Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.06.2014, sygn. ILPP2/443-241/14-6/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-241/14-6/MN

(karty paliwowe) Czy Wnioskodawca powinien odprowadzić podatek VAT należny od kwoty z umowy 600 zł brutto, jak od przychodu, czy jest to kwota neutralna podatkowo (VAT), gdyż VAT należny jest po stronie stacji paliwowej, a VAT naliczony po stronie Zleceniodawcy (operatora telekomunikacyjnego)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 25 lutego 2014 r. (data wpływu 5 marca 2014 r.) uzupełnionym pismem z 24 maja 2014 r. (data wpływu 27 maja 2014 r.) oraz pismem z 4 czerwca 2014 r. (data wpływu 6 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku odprowadzenia podatku VAT należnego z tytułu otrzymywanego dodatkowego wynagrodzenia w postaci ryczałtu przeznaczonego na zakup paliwa jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 marca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku odprowadzenia podatku VAT należnego z tytułu otrzymywanego dodatkowego wynagrodzenia w postaci ryczałtu przeznaczonego na zakup paliwa. Wniosek uzupełniono pismem z 24 maja 2014 r. (data wpływu 27 maja 2014 r.) oraz pismem z 4 czerwca 2014 r. (data wpływu 6 czerwca 2014 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz własne stanowisko w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej zwany również Zleceniobiorcą) prowadzi działalność gospodarczą, w ramach której jest podatnikiem VAT czynnym oraz ewidencjonuje zdarzenia gospodarcze w oparciu o podatkową księgę przychodów i rozchodów. Głównym przedmiotem działalności jest zarządzanie grupą sprzedażową, która sprzedaje usługi telekomunikacyjne dla jednego z operatorów telekomunikacyjnych. W umowie współpracy z operatorem telekomunikacyjnym (zwanym też dalej Zleceniodawcą) jest m.in. zapis: Zleceniobiorca otrzymuje dodatkowe wynagrodzenie w postaci miesięcznego ryczałtu w kwocie 600 zł brutto przeznaczonego na zakup paliwa (ryczałt paliwowy). W celu umożliwienia Zleceniobiorcy wykorzystania ryczałtu paliwowego Zleceniodawca przekaże Zleceniobiorcy kartę paliwową. Koszty pokrywane kartą paliwową stanowią koszt Zleceniodawcy.

Wnioskodawca, jako Zleceniobiorca, faktycznie otrzymuje do dyspozycji na karcie paliwowej co miesiąc kwotę do 600 zł od Zleceniodawcy operatora telekomunikacyjnego, do wykorzystania na wybranych stacjach paliwowych, przy czym: paliwo tankowane z karty paliwowej służy do tankowania samochodu będącego własnością Wnioskodawcy; Zleceniodawca (operator telekomunikacyjny) nie wystawia Wnioskodawcy dokumentu, na podstawie którego Wnioskodawca mógłby koszt paliwa zaliczyć do kosztów prowadzenia działalności, gdyż zgodnie z cytowanym zapisem z umowy współpracy: koszty pokrywane kartą paliwową stanowią koszt Zleceniodawcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00