Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2013, sygn. IPTPP4/443-136/13-4/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-136/13-4/BM

Opodatkowanie oraz dokumentowanie faktu obciążenia kontrahentów przez Spółkę kosztami w przypadku rezygnacji kontrahenta z odbioru towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 28 lutego 2013 r. (data wpływu 4 marca 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 maja 2013 r. (data wpływu 27 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz dokumentowania faktu obciążenia kosztami kontrahentów przez Spółkę jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania oraz dokumentowania faktu obciążenia kosztami kontrahentów przez Spółkę.

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 maja 2013 r. (data wpływu 27 maja 2013 r.) o doprecyzowanie stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT. Przedmiotem działalności Spółki jest produkcja oraz sprzedaż opakowań. Asortyment produktów Spółki obejmuje produkcję opakowań na papierosy, opakowań zbiorczych oraz wkładów do opakowań na papierosy.

Spółka produkuje i sprzedaje opakowania określonym kontrahentom. Organizacja sprzedaży opakowań odbywa się poprzez skierowanie zamówienia do Spółki (tzw. kontraktu) określającego kod produktu, jego skrócony opis, ilość sztuk produktu, cenę jednostkową sztuki opakowania oraz cenę obejmującą wartość całego zamówienia, termin w jakim towar ma być wyprodukowany, miejsce dostawy. Po otrzymaniu zamówienia Spółka przystępuje do produkcji opakowań, lecz nie dokonuje ich dostawy. Na mocy złożonego zamówienia (kontraktu) Spółka obowiązana jest do zapewnienia w określonym, w treści zamówienia czasie odstępności opakowań w ilości wskazanej w zamówieniu. Po wyprodukowaniu opakowań są one składowane do czasu otrzymania pisma od kontrahenta w sprawie ich dostawy. Dostawa wyprodukowanych przez Spółkę opakowań nie może się odbyć bez otrzymania przez Spółkę kolejnego dokumentu od kontrahenta potwierdzającego termin i miejsce dostawy (tzw. PO/call-off).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00