizacyjnych - dokonać zmiany sposobu ich archiwizacji na sposób elektroniczny. W ramach nowego systemu archiwizacji, faktury VAT po otrzymaniu i zaksięgowaniu będą w pierwszej kolejności skanowane. Następnie dokonany będzie ich zapis w formacie pliku uniemożliwiającym jakąkolwiek zmianę danych, które faktury zawierają. Faktury w wersji elektronicznej będą identyczne w zakresie treści z otrzymanymi fakturami VAT. Faktury VAT zapisane w ten sposób, Spółka przechowywać będzie do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Stworzy również warunki umożliwiające łatwe odszukanie konkretnych faktur VAT. Możliwy będzie także bezzwłoczny do nich dostęp oraz ich wydrukowanie w celu przetwarzania danych w nich zawartych, na żądanie organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej. Papierowe wersje faktur VAT podlegać będą zniszczeniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00