Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2013, sygn. ILPB1/415-37/13-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-37/13-2/AA

Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 18 grudnia 2012 r. (data wpływu 9 stycznia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 stycznia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Za pośrednictwem strony internetowej Wnioskodawca kupił czytnik e-książek do literatury i czasopism fachowych, który jest potrzebny do wykonywania pracy - gabinet lekarski. Sprzedawca nie chce wystawić faktury VAT ani rachunku. Zainteresowany otrzymał potwierdzenie zakupu, na którym widnieją dane sprzedawcy i nabywcy, data dokonania transakcji, opis przedmiotu który zakupił oraz kwota transakcji. Na fakturze naliczono podatek VAT (Wnioskodawca nie jest podatnikiem VAT, więc słusznie). Jedyną rzeczą której brakuje na dokumencie to słowo: rachunek (invoice) oraz brak podpisów wystawcy i odbiorcy. Dokument Wnioskodawca wydrukował. Ma też dokumentację mailową w języku angielskim, iż sprzedawca nie wystawia faktur VAT. Zainteresowany wskazuje, iż nie rozumie tej sytuacji, ale myśli że nie uzyska rachunku, ani faktury.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00