Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.10.2014, sygn. ILPP4/443-351/14-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-351/14-2/BA

Podatek od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 3 lipca 2014 r. (data wpływu 9 lipca 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 lipca 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o.o. (dalej: Spółka, Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji materiałów izolacyjnych ze skalnej wełny mineralnej, wykorzystywanych m.in. w budownictwie mieszkaniowym, budownictwie przemysłowym, energetyce oraz ogrzewnictwie. Wnioskodawca jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym jako podatnik VAT-UE w Polsce, zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. nr 177, poz. 1054 ze zm. dalej: ustawa, ustawa o VAT). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka między innymi sprzedaje kontrahentom z innych krajów Unii Europejskiej swoje produkty. Kontrahenci ci są podatnikami podatku od wartości dodanej, zidentyfikowanymi na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium innych krajów Unii Europejskiej. Faktury wystawiane klientom zawierają specyfikację sprzedawanych towarów w postaci ich nazw, indeksów magazynowych i ilości. Transport towarów jest zlecany przewoźnikom. W większości przypadków Wnioskodawca jest w posiadaniu kopii dokumentów przewozowych (CMR), potwierdzających odbiór towarów z magazynu przez przewoźnika. Na dokumentach tych nie widnieje jednak potwierdzenie odbioru towarów przez kontrahentów na terytorium innych krajów Unii Europejskiej. W związku z tym, Spółka otrzymuje dodatkowo od kontrahentów dokument, w którym pracownik kontrahenta potwierdza swoim podpisem dostarczenie towarów do adresatów określonych na fakturach, posiadających siedzibę w innym niż Polska kraju Unii Europejskiej (dalej: potwierdzenie). Potwierdzenie to sporządzane jest zbiorczo i obejmuje wszystkie faktury dokumentujące wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, wystawione w danym miesiącu dla danego klienta. Zdarza się, że jeden klient otrzyma do podpisu kilka potwierdzeń, które jednak łącznie obejmują wszystkie faktury dokumentujące wewnątrzwspólnotowe dostawy towarów dokonane w danym miesiącu na jego rzecz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00