Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.01.2013, sygn. ILPB4/423-344/12-4/ŁM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB4/423-344/12-4/ŁM

1. Czy fakt ujawnienia środków trwałych w postaci odwiertów studziennych, odcinków sieci wodociągowej i odcinków sieci kanalizacji sanitarnej stanowi dla zakładu budżetowego przychód podatkowy?
2. Czy zakład budżetowy, od ujawnionych i wprowadzonych na ewidencję środków trwałych, nabywa prawo do uznania odpisów amortyzacyjnych za koszty uzyskania przychodów na potrzeby podatku od osób prawnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 września 2012 r. (data wpływu 15 października 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawych w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z ujawnieniem środków trwałych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 października 2012 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 17 stycznia 2013 r. (data wpływu 21.01.2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • konsekwencji podatkowych związanych z ujawnieniem środków trwałych,
  • możliwości dokonywania odpisów amortyzacyjnych od ujawnionych środków trwałych przez spółkę z o.o. powstałą w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest zakładem budżetowym. Zakład powstał w wyniku podziału (), zgodnie z Zarządzeniem Wojewody z dnia 26 września 1991 r. w sprawie podziału (). Na podstawie Uchwały Rady Miejskiej z dnia 15 maja 1991 r. w sprawie przejęcia mienia, które powstanie w wyniku podziału () oraz wyboru formy organizacyjno - prawnej prowadzenia przyszłej działalności gospodarczej i Decyzji Burmistrza Miasta z dnia 30 września 1991 r. w sprawie utworzenia zakładu budżetowego pn. Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji - z dniem 1 października 1991 r. powołano zakład budżetowy, przeznaczony do prowadzenia działalności komunalnej, pod nazwą Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji. Decyzją z dnia 9 maja 1992 r. Wojewoda stwierdził nabycie nieodpłatnie mienia ogólnonarodowego przekazanego w wyniku podziału () przez Gminę. Komisja Inwentaryzacyjna powołana przez Wojewodę, postanowieniem z dnia 26 września 1991 r. dokonała podziału składników mienia oraz zobowiązań i wierzytelności przedsiębiorstwa. Przyjęcie składników majątkowych do zakładu budżetowego Miejskiego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji nastąpiło na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego w sprawie podziału składników mienia i załączonych do niego dokumentów PT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00