Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.04.2014, sygn. ILPP2/443-14/14-6/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-14/14-6/MN

Opodatkowanie świadczonych usług wzajemnych. Prawo do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 30 grudnia 2013 r. (data wpływu 7 stycznia 2014 r.) uzupełnionym pismem z 19 marca 2014 r. (data wpływu 24 marca 2014 r.) oraz pismem z 9 kwietnia 2014 r. (data wpływu 14 kwietnia 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczenia niepieniężnego na rzecz Koncesjonariusza oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 stycznia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania świadczenia niepieniężnego na rzecz Koncesjonariusza oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego. Wniosek uzupełniono pismem z 19 marca 2014 r. (data wpływu 24 marca 2014 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy i własnego stanowiska w sprawie oraz potwierdzenie uiszczenia dodatkowej, należnej opłaty, a także pismem z 9 kwietnia 2014 r. (data wpływu 14 kwietnia 2014 r.) o wskazanie przedmiotu wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

1. Gmina (Wnioskodawca) jest właścicielem obiektu zabytkowego - kompleksu zamkowo-parkowego, położonego w granicach administracyjnych miasta (). Wnioskodawca, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa na lata 2007-2013, otrzymał dofinansowanie projektu pn.: (umowa z 11 maja 2011 r.). Całkowita wartość projektu wyniosła 10.658.147,50 zł, w tym kwota 2.432.693,79 zł wydatkowana była ze środków własnych Gminy. Wnioskodawca otrzymał dofinansowanie do ww. projektu w wysokości 70% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowanych, tj. 5.676.285,52 zł. Z tytułu poniesionych wydatków na inwestycję Wnioskodawca dokonywał pomniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającą z faktur dokumentujących zakup towarów i usług związanych z prowadzona inwestycją. Podatek VAT był wydatkiem niekwalifikowanym i nie podlegał rozliczeniu w ramach otrzymanej dotacji.

2. W okresie realizacji projektu, zgodnie ze studium wykonalności projektu, zakładano, że po modernizacji III piętra Zamku, zostanie ono odpłatnie przekazane przez Gminę w formie umowy dzierżawy (lub innej umowy) operatorowi wyłonionemu w drodze przetargu. Z tytułu dzierżawy miał być pobierany czynsz dzierżawny stanowiący sprzedaż opodatkowaną podatkiem VAT (na etapie realizacji projektu w zamierzeniu efekty inwestycji miały być wykorzystywane w związku z wykonywaniem czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00