Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.03.2013, sygn. ITPP3/443-64/13/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-64/13/JK

Będący przedmiotem zapytania pojazd zaliczony przez Wnioskodawcę do samochodów ciężarowych, dla których przyporządkowano kod CN 8704 przy nabyciu wewnątrzwspólnotowym nie będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 1 lutego 2013 r. (wpływ 4 lutego 2013 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki Skoda klasyfikowanego do kodu CN 8704 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 lutego 2013 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki Skoda klasyfikowanego do kodu CN 8704.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazdu samochodowego ciężarowego marki Skoda Octavia kombi o nr nadwozia , klasyfikowanego do kodu CN 8704. Pojazd został we Francji zarejestrowany i dopuszczony do ruchu jako pojazd - mały samochód ciężarowy, zaliczony do kategorii pojazdów ciężarowych klasy N1 zgodnie z dyrektywą 2007/46/EG załącznik IIC nr 3 z ilością miejsc siedzących, w tym dla kierowcy 2. Masa własna pojazdu 1.477 kg, masa maksymalna technicznie dopuszczalna 2.045 kg. Ładowność pojazdu ponad 500 kg. Dopuszczalna ładowność przypadająca na kierowcę i pasażera (ok. 160 kg) była niższa od części przypadającej na towary (wynoszącej ponad 340 kg). Pojazd posiadał 2 miejsca, trwałą przegrodę za siedzeniem kierowcy, brak foteli oraz pasów bezpieczeństwa z tyłu (w przestrzeni ładunkowej), a także brak wyposażenia części załadunkowej pojazdu w sposób kojarzony z częścią pojazdu przeznaczoną dla pasażerów. Po przemieszczeniu wewnątrzwspólnotowym do Polski, które nastąpiło 30 września 2009 r., przeprowadzono badania w okręgowej stacji kontroli pojazdów, z których wynikało, że ww. pojazd jest samochodem ciężarowym. Na podstawie wskazanego badania przedmiotowy pojazd został zarejestrowany na terenie kraju w dniu 6 października 2009 r., jako samochód ciężarowy o liczbie miejsc 2 i dopuszczalnej masie całkowitej 2.045 kg, co wynika z karty pojazdu. Po zarejestrowaniu ww. pojazdu jako samochodu ciężarowego, zostały dokonane przeróbki przez uprawnioną firmą zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym, polegające na wymontowaniu kraty oddzielającej przestrzeń pasażerską od towarowej, wmontowaniu dodatkowych siedzeń, pasów bezpieczeństwa, przeprowadzono badanie techniczne po dokonanych przeróbkach w okręgowej stacji kontroli pojazdów i wprowadzono w karcie pojazdu zmiany parametrów technicznych pojazdu (zmiana pojazdu na osobowy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00